Ga naar inhoud
GENEGEERD

Foto's van je voorraadkelder / voorraadkast / schuur


Preppah

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Recent heb ik mijn prepkelder helemaal up to date gebracht met stellingkasten en alles opnieuw ingericht. Ik ben er best een beetje trots op. Nu lijkt het me leuk om -ter leeringh ende vermaeck- foto's van je elkaars prepruimte / voorraadschuur / voorraadkast te laten zien.

 

Hier in elk geval twee foto's van mijn kelder.

 

Groet,

 

-Preppah

 

20120808_205249.jpg.1ce47eea9f46136f112e96e2a5a5479e.jpg20120808_205117.jpg.6416fa397ac8af6e718fe04f270c00c6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

en al eerder topic over geweest, pas op met foto's met GSM

 

effe opfrissen;

 

SPIONAGE (Geotagging) &meer

 

 

 

Als u een mobiel heeft met GPS worden standaard de gps coördinaat bijgevoegd die de exacte lokatie aangeeft, dus als u die op het World Wide Web zet kan iedereen waar ook ter wereld uw lokatie vinden, het is bedoeld om uw leuke vakantie kiekjes makkelijk terug te vinden op de "kaart" maar dat wij dat niet altijd willen moge duidelijk zijn, bijvoorbeeld u zet een foto van uw BOL lokatie op deze site kan zelfs van een bloemenvaas binnen zijn en hopla de lokatie is bekend.

De duurdere camera's geven ook de hoogte weer

dus dat is extra naast de GPS lokatie weergave die al in ieder gps toestel zit (moderne GSM)

 

Klik op de titel voor topic

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat ook met mijn foto's? Volgens heb ik die functies niet aan staan... Kan iemand mijn foto proberen te "kraken"?

 

Ik heb hier aantal keer mee getest (met eigen foto's en van anderen) en ik heb nooit geo info kunnen achterhalen. Tapatalk haalt bij mijn weten ook altijd bij uploads alle EXIF info uit de jpg's.

 

@Tom: Klopt dat? Of wil jij het ook eens checken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht er zoiets zijn dan is het vast wel te omzeilen door de foto te plakken in paint en weer op te slaan. Desnoods in Word en dan er een pdf van maken.

En het lijkt me dan niet dat er iemand wat heeft aan een foto van een stelling als ze geen flauw idee hebben waar in Nederland ze moeten zoeken. Vind het zelf wel leuk om zo'n voorraadkast van een ander te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind het leuk om te zien wat anderen hebben.

Maar het posten van precies wat ik waar heb of dus foto's, gaat mij zelf wat te ver, stel dat iemand hoe dan ook toch aan gegevens zoals adres komt op welke manier dan ook, dan kun je het zelfs zoals KS op drie plekken hebben, ze zullen pas stoppen met 'zoeken' als ze alles hebben waarvan ze weten dat je het hebt......

Heb wel foto's maar dat is voor mogelijk verzekerings werk !

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan preppah, dat je het gaat roteren? Anders wordt het een flink werkje en een kostbare zaak om alles te vernieuwen over 2-4 jaar?

Wat ik mis op je foto's zijn een paar goede muizenvallen...... Ligt je lokatie boven of onder zee nivo? Hoe staat het met het grondwater? Als de gemalen uitvallen, heb je flink wat werk om je spullen naar hoger gelegen gedeeltes te brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat dapper van je om je voorraad zo open en bloot te laten zien!

En wat heb je al veel! Fantastisch!

 

Als ik je foto's zo bekijk lijkt het erop dat je de basics wel redelijk voor elkaar hebt.

Water voldoende, rijst, groenten ...en zag ik daar blikjes tonijn?

Alle voedselgroepen voorhanden. Ik mis alleen de broodmaaltijden. (In Nederland toch gauw 2 per dag)

Heb je dat ook voorzien/geregeld of ga je over op (bijvoorbeeld) 2 warme maaltijden per dag in een SHTF situatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Recent heb ik mijn prepkelder helemaal up to date gebracht met stellingkasten en alles opnieuw ingericht. Ik ben er best een beetje trots op. Nu lijkt het me leuk om -ter leeringh ende vermaeck- foto's van je elkaars prepruimte / voorraadschuur / voorraadkast te laten zien.

 

Hier in elk geval twee foto's van mijn kelder.

 

Groet,

 

-Preppah

 

Preppah je kan wel een winkeltje beginnen ;) vergeleken met dit heb ik maar een kleine voorraad, en loop nu al tegen opslagproblemen aan menn wat zou ik graag zo'n kelder hebben dan zete ik hem ook helemaal vol met stellingkasten en stapels voedsel.. maarja geen kelder hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik heb geen waterzakken. Ik denk dat het lege bakken van Ikea zijn.

 

De Lidl is naar mijn idee echt ideaal voor preppers. Alles wat ze daar verkopen (muv "genotsartikelen, snoep e.d.") zijn basisspullen, en daarom goed bruikbaar. Het helpt je om makkelijker inkopen te doen. Niet alleen omdat je het in dozen mee kunt nemen, maar ook omdat je niet overdonderd wordt door de hoeveelheid keus zoals bij een AH oid. Dat kan je verlammen waardoor je uiteindelijk veel minder effectief inkopen doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...