Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe houden we inbrekers buiten de deur


Tom

Aanbevolen berichten

Een paar sites, weliswaar engels maar denk dat dit ook wel in de nederlandse situatie's ongeveer gelijk is.

 

De nummer een plek waar inbrekers in-breken in woningen is dwars door de voordeur. De tweede meest waarschijnlijke punt van binnenkomst voor de inbreker is door middel van een eerste verdieping raam. Ten derde, is via de achterdeur.

 

Deze top drie inbraak-plaatsen beslaan ongeveer 80 procent van alle thuis-inbraken.

http://modernsurvivalblog.com/security/3-ways-a-burglar-breaks-in-80-percent-of-the-time/

 

Een mooie beveiliging is deze;

 

 

BRON

 

En uiteraard heb ik deze voor het geval ik er zelf in of uit moet en de vergrendeling zit vast

[ATTACH=CONFIG]769[/ATTACH]

Koste mij 15 euro in de opruiming bij de bouwmarkt, is dus terdege een serieuze prepper uitrusting bij-voorbeeld bij brand om een deur in te rammen, denk aan een veligheidsbril en werkhandschoen.

 

Heb deze op een strategische plek verstopt bij de slaapkamers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het kan aan mij liggen, maar denken jullie niet dat deze beveiliging contra productief kan gaan werken? Ik bedoel in een extreme SHTF situatie, lijkt mij een huis met rolluiken e.d. net zo iets als een kluis. Met andere woorden hier valt wat te halen, met alle gevolgen van dien.

 

Ik zou persoonlijk zelf mijn hele beneden verdieping overhoop halen, spullen naar buiten sleuren e.d. Zo dat het lijkt als of mijn huis al door anderen is doorzocht. Op de bovenverdieping/zolder zou ik de boel dan barikeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet veel. Als 90% van de mensen zonder eten e.d. zitten, en er 1 huis staat in een straat met alle rolluiken dicht, weet ik wel waar men het eerst gaat kijken. Zonwering of niet...

 

Er vanuit gaande dat hier en daar al rellen zijn ontstaan bij winkels en mensen weten dat elk blikje met hand en tand wordt verdedigd, denk je echt dat mensen gaan proberen in te breken bij iemand thuis? Met kans dat ze gigantisch op hun lazarus krijgen met knuppels of wellicht een kogel? De meeste 'scavengers' zullen juist het eerst de huizen kiezen waarvan zij vermoeden dat deze leeg zijn. Het feit dat jij je spullen in de tuin gooit geeft aan dat jullie wellicht al vertrokken zijn. Ze willen heel logisch de meeste winst met minste risico, een leeg huis kan je gewoon inlopen en hopelijk nog wat weghalen, bij een huis wat welles waar beveiligd is maar niet 'opvalt' weet je nooit wat je aantreft. De meeste mensen zullen niet gelijk de confrontatie opzoeken helemaal aan het begin van SHTF. Wanneer we echter een week ofzo verder zijn zou het inderdaad verstandig kunnen zijn om over te gaan op plan B en je huis als 'al geplunderd' te bestempelen ;).

 

Iemand anders die hier anders tegen aankijkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een ECHT shtf:

 

Het lijkt mij verstandig om met enkele mensen de buurt en je huis te verdedigen. Met zijn tweeën in een huis kun je weinig uitrichten, sta je daar met je stoere kruisboog tegen over 6 wilden..:(

 

Zorg dat je de straat afsluit met de buren en organiseer een echte wacht/patrouille. Wie in de familie maar het best verdedigbare huis heeft trek je in met een groep en die versterk & verdedig je.

Samen sta je sterker en ben je minder kwetsbaar dan allemaal eenlingen in een woonwijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een soort buurtwacht zou je inderdaad veel sterker maken maar dat moet maar net lukken. Als de rest van de straat hongerig rond loopt of zelf aan het plunderen is lukt het duidelijkniet, dan sta je er alleen voor of met een heel klein groepje. Dan moet je volgens mij vooral zo min mogelijk opvallen, dat is in alle omstandigheden het beste. Verder er voor zorgen dat ze bij jou minder makkelijk naar binnen kunnen komen, dan gaan ze naar een huis waar niemand meer is of de supermarkt waar misschien nog een blik bonen is blijven liggen. Verder is het natuurlijk afhankelijk van de situatie; staat er één knul met een koevoet voor je neus dan zou je iets onaardigs kunnen doen met een machete of zo. Komen er 15 plunderaars aan dan zou ik me héél gedeisd houden. Of toch meteen hard terugslaan om ze af te schrikken? Het blijft natuurlijk theoretisch wat we bedenken over deze situaties.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik weet van "weerbaren" is dat degene met de grootste bek en de meeste kapsones (dat soort woorden gebruikt men nu eenmaal in deze kringen) het eerst uitgeschakeld moet worden en je moet dus ook voorkomen dat deze binnen de onveilige afstand van 3 to tot 6 meter bij je kan komen.

Als je de raddraaiers kunt uitschakelen is de kans groot dat de groep afdruipt, maar beter is natuurlijk om onder de radar te blijven dus er ook arm en hongerig uitzien, blijft een moeilijke materie, de zelfverdediging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Het kan aan mij liggen, maar denken jullie niet dat deze beveiliging contra productief kan gaan werken? Ik bedoel in een extreme SHTF situatie, lijkt mij een huis met rolluiken e.d. net zo iets als een kluis. Met andere woorden hier valt wat te halen, met alle gevolgen van dien.

 

Ik zou persoonlijk zelf mijn hele beneden verdieping overhoop halen, spullen naar buiten sleuren e.d. Zo dat het lijkt als of mijn huis al door anderen is doorzocht. Op de bovenverdieping/zolder zou ik de boel dan barikeren.

 

Ik denk het, jij zegt het! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorspellen kunnen we het niet.

Maar het er over nadenken en praten is ook een voorbereiding en dus zinnig.

 

Wat zou je zelf doen als je honger had?

Eerst de minder risico volle actie, waarschijnlijk eerst met veel mensen de supers in enz.

Daarna komen de leegstaande huizen en zwakkeren aan de beurt.

Daarna zullen de risico volle objecten komen de huizen die niet leeg zijn maar maar wel iets te halen is.

Dan kies je die huizen waar je binnen denkt te komen, dat zul je denk snachts proberen? Via een raampje intikken enz.

Met het risico van een gevecht of knuppel uiteindelijk wordt dat risico genomen.

Daarna komen ook de duidelijk verdedigde en beveiligde woningen aan de beurt.

Ze zullen ervan uitgaan dat er klappen vallen of erger dus of er is een groep of een persoon die ervan uit gaatvdat er geweld zal zijn..

 

Het ergste zal een georganiseerde en bewapende groep zijn, dan heb je gewoon een giga probleem...

 

Grt

Kans

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn in principe allemaal Bug in situaties...

 

Als de situaties dusdanig uit de hand gaat lopen dat wij ons huis moeten verlaten, vertrekken wij naar onze BOL in een bosrijke omgeving. Deze is te voet te bereiken door het hele gezin. We zullen dan ook aan de slag moeten om onze nieuwe 'toko' te beschermen en verdedigen. Een rol met prikkeldraad is nu niet iets wat je 'even' mee sjouwt. Dus zal je andere manieren moeten bedenken om de beveiliging rond jouw plek te maken.

 

booby-traps... acoustische alarmsystemen dat soort dingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon op de 4e verdieping en de enige logische ingang is door de voordeur. Of je moet Spiderman heten. De voordeur is dan ook goed beschermd met anti-inbraak platen die het gebruik van een breekijzer onmogelijk maken. Heb ook een stikker Camerabeveiliging Aanwezig erop geplakt, wat een bluf is.

 

Dat maakt dat als er eentje gaat proberen, ie zich al onherkenbaar gaat maken vooraf... Ik zie er geen voordeel in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar mijn mening kan je het beste elke aanpassing uit het zicht houden dus aan de binnenzijde. ook tijdens een shtf situatie kan je ervan uitgaan dat de moderne mens gewoon gemakkelijk is. krijgen ze de deuren niet gemakkelijk open dan gaan ze wel naar het volgende huis die wel makkelijk toegangelijk is.

 

Ik denk ook dat we niet moeten vergeten dat het gewone mensen zijn die langs komen he, mensen als de buurmannen of mensen van de voetbalclub.

Die zijn ook niet gewent aan dit soort situaties dus die pakken zeker eerst de makkelijke woningen. Er zullen er wat zijn die al wat meer uit een aggressief milieu komen en die zullen proberen ook bij

de 'moeilijke' huizen naar binnen te komen. Ook dat zal regelmatig lukken, vaak met succes en zullen ze die huizen leegroven.

Ik hoop voor hen dat ze mijn huis overslaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...