Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33
    Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caitlin Bekijk Berichten

En dan komt Rataplan thuis; lieverd, wil jij de binnenkant schoonmaken?
    en de kinderen die dan denken: ...wie is toch die kiloknaller?! https://www.youtube.com/watch?v=lePtsc9nOaU

Leuk dat je dit hebt gedaan, en beschreven. Dat stukje van 'ik wil niet meer' herinner ik me ook nog Een grensverleggende ervaring zullen we maar zeggen

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Vers kippenbloed met peper is prima te eten met een stuk stokbrood.

En mocht je ze ooit nog eens in bulk gaan slachten:

http://www.brazilianchef.co.uk/chicken-heart-bbq/

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    @caitlin: Het lastigste (naar mijn gevoel dan) werk heb je zelf opgeknapt, het doodmaken van de kip. De rest wen je enorm snel aan, eenmaal dood zie ik het niet meer als dier en na het uit elkaar halen van een X-aantal dieren vind ik dat persoonlijk het makkelijkste deel. Het doodmaken blijf ik moeite mee hebben en op zich vind ik dat niet zo erg.

@phaelin: Haha, wat een pokkeherrie hebben ze onder dat filmpje gemonteerd. Snel weggeklikt, standaard staat het geluid bij mij aan en dit trek ik echt niet!
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten

@phaelin: Haha, wat een pokkeherrie hebben ze onder dat filmpje gemonteerd. Snel weggeklikt, standaard staat het geluid bij mij aan en dit trek ik echt niet!
    Ja, dat vond ik ook. Op mute gezet en afgekeken. Blijkt dat 't plukken niet nodig is

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Ja, dat vond ik ook. Op mute gezet en afgekeken. Blijkt dat 't plukken niet nodig is
    Ik ben toch niet dol op het vel (zeer hoog in cholesterol ook), dus voor nu is de vilmethode wel handig en veel sneller.
    Bij voedselschaarste is het een ander verhaal, dan wil je die extra calorieŽn maar al te graag.

Apart he, dat de posters van het filmpje naast nuttige informatie ook meteen hun muzieksmaak willen uitdragen en daarmee heel wat bezoekers afschrikken.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik ben toch niet dol op het vel (zeer hoog in cholesterol ook), dus voor nu is de vilmethode wel handig en veel sneller.
    Bij voedselschaarste is het een ander verhaal, dan wil je die extra calorieŽn maar al te graag.

Apart he, dat de posters van het filmpje naast nuttige informatie ook meteen hun muzieksmaak willen uitdragen en daarmee heel wat bezoekers afschrikken.
    Het is niet omdat je veel cholesterol EET, dat je ook teveel cholesterol in je bloed gaat hebben, dit heeft GEEN relatie...
    Wel is het zo dat als je veel ontstekingen hebt, een te vaak pieken van "te zuur bloed" (ga ik verder niet op in of we zijn weg voor 10 pagina's) je cholesterol waardes omhoog gaan omdat
    je lichaam je aderwand wil beschermen... en TE is TE... Geen sneller suikers eten terwijl je in rust bent, eten met hoge glycemische terwijl je lichaam niet zit te smachten naar bouwstofjes dus vermijden.

En erfelijke factoren niet vergeten... We zijn allemaal verschillend... (Te) Hoge cholesterol is een gevolg, je moet het niet als oorzaak bekijken.
    Dus 5 eitjes per dag eten incl dooier, niets mis mee op voorwaarde dat je lichaam dit nodig heeft. En genoeg drinken (waterhoudende drank, niet alcohol houdend )

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Het is niet omdat je veel cholesterol EET, dat je ook teveel cholesterol in je bloed gaat hebben, dit heeft GEEN relatie...
    Wel is het zo dat als je veel ontstekingen hebt, een te vaak pieken van "te zuur bloed" (ga ik verder niet op in of we zijn weg voor 10 pagina's) je cholesterol waardes omhoog gaan omdat
    je lichaam je aderwand wil beschermen... en TE is TE... Geen sneller suikers eten terwijl je in rust bent, eten met hoge glycemische terwijl je lichaam niet zit te smachten naar bouwstofjes dus vermijden.

En erfelijke factoren niet vergeten... We zijn allemaal verschillend... (Te) Hoge cholesterol is een gevolg, je moet het niet als oorzaak bekijken.
    Dus 5 eitjes per dag eten incl dooier, niets mis mee op voorwaarde dat je lichaam dit nodig heeft. En genoeg drinken (waterhoudende drank, niet alcohol houdend )
    Geen relatie tussen voeding en je (slechte) cholesterol gehalte?? Dat is nieuw voor mij, maar wellicht meer voor een ander topic dan deze.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Geen relatie tussen voeding en je (slechte) cholesterol gehalte?? Dat is nieuw voor mij, maar wellicht meer voor een ander topic dan deze.
    Geen relatie tussen eten van eten met veel cholesterol en je eigen cholesterol waardes, wel met het eten van rotzooi natuurlijk!

Cholesterol is voor ons lichaam geen essentieel voedingsproduct, dit kunnen we zelf aanmaken, in tegenstelling tot bvb Vit C, dat zijn we ergens in de evolutie kwijt geraakt.

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Heel erg goed gedaan en zeker zo voor de eerste keer [MENTION=3604]caitlin[/MENTION]
    Zoals [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] al eerder vermelde vind ik zelf het doden van het dier ook het moeilijkste.
    In de jaren dat ik nog slager was, deed ik dat dagelijks maar geloof me het wordt nooit een leuk klusje om te doen
    Maar het is heel erg fijn om aan je kinderen te kunnen laten zien waar voedsel vandaan komt en wat voor werk het kost om voedsel te verbouwen.
    Op deze manier leren ze belangrijke lessen dat alles gebruikt kan worden om zo voedselverspilling tegen te gaan.
    Het verschil zul je ook wel gezien/gemerkt hebben tussen de eigen kip en dat van een hele kip uit de supermarkt
    Ze hebben veel meer kleur, het vlees ziet er gezonder en smakelijker uit en zijn wat minder vet wat de smaak juist ten goede komt.
    "Life isn't about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain." Vivian Greene

Teamwork divides the task and multiplies the succes

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Goed gedaan [MENTION=3604]caitlin[/MENTION]

Jij en [MENTION=3988]Rataplan[/MENTION] mogen trots zijn !
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Vergelijkbare onderwerpen

1. Leuk kaartje voor Rataplan
    Door Rataplan in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 19-08-14, 19:21
  2. Thuis survivallen
    Door Surviver 23 in forum Voorstelronde
    Reacties: 19
    Laatste Bericht: 14-07-13, 12:10
  3. Thuis warm blijven
    Door Zanshin in forum Survival uitrusting algemeen