Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 93
    Survivor
    Ingeschreven
    May 2015

Afspraak zilveren munten.

Ik me af waar waarom we als preppers niet afspreken om bij een deel van onze zilveren munten een basismunt zal ik het maar noemen te gebruiken.Dit kan mijn inziens nuttig zijn bij het begin van een monetaire instorting.Ik denk dat 1 oz.munten te grote coupure zouden zijn om gemakkelijk te gebruiken in ruilsituaties.
    Waarom geen oproep aan preppers om 1 gemeenschappelijk zilveren munt ter beschikking te hebben.
    Ik dacht aan de 2,5 gulden ook gekend als rijksdaalder.We spreken dan natuurlijk af rijksdaalders van voor 1967 aan te schaffen want deze zijn die van zilver.Het zou gemakkelijk zijn een herkenbare zilveren munt uit het verleden te gebruiken.
    Eenmaal het idee bij de Nederlands-Belgische preppers ingang zou vinden zou het volgens mij een werkbare en voor iedereen haalbare munt zijn om aan te schaffen.
    Wat denken andere forumleden hiervan?
    Volgens mij verdient een dergelijk initiatief een kans.
    Voor pakweg een 100 euro heb je als prepper dan minstens 15 munten om te ruilen voor handen.
    Laatst gewijzigd door Palmbird; 20-07-15 om 15:40.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palmbird Bekijk Berichten
    Wat denken andere forumleden hiervan?
    Volgens mij verdient een dergelijk initiatief een kans.
    Voor pakweg een 100 euro heb je als prepper dan minstens 15 munten om te ruilen voor handen.
    `Junksilver` is altijd handig.
    Wellicht een grotere hoeveelheid inkopen en deze tegen kostprijs verdelen?

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Klinkt in principe wel interssant. Heb niet zo denderend veel verstand van pm's dus ik laat het aan de experts over. Als het wat lijkt doe ik wel mee.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Klinkt in principe wel interssant. Heb niet zo denderend veel verstand van pm's dus ik laat het aan de experts over. Als het wat lijkt doe ik wel mee.
    Nederlands muntgeld is nooit puur zilver maar een bepaald (variŽrend) percentage (72% ofzo).
    Je kunt van daaruit dus berekenen hoeveel waarde aan zilver de munt vertegenwoordigt.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Nederlands muntgeld is nooit puur zilver maar een bepaald (variŽrend) percentage (72% ofzo).
    Je kunt van daaruit dus berekenen hoeveel waarde aan zilver de munt vertegenwoordigt.
    Vandaar de experts..... Ik heb een paar buisjes met die 1 ounce maples. Duidelijk niet aangeschaft als investering, ze zijn nog iets van de helft waard van toen ik ze kocht, maar als iets om mee te kunnen ruilen igv. Maar wat kleinere muntjes zouden inderdaad handig zijn.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    De maples gewoon laten liggen. De prijs stijgt vanzelf, al was het maar door de inflatie.

Voor het zilveren muntgeld, kijk eens op http://www.zilverenguldens.info/guld...-rijksdaalder/ enzomeer.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Gaat goed direct goeie reacties .
    De prijs is op dit moment inderdaad de helft van paar jaar geleden en juist nu opnieuw nog wat lager.
    De rijksdaalder lijkt mij een middelgrote munt (33mm) en daarom handig.
    Ik ben zelf niet zo een computerdeskundige en organisator maar misschien kan iemand die geen groentje is zoals ik op dit forum iets op poten zetten voor een gemeenschappelijk aankoop voor wie dat wil en kunnen anderen zelf bestellen waar we willen.
    Ik ga uit van een prepper zilver munt(in dit geval 72 procent van de voorgestelde rijksdaalder).
    Het lijkt me een goed idee om dit op poten te zetten.
    Een pagina met grafiek of zo maken van hoeveel preppers meedoen zodat we een idee krijgen van de groeiende omvang van dit idee lijkt mij nuttig.Bij zichtbaar groeiend aantal zullen wellicht preppers die dit op het eerste zich niets lijkt dan mee doen.
    Het lijkt mij alvast een goed idee een zichtbaar projectje op te zetten.
    Wie zich geroepen voelt om iets uit werken om te beginnen zou ik zeggen doe maar.
    Ik zie het als een idee dat kan aanslaan bij preppers.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Aan de slag zou ik zeggen tegen wie een idee heeft.
    Als iemand een soort poll of grafiek maakt kan wie meedoet met een gemeenschappelijk preppermunt alvast aanklikken en kunnen we de groei volgen.
    Laatst gewijzigd door Palmbird; 20-07-15 om 16:58.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palmbird Bekijk Berichten
    Aan de slag zou ik zeggen tegen wie een idee heeft.
    Als iemand een soort poll of grafiek maakt kan wie meedoet met een gemeenschappelijk preppermunt alvast aanklikken en kunnen we de groei volgen.
    Snap nog steeds niet waar je eigenlijk heen wilt.
    Las over een prepper's ingang?

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Wat ook een punt is of er bij de munthandelaren wel gesorteerd muntzilver te krijgen is.
    Normaliter gaat het per kilo assorti munten..
    Ik kom er niet meer regelmatig dus wie weet waar er guldens/rijksdalders gesorteerd gekocht kunnen worden per kilo?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zilveren munten
    Door Janderman in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 75
    Laatste Bericht: 30-10-15, 16:10
  2. Betalen met zilveren munten?
    Door phaelin in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 31
    Laatste Bericht: 06-08-15, 10:34
  3. Zilveren munten uitverkocht
    Door Longmen in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 47