Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 43
    Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014

Autopolis met chip in je auto

Ik had net een klein wtf momentje.
    Hoorde op RTL nieuws een item over het vrijwillig plaatsen van een chip in je auto waarmee je verzekering je rijgedrag kan volgen zodat je korting krijgt op je premie.
    Dit is voor nu het enige artikel wat ik zo snel kon vinden.
    Autopolis met chip

Maar serieus, welk voordeel is er voor de bestuurder? Ik dacht dat daar de no-claim korting voor bedacht was.
    En ik zit er niet op te wachten dat mijn verzekeraar weet waar, hoe lang, waarheen, wanneer ik rij, dat gaat ze helemaal niets aan.

Ps. topic mag verplaatst als deze niet goed staat.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    De verzekeringmaatschappij kan inderdaad aardig wat zien, maar het systeem berekent vooral een score op basis van je rijgedrag en als die score goed genoeg is (of beter gezegd, niet te slecht) krijg je korting op je premie. Die korting komt bovenop je no-claim.

Het idee er achter is heel simpel; rij je netjes dan is je kans op een ongeluk kleiner; rij je wat minder netjes, dan is de kans dat 't fout gaat ook groter.

Meer info: https://fairzekering.nl/

Het is puur een extra korting en ja, daarvoor geef je gegevens over je rijgedrag en locatie van je voertuig door. Of dat wenselijk is is je eigen keus...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    De verzekeringmaatschappij kan inderdaad aardig wat zien, maar het systeem berekent vooral een score op basis van je rijgedrag en als die score goed genoeg is (of beter gezegd, niet te slecht) krijg je korting op je premie. Die korting komt bovenop je no-claim.

Het idee er achter is heel simpel; rij je netjes dan is je kans op een ongeluk kleiner; rij je wat minder netjes, dan is de kans dat 't fout gaat ook groter.

Het is puur een extra korting en ja, daarvoor geef je gegevens over je rijgedrag en locatie van je voertuig door. Of dat wenselijk is is je eigen keus...
    Zolang het je eigen keus is, is het je eigen verantwoording.
    Maar helaas werkt het in de praktijk maar al te vaak zo dat mensen alleen kijken naar de centen en de gevolgen ervan niet kunnen/willen overzien. Daarnaast is het maar de vraag hoelang verzekeraars de eigen keus optie in stand houden.

Toen ik in 2011 mijn auto kocht, betaalde ik per maand ruim 10 euro minder voor mijn verzekering dan ik nu betaal ondanks dat ik geen schade heb gehad in al die jaren en no-claim heb opgebouwd. Een maand of 2 geleden kreeg ik een brief van de verzekering dat ze niet meer in staat waren om mijn huidige verzekering voort te zetten omdat dat voor hun te duur werd. Mij werd een andere polis aangeboden die exact dezelfde dekking had alleen koste het mij per maand 10 euro meer. Niets te kiezen, gewoon dokken. En ja, 10 euro premie verhoging is veel geld voor een verzekering die mij daarvoor maar 19 euro per maand koste.
    Dus nu mag je de chip nog weigeren, maar voor hoelang nog?

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Zolang het je eigen keus is, is het je eigen verantwoording.
    Maar helaas werkt het in de praktijk maar al te vaak zo dat mensen alleen kijken naar de centen en de gevolgen ervan niet kunnen/willen overzien. Daarnaast is het maar de vraag hoelang verzekeraars de eigen keus optie in stand houden.

Toen ik in 2011 mijn auto kocht, betaalde ik per maand ruim 10 euro minder voor mijn verzekering dan ik nu betaal ondanks dat ik geen schade heb gehad in al die jaren en no-claim heb opgebouwd. Een maand of 2 geleden kreeg ik een brief van de verzekering dat ze niet meer in staat waren om mijn huidige verzekering voort te zetten omdat dat voor hun te duur werd. Mij werd een andere polis aangeboden die exact dezelfde dekking had alleen koste het mij per maand 10 euro meer. Niets te kiezen, gewoon dokken. En ja, 10 euro premie verhoging is veel geld voor een verzekering die mij daarvoor maar 19 euro per maand koste.
    Dus nu mag je de chip nog weigeren, maar voor hoelang nog?
    Dan ga je toch naar een andere verzekeraar? Let wel op met die vergelijkingssites, sommige krijgen gewoon een paar euro per maand uit jouw zak. Gewoon na de vergelijkingssite even de site van de specifieke verzekeraar bezoeken.

Ik hoorde van wel 35% korting op je verzekering. Nu gaat dat bij mij niet veel opleveren, maar als je een duurdere verzekering hebt kan het wel een behoorlijke stimulans zijn.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014

Allemaal leuk en aardig maar als ze die korting berekenen aan de hand van je snelheid en remgedrag (zo werd verteld in het nieuwsbericht) zegt dat helemaal niks over of je wel of geen goed bestuurder bent. Er zitten teveel haken en ogen aan in mij beleving. Hoe kunnen ze privacy waarborgen? Ik denk niet.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    We zouden een soort van wet moeten krijgen waar we ons op kunnen beroepen dat dit niet zo wordt 'opgelegd'.

[MENTION=4709]Keturah[/MENTION], met je eens!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Ach, de duurdere nieuwe auto's staan toch al in contact met met de fabrikant, over een paar jaar heeft elke nieuwe auto dat.

Je mobiel wordt ook al continue gevolgd, straks je auto ook en er komt steeds meer spul wat aan 't internet hangt.

Feit is wel dat een autoverzekering toch nooit uitbetaalt; je hebt alleen maar echt iets aan je WA en eventueel een glas verzekering, verder naaien ze je toch al lachend van achteren. Dus tja... ik heb zelf de goedkoopste verzekering die je kunt krijgen + glas, als je (aanzienlijk) minder hoeft te betalen en ze daarvoor weten waar je bent.. ach, fijn voor ze..

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keturah Bekijk Berichten
    Allemaal leuk en aardig maar als ze die korting berekenen aan de hand van je snelheid en remgedrag (zo werd verteld in het nieuwsbericht) zegt dat helemaal niks over of je wel of geen goed bestuurder bent. Er zitten teveel haken en ogen aan in mij beleving. Hoe kunnen ze privacy waarborgen? Ik denk niet.
    Je snelheid in combinatie met de GPS locatie geeft duidelijk aan of je te hard rijdt. Als je continue overal te hard rijdt geeft dat dus absoluut wat aan over je gedrag.

Vaak hard remmen doet dat ook; als je vaak hard remt dan zit je dus te dicht op je voorligger.

Hetzelfde met G-kracht; de manier waarop je inhaalt en bochten neemt e.d. heeft duidelijk herkenbare patronen en bepaald (slecht) gedrag is echt makkelijk te detecteren.

Het werkt verbazingwekkend goed

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Dan ga je toch naar een andere verzekeraar? Let wel op met die vergelijkingssites, sommige krijgen gewoon een paar euro per maand uit jouw zak. Gewoon na de vergelijkingssite even de site van de specifieke verzekeraar bezoeken.

Ik hoorde van wel 35% korting op je verzekering. Nu gaat dat bij mij niet veel opleveren, maar als je een duurdere verzekering hebt kan het wel een behoorlijke stimulans zijn.
    Klopt, dat dacht ik ook. Maar er zat een flinke adder onder het gras. De no-claim korting die ik had opgebouwd was niet de normale no-claim maar een punten systeem. Nu met mijn nieuwe polis zijn die kortingspunten omgezet in een echte no-claim, maar daar zit ik voor minimaal 1 jaar nog aan ze vast. Wanneer ik 2 maanden geleden had over willen stappen, kon dat kosteloos, maar mijn punten worden door een andere verzekeringsmaatschappij niet erkend als no-claim.
    Overstappen was dus voor mij duurder omdat ik geen no-claim meekreeg.

Stom van mij dat ik destijds voor deze verzekering gekozen had, maar ja. was goedkoop en verder goede ervaringen met deze maatschappij.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    ...
    Feit is wel dat een autoverzekering toch nooit uitbetaalt; je hebt alleen maar echt iets aan je WA en eventueel een glas verzekering, verder naaien ze je toch al lachend van achteren. Dus tja... ik heb zelf de goedkoopste verzekering die je kunt krijgen + glas, als je (aanzienlijk) minder hoeft te betalen en ze daarvoor weten waar je bent.. ach, fijn voor ze..
    Klinkklare onzin: toen onze auto uitbrande hadden we binnen een paar dagen een goede deal. Kregen we gewoon ons geld en konden we een andere auto kopen.
    Ok, auto was all risk verzekerd. Bij ruitschade ook nooit probleem gehad.
    Dus gewoon schrijven dat een verzekering nooit uitbetaald is onzin.

Grootste probleem vind ik dat de premie bepaald wordt over de nieuw waarde en bij uitbetaling wordt dat de dagwaarde..
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Vergelijkbare onderwerpen

1. Lifehack : RFID chip van debit- of creditcard uitschakelen
    Door lewieke in forum Survival Algemeen
    Reacties: 22
    Laatste Bericht: 14-03-15, 01:06
  2. Reacties: 25
    Laatste Bericht: 02-03-14, 03:46
  3. Ute pick ups auto
    Door carismo in forum Voertuigen