Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 37 van de 37

Onderwerp: kluis

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    Een goede kluis is een wapenkluis o.a. hier te koop
    http://www.kluis.com/index.php?snelmenu,39

Als er dan een overval komt zeg je dat er een jachtgeweer instaat maar dat de sleutel kwijt is, een jachtgeweer staat geregistreerd en is moeilijk te verkopen. Dan schrikt men al snel en denkt er niet aan dat er ook waardevolle spullen in staan.
    Er al eens aan gedacht dat een inbreker het al niet zo nauw neemt met de wet en het hem waarschijnlijk niet veel kan schelen of dat wapen al dan niet ingeschreven staat ?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Als een kluis brand- en inbraakwerend 875 kilo weegt dan hoeft deze toch niet verankerd te zijn lijkt me? Je zou dan met heel veel man moeten komen om deze weg te krijgen, en dan nog zou ik niet weten hoe.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twan Bekijk Berichten
    Als een kluis brand- en inbraakwerend 875 kilo weegt dan hoeft deze toch niet verankerd te zijn lijkt me? Je zou dan met heel veel man moeten komen om deze weg te krijgen, en dan nog zou ik niet weten hoe.
    Nee dat hoeft dan niet, je moet ze dan op een speciale manier icm een pallettruck verplaatsen , vaak gaan ze dan niet meer door een normaal deurkozijn.
    Kluizen van deze grootte kun je ook vaak op veilingen of bij slotenmakers in de uitverkoop kopen, ze zijn niet geliefd.

Wat veel mensen vergeten is dat er vaak maar 1 of 2 sleutels bij een kluis zitten zeker bij 2e hands, het bijmaken van deze dubbele baardsleutels kost een hoop geld , tussen 50 en 100 euro, als meerdere mensen een sleutel moeten hebben is het vaak een prijzig grapje en dan staat je kluisje van een paar honderd kilo al binnen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    "Voordeel " van dat soort grote sleutelkluizen is dus de sleutel, gewoon de eigenaar martelen, dan krijg je de sleutel, en dan open je de kluis. Daar ga je niet mee slepen inderdaad. (Om maar even aan te geven dat boeven geen nette mannetjes/vrouwtjes zijn)
    So Long, and Thanks for All the Fish

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    "Voordeel " van dat soort grote sleutelkluizen is dus de sleutel, gewoon de eigenaar martelen, dan krijg je de sleutel, en dan open je de kluis. Daar ga je niet mee slepen inderdaad. (Om maar even aan te geven dat boeven geen nette mannetjes/vrouwtjes zijn)
    Dat gebeurt niet vaak onder normale omstandigheden, meestal als de eigenaar een paar dagen weg is wordt er geprobeerd de kluis te openen met geweld.

Martelen kan ook om een code los te krijgen, veel codes worden overigens niet veranderd bij elektronische sluitende kluizen.
    Met 12345# of 123456# kom je vaak binnen. Dit is vaak de fabriekscode van enkele bekende merken.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Tja, martelen kan altijd idd, maar daar ga ik even niet vanuit, dat is uitzonderlijk denk ik, maarja als je het meemaakt...... dan is het niet leuk zeg maar

En deze kluizen zijn tegenwoordig behoorlijk duur 2e hands, bij een dealer dan rond de 1000 euro is normaal, vraag en aanbod hť?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twan Bekijk Berichten
    Tja, martelen kan altijd idd, maar daar ga ik even niet vanuit, dat is uitzonderlijk denk ik
    In normale omstandigheden vinden er meer dan 500 huisovervallen per jaar plaats. En verder, je prept niet voor normale omstandigheden toch?
    Zucht.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten