Ga naar inhoud
GENEGEERD

De prepshop reviewed interactief!


MyronPrps

Aanbevolen berichten

SHIT HAS HIT THE FAN!

 

Dus moet er een bug-out gepland worden, ik ga richting mijn bosje op de laatste druppeltjes benzine en moet daar een hele dag overleven! een hele dag? jazeker een hele volle dag!

 

Maar MP wat ga je dan allemaal eten?! nou dit: https://prepshop.nl/nrg-5-noodrantsoen

 

Wat ga ik nou precies doen? Een hele dag leven op een nrg-5 noodrantsoen uit de prepshop. Nu kan ik natuurlijk daar neer gaan ploffen in mijn bosje en verder niks doen maar dat zou geen leuke en informatieve review opleveren dus vraag ik jullie om mij opdrachten/vragen mee te geven voordat ik er heen ga. Het mag van alles zijn dus doe je best. Ik zal dus alleen mijn gear meenemen en verder geen eten behalve het nrg-5 noodrantsoen om te kijken of je daar een hele dag op kunt leven terwijl je druk bezig bent om van alles en nog wat te doen om je overlevingskansen te vergroten.

 

Ik hoor erg graag van jullie:cool:

 

Myronprps.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@MyronPrps ik raad je sowieso aan om veel water mee te nemen, ik heb genoeg 72 uur challenges gezien van mensen die alleen leven op NRG of vergelijkbaar spul om te weten dat je veel water nodig hebt om het een beetje weg te krijgen.

Of je zult overleven 24 uur met de NRG is natuurlijk eigenlijk geen uitdaging, die overleef je sowieso wel. Of voor je gevoel je energie op peil blijft is wel interessant.

Is het een uitdaging om te zien of je in die 24 uur circa 2500 calorieën kunt verzamelen voor de volgende (fictieve) dag? De NRG gaat immers ooit op en is bedoeld als overbrugging terwijl je of voor redding zorgt of alternatieven ontwikkelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

 

Zelf water filteren, shelter bouwen, hout sprokkelen, met vuurboog vuurmaken, je terrein (geen idee hoe groot het is) rondlopen en weinig slapen max 3-4 uurtjes. Ben erg benieuwd hoe je dat gaat ervaren met 2300kcal uit die NRG-5....

Oohhh....shoot....ik lees nu pas dat je een hele dag aangeeft.....is dat dan van 08:00-20:00 of 24u...:cool: Ik ging uit van 24u mbt bovenstaande "activiteiten"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opdracht is er een ontbijt pap mee te maken, dat schijnt te kunnen dus testen maar ;)

Ow, dat vind ik wel een goeie....want ook kleine kinderen moeten gevoed worden en met pap lukt dat meestal wel...als er pap van te maken is dus.

Qua test,voor de beste resultaten, mag je van mij twee papjes maken, en voor de tweede een zakje poedermelk van ELK(te koop bij AH) erbij gebruiken...puur omdat ik wil weten welke pap voor kids beter te bereiden en te pruimen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tienmaal opdrukken aan het einde van de dag,

 

Heeft geen ruk met die eerste 24 uur te maken maar discipline is altijd waardevol.

 

Druk ik ook tienmaal op aan het einde van de dag als tegenprestatie. Immers gedeelde smart is halve smart!

 

Edit, alternatieve opdracht is om een stok naar keuze als een pila zo ver mogelijk weg werpen en in hoeveel stappen meten hoe ver die kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tienmaal opdrukken aan het einde van de dag,

 

Heeft geen ruk met die eerste 24 uur te maken maar discipline is altijd waardevol.

 

Druk ik ook tienmaal op aan het einde van de dag als tegenprestatie. Immers gedeelde smart is halve smart!

 

Edit, alternatieve opdracht is om een stok naar keuze als een pila zo ver mogelijk weg werpen en in hoeveel stappen meten hoe ver die kwam.

 

Die push-ups kan ik nog in komen maar dat pila werpen....... wel leuk hoor daar niet van;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn opdracht is er een ontbijt pap mee te maken, dat schijnt te kunnen dus testen maar ;)

 

Dat werkt perfect. Ik heb het destijds met BP-5 gedaan voor de kleintjes thuis. Ging er in als pap...:cool: Beetje de blokjes verbrokkelen, water erbij, roeren en klaar. Erg slappe/flauwe hap maar voor de allerkleinsten zeer goed te eten!

 

@Stuudje met ELK is het net iets voller van smaak en dus ook goed te bereiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat werkt perfect. Ik heb het destijds met BP-5 gedaan voor de kleintjes thuis. Ging er in als pap...:cool: Beetje de blokjes verbrokkelen, water erbij, roeren en klaar. Erg slappe/flauwe hap maar voor de allerkleinsten zeer goed te eten!

 

@Stuudje met ELK is het net iets voller van smaak en dus ook goed te bereiden

 

Bij ons paalkampeeruitje heeft onze mini gesmuld van hartkekspap, ik denk dat je van bijna alles meligs wel een papje kan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar gaat de oorspronkelijke doelstelling ;)

 

Maar ELK melkpoeder is toch geen eten?

 

Nou ik denk dat je minstens moet doen alsof het gevaarlijk is, slapen is nagenoeg uit den boze, nu heb ik net gelezen dat het missen van 1 nacht slaap al gevolgen kan hebben, maar een aantal wachtperiodes instellen moet haalbaar zijn. Ook kun je eraan denken dat je in een SHTF wel wakker wordt van geluiden/dingen om je heen, die je nu niet zal ervaren, dus zet je wekker om de 2 uur, waarna je minstens een half uur wakker moet blijven tot het weer "rustig" is om je heen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps

 

ga anders de laatste paar honderd meter joggen/rennen/sprinten, om toch een beetje het gevoel te hebben dat je flink hebt moeten vluchten.

 

maak "on site" een creatieve shelter, bijvoorbeeld niet gewoon een a-frame shelter op de grond maar graaf jezelf half in, of maak een nest in een boom ofzo.

 

ga in je bosperceel zoeken naar voedsel, bijvoorbeeld wilde aardbeien o.i.d., en maak een leuke aanvulling op het droge voedselpakket, ook om vast "in the mindset" te komen voor wanneer het voedsel op is.

 

gewoon een paar ideetjes, heb je meteen wat te doen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...