Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: EMP Israel Vs Iran

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2012

EMP Israel Vs Iran

Volgens sommige analisten zou IsraŽl overwegen om Iran aan te vallen met een EMP bom. Een in IsraŽl gelanceerde ballistische Jericho-3 raket of een vanuit een Dolphin onderzeeŽr afgevuurde kruisraket kan op grote hoogte boven Iran een kernbom laten ontploffen, waardoor in heel Iran alle elektronische apparatuur permanent wordt uitgeschakeld. In een alternatief scenario zou de Joodse staat zelfs overwegen om het complete Midden Oosten op deze manier vleugellam te maken. Zelf zou IsraŽl namelijk goed beschermd zijn tegen een dergelijke verwoestende elektromagnetische puls.

Westen niet beschermd tegen EMP
    De afgelopen jaren zijn er regelmatig berichten opgedoken dat landen zoals Noord Korea en Iran eveneens zouden werken aan EMP bommen om deze in de toekomst te gebruiken bij een verrassingsaanval op de VS en ook Europa. De elektronische systemen in het Westen zijn tot op heden niet of nauwelijks beschermd tegen een EMP, waardoor het risico bestaat dat onze van elektronica afhankelijke maatschappijen in ťťn klap naar het Stenen Tijdperk worden gebombardeerd en daardoor zullen vervallen in totale chaos en anarchie. Experts schatten dat in dat geval na enkele maanden 90% van de burgerbevolking zal zijn omgekomen.

http://www.wnd.com/2012/08/is-israel...ttack-on-iran/

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Er zit wel een klein maar niet onbelangrijk nadeel aan dat hele 'Noord-Korea en/of Iran trappen met een EMP USA/EU terug naar het Stenen Tijdperk' scenario: ook al leg je met EMP's heel Europa en de VS plat (nog best lastig), dan nog varen er een hele batterij duikboten rond met nucleaire wapens. Die zouden vervolgens landen als Iran/Noord-Korea niet zozeer terug het Sten Tijdperk in bombarderen als wel die landen volledig van de wereldkaart vagen. Dan heb je als NK/Iran gelijk al niet zo heel veel meer aan een (verder) vleugellam Westen.

Al die 'in een klap is alles anders' scenario's zijn natuurlijk sappig, maar de wat saaiere waarheid is dat vooral Noord-Korea al jaren hetzelfde (voorspelbare) spel speelt van een beetje geven, een beetje nemen, een beetje dreigen teneinde voedselhulp te krijgen. Kleurt het te ver buiten de lijntjes dan treft het prompt belangrijkste bondgenoot China tegenover zich. Daarom escaleert het telkens 'net' niet. Zuid-Korea en Japan hebben voorlopig ook meer te verliezen dan te winnen. Noord-Korea weet dat het haar buurlanden bij de spreekwoordelijke noten heeft maar weet ook dat ze niet tť ver kunnen gaan. Een lelijke vorm van balans, maar toch, balans. Iran is weer een heel ander verhaal maar is zich eveneens ter dege bewust van het Mutually Asured Destruction concept.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Als Iran een raket afschiet vanaf een vrachtschip varend op de commerciŽle scheepvaartroutes langs de Amerikaanse Oostkust, een scenario dat geoefend lijkt te zijn tijdens de laatste Iraanse rakettests op de Kaspische Zee, dan zullen we er mogelijk nooit achterkomen wie verantwoordelijk was voor de aanval. Om alle sporen te wissen, zouden de IraniŽrs simpelweg het lanceerschip kunnen laten zinken", aldus Graham. Iran gebruikte bij deze tests schepen, die qua radar- en technische uitrusting, vergelijkbaar waren aan de tientallen omringende schepen. Onderzoek naar op welk schip een lanceerplatform was, zou mŠŠnden duren.

Ja dan zitten we mooi met de gebakken (elektronische)peren geen enkel middel om de dader op te sporen, er kan zomaar een leger met paarden en strijders binnenvallen die we pas opmerken als we ze zien.
    De tanks zijn al uit de rolatie, dat wordt dus ouderwets leven (eerst strijden denk ik).

Maar een mooi verslag stond ooit in de telegraaf
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...en_Iran__.html

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    En weet de regering dat dan niet? Jazeker, er is ooit een onderzoek geweest in 1 provincie (dus niet voor heel NL) en men is zich rot geschrokken en heeft het rapport ver weg gestopt;

Nederlandse beleidsstukken over rampenbestrijding wordt niet gerept over een grootschalige EMP-aanval, wel over een 'moedwillige verstoring van de elektriciteit'.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken liet recent in een - naderhand tot 'staatsgeheim confidentieel' verklaarde studie - door TNO beschrijven hoe de Nederlandse maatschappij zou worden ontwricht als ťťn provincie door een terreuractie zonder stroom zou komen.

Die studie leest als een huiveringwekkend scenario, echter nog kinderspel bij een volledige 'black-out': "Tankstations kunnen geen brandstof leveren, communicatie valt uit in het gebied, rampenzenders, radio, tv en internet functioneren niet, drinkwater raakt verontreinigd, waterdrukpompen vallen uit, winkels sluiten, voedsel moet gecontroleerd worden verstrekt, veeteelt komt ernstig in problemen, gebrek aan contant geld, betalingsverkeer valt stil, problemen in gevangenissen door haperende voedsel- en watervoorziening, cellentekort door opstootjes, boeren willen hun veestapel evacueren, patiŽnten sterven in ziekenhuizen, maatschappelijke onrust, hamstergedrag en vluchtgedrag", zo staat beschreven in de meest recente 'Nationale Risicobeoordeling'. "Er is een kans dat een terroristische groep de elektriciteitssector als potentieel doelwit ziet, omdat stroomuitval een enorme verstoring van het dagelijks leven tot gevolg heeft", aldus het nationale veiligheidsrapport.
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...en_Iran__.html

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Mooi scenario, preppie &k. IsraŽl is er volgens mij technisch toe in staat om het Iraanse nucleaire programma aan te vallen met een EMP-bom. Vervolgens is het wel een tijdje oorlog - een smerige oorlog, denk ik - met iedereen om hen heen, en of ze dat er voor over hebben weet ik niet. Maar ja, oorlogen beginnen niet vaak vanuit verstandig redeneren en als de verkeerde mensen aan de knoppen zitten zou het zo maar fout kunnen gaan.
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Tsja, of dit nou in Hypertheory Land thuishoort weet ik niet, maar griezelig is het wel!!! En ook heel goed mogelijk, helaas.....kan me in alle commentaren hierboven vinden, er wordt weer eens goed nagedacht Heeren...nu ja, dan toch maar snel een bunker graven en Geigerteller aanschaffen, dan weten we wanneer we boven de grond mogen komen.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Tsja, of dit nou in Hypertheory Land thuishoort weet ik niet, maar griezelig is het wel!!! En ook heel goed mogelijk, helaas.....kan me in alle commentaren hierboven vinden, er wordt weer eens goed nagedacht Heeren...nu ja, dan toch maar snel een bunker graven en Geigerteller aanschaffen, dan weten we wanneer we boven de grond mogen komen.
    Bij een EMP heb je niets aan een geigerteller.
    Ik heb er zelf geen, en vraag me af of ik er wel een zou moeten hebben.
    Voorlopig heb ik nog zaken met een hogere prioriteit op de lijst staan.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Elektronische apparatuur in Iran, hahaha! (of ben ik nu heel erg bevooroordeeld?)

Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Elektronische apparatuur in Iran, hahaha! (of ben ik nu heel erg bevooroordeeld?)
    De baarden trimmer van Ahmedjinedad wellicht? Of zijn an#le massage staaf?

Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Bij een EMP heb je niets aan een geigerteller.
    Ik heb er zelf geen, en vraag me af of ik er wel een zou moeten hebben.
    Voorlopig heb ik nog zaken met een hogere prioriteit op de lijst staan.
    Euh...het ging toch om een nucleair wapen dat ze laten ontploffen op grote hoogte, met waarschijnlijk ook vergeldingsaanval met soortgelijke raketjes?

Forum Rechten