Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tips gevraagd voor prepper software/app


Badlaken

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mm wellicht een survival/prepper encyclopedie? Waarin alle onderwerpen/oplossingen in categorieën zijn gerangschikt? Zodat het als een soort handleiding kan dienen wellicht? Bv. een categorie 'Gestrand' je kiest dan een van de genoemde locaties en daar vind je dan 1 water zoeken 2 vuur maken 3 shelter bouwen etc...en dan onder elk van die nummers weer verschillende mogelijkheden/oplossingen voor categorie 1/water zoeken/ 1.1 vind plaatsen, 1.2 hoe te filteren 1.3....etc.? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als hobby computer programmeren en nu had ik het idee om een software applicatie te maken voor preppers/survivalist.

lYV9C

Nu is mijn vraag wat zouden jullie graag terug zien in een dergelijk programma?

 

Mag ik weten of je een webapplicatie bedoel of een applicatie voor een smartphone/iphone/android ?

Wat ik persoonlijk wel handig zou vinden is een dynamisch op te bouwen voorraadbeheer programma.

 

Zoiets als Stock Keeper

 

Maar dan modulair in opbouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh! wat leuk, Badlaken. Ik ben ook een hobby-programmeur. Ik programmeer in Delphi: Mijn Website.

Ik heb ook wat over voeding geschreven. De Nederlandse Voedingstabel is op mijn site op te halen in verschillende formaten.

Ik heb over je vraag nagedacht. Het is een véél te breed thema (preppen). Heel moeilijk te vangen in één app. Misschien is een gewone database-applicatie nog het beste. Maar een prepper-site zoals deze is, indien een goede zoek-functie wordt geïmplementeerd, toch het beste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als hobby computer programmeren en nu had ik het idee om een software applicatie te maken voor preppers/survivalist.

 

Nu is mijn vraag wat zouden jullie graag terug zien in een dergelijk programma?lYV9C

 

 

Waarom stel jij eigenlijk een vraag om vervolgens de reacties te negeren?

Of ben ik ongeduldig en ben je druk aan het programmeren?

 

@wolf

Dat ziet er goed uit

Tastbaar resultaat van een applicatie programmeur!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een leuk idee, ideaal wil ik in een medische situatie graag keyser suze met gi nurse downloaden, als ik iets moet maken ivan, als ik dorst heb bravo met zijn katadyn pocket.

 

Maar nu zonder gekheid, wat denk ik het lastige is is de kennis overzichtelijk te houden, het wordt inderdaad snel een database, gericht op de praktijk. Een soort sas, aangevuld met de kennis hier en de prepper kant. Betreffende planten denk ik dat boeken tot Europa wel logisch is, als je doelgroep Nederlandse peppers is is de kans op een trip naar andere contreien na shtf niet heel reëel, denk ik. Als het een Engels talige app wordt misschien wel de hele wereld. Ook niet alleen de herkenning is van belang, ook wat met welk deel van de plant en hoe.

 

Ik zou eigenlijk niet weten waar te beginnen wat een monster taak.

 

 

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...
Gast ancestral-viking

ik zat iets te verzinnen.......is het een idee om bijvoorbeeld alle basis items voor een B.O.B/G.H.B/ in een checklist te stoppen bijvoorbeeld :

vuur:firesteel,bic aanstekers,vergrootglas,lucifers,flint en steel.vuurboog.

tondel:charcloth,berkenschors,tinder funghi,fatwood/mayasticks,cott.balls/vaseline./pine resin,alcohol doekjes,tampons,handgel(alcohol)esbit,

gereedschap:,mora,handbijl,multitool,klapzaag,full tang mes ,slijpsteen,paracord,bankline,stainless waterbottle,container,staaldraad,ductape.

ehbo

verlichting

navigatie.....kompas,gps,etc

back up middelen :water tabs ,water filter,bandana's

back up van de back up S.A.S Survival tin.........

nood signaleren:flares,spiegeltje,fluitje,etc

shelter:tarp,hangmat,omgevallen naaldboom,etc.

 

ook een mooie :waar bent u nu:voorbeeld west europa ......eetbare planten zijn:lisdodde,rozenbottle,brandnetel,vlierbessen...etc

 

met het idee dat mensen kunnen plannen van ik ga naar ......roemenie om te kamperen ......wat heb ik nodig....waar moet ik op letten.....hoe zeg ik ik heb hulp nodig .

nuttige tips:bijvoorbeeld stop niet alles in je rugzak maar neem een E.D.C aan de riem met een extra firesteel,high carbon zakmes,extra watertabs,3 condooms,waterfilter,opgerolde vuilniszak/puinzak,rolletje gevlochten karperdraad (dacron) 3 tiewraps heavy duty,reparatienaald,ductape om een aansteker,kleine bulbo dobber en 5 haakjes 3 loodjes,.........

 

 

 

T.P ik vergat de T.P you need T.P !!!! teepee!!!! L>O>L

 

vul de rest maar in ......:)

 

 

 

zomaar een brainwave ...........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
ik zat iets te verzinnen.......is het een idee om bijvoorbeeld alle basis items voor een B.O.B in een checklist te stoppen bijvoorbeeld :

vuur:firesteel,bic aanstekers,vergrootglas,lucifers,flint en steel.vuurboog.

tondel:charcloth,berkenschors,tinder funghi,fatwood/mayasticks,cott.balls/vaseline./pine resin,alcohol doekjes,tampons,handgel(alcohol)esbit,

gereedschap:,mora,handbijl,multitool,klapzaag,full tang mes ,slijpsteen,paracord,bankline,stainless waterbottle,container,staaldraad,ductape.

ehbo

verlichting

navigatie.....kompas,gps,etc

back up middelen :water tabs ,water filter,bandana's

back up van de back up S.A.S Survival tin.........

nood signaleren:flares,spiegeltje,fluitje,etc

shelter:tarp,hangmat,omgevallen naaldboom,etc.

 

ook een mooie :waar bent u nu:voorbeeld west europa ......eetbare planten zijn:lisdodde,rozenbottle,brandnetel,vlierbessen...etc

 

met het idee dat mensen kunnen plannen van ik ga naar ......roemenie om te kamperen ......wat heb ik nodig....waar moet ik op letten.....hoe zeg ik ik heb hulp nodig

 

 

 

T.P ik vergat de T.P you need T.P !!!! teepee!!!! L>O>L

 

vul de rest maar in ......:)

 

 

 

zomaar een brainwave ...........

 

Hele goeie brainwave. Surfs Up! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem jij maar een stokje over, Wolf. :)

 

Cool :) Dit past wel heel erg in mijn straatje :) Oke voor al de mensen die dit lezen en al een app kennen over survival laat het even weten. Als je een goed idee hebt dan hoor ik het graag!

 

En natuurlijk maak ik het gratis :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn hele lijsten met survival/disaster/preparedness apps. Veel meuk, maar ook veel moois.

Hier een overzicht van het amerikaanse rode kruis: http://safeinthesound.org/multimedia/apps

Een lijst van een amerikaanse prepper: http://apartmentprepper.com/?p=8069

 

Veel apps vereisen internet toegang voor data (logisch voor realtime informatie), wat ze kwetsbaar maakt bij SHTF. En ze zijn nogal Amerikaans, zowel qua geo-opties, emergency nummers, shelters enzovoort.

 

Zelf heb ik, ondanks de aanwezigheid van 6 ipads en 5 iphones in huis, nauwelijks survival apps in gebruik, namelijk:

- SAS Survival (bevat echt veel info)

- Knotsguide (knopen)

- Backpacker

- Spotconnect (vereist ook een satellite device, incl sms alerts naar gezin/familie via satelliet)

- Compass

- Flashlight

- Tideapp

- AED4 (alle AED locaties)

- ubAlert

- 5-0 Radio (met o.a. een tiental NL radio/politie scanners)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking
Cool :) Dit past wel heel erg in mijn straatje :) Oke voor al de mensen die dit lezen en al een app kennen over survival laat het even weten. Als je een goed idee hebt dan hoor ik het graag!

 

En natuurlijk maak ik het gratis :)

 

geweldig laat het me maar weten als het klaar is ik ben zelf nog redelijk old-skool en heb een S.A.S Handboek apps en dergelijke moet ik beetje aan wennen :)

 

leuk dat iemand het oppikt en er iets mee doet :)

 

prepperde prep een survival app :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow dat zijn al aardig wat apps! Ik heb het even snel opgelijnd en kom dan op een aantal punten uit:

1. f150 wtf moet je met zoveel iphones en ipads ;) (Ik koop graag een extra iphone van je)

2. Iedere app die online verbinding nodig heeft is echt zinloos.

3. De app met informatie bestaat al. Denk aan ESH of red cross.

4. Als er al een nodig is dan is het in het Nederlands. (dat spreek ik redelijk gelukkig ;)

5. Dus wat we eigenlijk willen is een app met alle info en met alle tools? Heb ik dit goed? Ok dan is de volgende vraag welke tools wil je hebben?

Tools begin is:

kompas..

tideapp..

 

Informatie begin is:

Zeg het maar...

 

 

 

Er zijn hele lijsten met survival/disaster/preparedness apps. Veel meuk, maar ook veel moois.

Hier een overzicht van het amerikaanse rode kruis: http://safeinthesound.org/multimedia/apps

Een lijst van een amerikaanse prepper: http://apartmentprepper.com/?p=8069

 

Veel apps vereisen internet toegang voor data (logisch voor realtime informatie), wat ze kwetsbaar maakt bij SHTF. En ze zijn nogal Amerikaans, zowel qua geo-opties, emergency nummers, shelters enzovoort.

 

Zelf heb ik, ondanks de aanwezigheid van 6 ipads en 5 iphones in huis, nauwelijks survival apps in gebruik, namelijk:

- SAS Survival (bevat echt veel info)

- Knotsguide (knopen)

- Backpacker

- Spotconnect (vereist ook een satellite device, incl sms alerts naar gezin/familie via satelliet)

- Compass

- Flashlight

- Tideapp

- AED4 (alle AED locaties)

- ubAlert

- 5-0 Radio (met o.a. een tiental NL radio/politie scanners)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow dat zijn al aardig wat apps! Ik heb het even snel opgelijnd en kom dan op een aantal punten uit:

1. f150 wtf moet je met zoveel iphones en ipads ;) (Ik koop graag een extra iphone van je)

2. Iedere app die online verbinding nodig heeft is echt zinloos.

3. De app met informatie bestaat al. Denk aan ESH of red cross.

4. Als er al een nodig is dan is het in het Nederlands. (dat spreek ik redelijk gelukkig ;)

5. Dus wat we eigenlijk willen is een app met alle info en met alle tools? Heb ik dit goed? Ok dan is de volgende vraag welke tools wil je hebben?

Tools begin is:

kompas..

tideapp..

 

Informatie begin is:

Zeg het maar...

 

Hi @Wolf13

1. 6 kids, waarvan 3 puber en 3 jong volwassen en op 2 na allemaal aan de apple

2. apps met online verbinding zijn inderdaad kwetsbaar. Van de hele rij apps hebben alleen de laatste drie een internet verbinding nodig (Spotconnect werkt via satelliet). Ook vanwege hikes rond/boven de poolcirkel zorg ik wel dat ik niet afhankelijk ben van internet en zonodig helemaal niet van electronica

3. ik heb nagedacht was ik mis aan apps, maar er is inderdaad al heel veel beschikbaar. Ik ben ook niet zo'n voorstander van die 'swiss knive tool apps'. Liever een app met een duidelijke focus/scope.

4. nederlands heeft natuurlijk de voorkeur, maar in het app-wereldje is het toch engels wat de klok slaat.

 

Goeie vraag: wat missen we... vooral een informatieve app gericht op de Nederlandse populatie en in de Nederlandse taal, bv met checklijsten voor EDC/BOB en instructies voor gewicht/ruimtebesparing. Qua tools is denk ik alles wel beschikbaar in de iTunes Store/Android Market.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aa zoveel kids dan moet je misschien even onze tip van vandaag lezen hahahaha

 

Maare als ik je goed begrijp dan heb jij dus liever 20 apps die elk hun ding doen dan 1 die alles doet? En daarnaast geef je aan dat je dus eigenlijk een e book wil die mensen kunnen downloaden vol met info over wat te doen en hoe? Dus een App is eigenlijk overbodig zeg je nu?

 

Hi @Wolf13

1. 6 kids, waarvan 3 puber en 3 jong volwassen en op 2 na allemaal aan de apple

2. apps met online verbinding zijn inderdaad kwetsbaar. Van de hele rij apps hebben alleen de laatste drie een internet verbinding nodig (Spotconnect werkt via satelliet). Ook vanwege hikes rond/boven de poolcirkel zorg ik wel dat ik niet afhankelijk ben van internet en zonodig helemaal niet van electronica

3. ik heb nagedacht was ik mis aan apps, maar er is inderdaad al heel veel beschikbaar. Ik ben ook niet zo'n voorstander van die 'swiss knive tool apps'. Liever een app met een duidelijke focus/scope.

4. nederlands heeft natuurlijk de voorkeur, maar in het app-wereldje is het toch engels wat de klok slaat.

 

Goeie vraag: wat missen we... vooral een informatieve app gericht op de Nederlandse populatie en in de Nederlandse taal, bv met checklijsten voor EDC/BOB en instructies voor gewicht/ruimtebesparing. Qua tools is denk ik alles wel beschikbaar in de iTunes Store/Android Market.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aa zoveel kids dan moet je misschien even onze tip van vandaag lezen hahahaha

 

Maare als ik je goed begrijp dan heb jij dus liever 20 apps die elk hun ding doen dan 1 die alles doet? En daarnaast geef je aan dat je dus eigenlijk een e book wil die mensen kunnen downloaden vol met info over wat te doen en hoe? Dus een App is eigenlijk overbodig zeg je nu?

 

Je hebt een beperkte gebruikersinterface, en daarmee beperkte ruimte voor buttons/navigatie. Daarbij wil je met een app vooral gebruik maken van features die meerwaarde geven aan een app boven een pdf/ebook/responsive website. Dus voor het aanbieden van gestructureerde informatie heb je geen app nodig. Qua toepassing wordt vooral zinvol als je componenten van je toestel gebruikt die je niet aanspreekt met een website of ebook. Dus gebruik maken van

- magnetometer

- led verlichting

- camera

- gps/location based diensten

- accelerometer

- gyroscoop

- microfoon

en ev. via BT4 gekoppelde apparaten.

 

Ik ben ook maar N=1, dus misschien zijn er mensen die het fijn vinden als kompas, instructies, flashlight, tracking, voedselvoorraadbeheer, eetbare planten etc in één app hebben maar ik denk dat het beter is om te focussen op een app die 1 of 2 dingen echt goed kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@f150 Mm even kijken of ik dit goed volg. Dus stel je voor ik lijn al onze tips op die we nu op facebook plaatsen. Bijvoorbeeld die over hoe je je BOB moet inrichten. En dan plaatsen we die informatie logisch in een app waarbij er bij iedere nieuwe stap een eventuele app toepassing wordt toegepast? Klinkt als je kijkt naar de opties die je hierboven geeft niet echt als iets wat extra input geeft.

 

Is het niet handiger als je alles in 1 app hebt maar slecht 1 keer hoeft in te geven in welke situatie je zit en dan alle juiste apps en info zonder internetverbinding op je iphone ipad extra ziet verschijnen?

 

Neem als voorbeeld: je loopt een donkere ruimte in dus je opent de Wolfapp ;) en typt het is donker. vervolgens krijg je een knop naar je zaklamp te zien, links naar text over hoe je vuur moet maken of alternatieve lichtbronnen etc etc. Als je alleen licht wil druk je op de zaklamp en je bent gered ;) wil je voor langere tijd een lichtbron dan lees je de text door en doet wat daar staat.

 

PS Dit is openbaar dus hierbij verklaar ik dit een publieke toepassing die door iedereen gemaakt mag worden :) Wel graag een vermelding naar preppersforum en onze facebookpagina. Zie link hieronder. hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...