Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 39 van de 39
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Hier alvast de volgende stage die is afgelopen.
    De bodem bestaat uit betonplex van 12 mm en de zijwanden van grenen planchetten die in elkaar schuiven.
    Dit was de eerste kost die ik effectief heb gedaan.
    Alles is behandeld met BIO carboline .

Het werkt zeer goed. Proefrit gedaan daarna met 3 kinderen in het karretje en alles liep op wieltjes..hehe letterlijk en figuurlijk.
    Morgen komen er nog 2 reflectoren op de achterzijde en een achterlicht.
    Nadien zal ik nog haken bevestigen om een bache te kunnen opspannen bij regen.

Bijlage 19881

Bijlage 19882

De kruiskoppeling doet perfect haar werk.
    De doorvoerbout voor de op en neergaande beweging is links en rechts voorzien van een rubber zodat er geen vervelend lawaai vrijkomt.
    De links en rechts beweging zit vast gebout in de zadelpen met M6 , rechtstreeks getapt zodat er niet te veel troep omhangt.
    Dit alles is zeker stek genoeg en het is een zeer leuke kar om met te toeren en heel veel zaken te doen.

De ontkoppeling gebeurt met een M bout die door een as zit met een snelkoppeling vastgemaakt en doorboord zodat deze makkelijk los te maken is en terug vast.
    Dit alles heeft me tot nu toe 1dag en een half werk gekost dus dit valt heel erg goed mee.
    Knap. Je kan ze ook gebruiken als steekkar als je een horizontaal stuk door het oog steekt. Dat zag je vroeger wel eens.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Knap. Je kan ze ook gebruiken als steekkar als je een horizontaal stuk door het oog steekt. Dat zag je vroeger wel eens.

Dat kan zeker. Is makkelijk als ik veel hout naar achter moet brengen enz..
    Het is een handig karretje en ben tevreden dat ik dit eindelijk eens heb gemaakt.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Dat is een mooi karretje geworden!

Zou je, als het niet teveel moeite is, ook eens een foto willen maken in close-up van de bevestiging achter het zadel?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom666 Bekijk Berichten
    Het is een ''bache zeil'' maar de meeste zeilen kan je ''lassen ''.
    Je warmt de 2 zijden aan de te kleven kant goed op . Bijna smelttemperatuur.
    Je drukt ze samen en dan rol je ze. Er bestaan gemaakte rollen maar home made werkt even goed. Je doet dit best met een plank er achter zodat je een ''bodem'' hebt om op te rollen.
    Op deze manier kan je echt heel veel en alle reparaties worden op deze manier gedaan . Ik heb heel veel zeilen van trailers moeten herstellen en serieuze lappen gekleefd maar dit lukt telkens even goed met een simpele warme lucht blazer. Geen haardroger want die wordt niet warm genoeg. Een verfafbrander is perfect maar enkel warme lucht..GEEN vlam !!!!
    Wij hebben tenten gehad van het merk Karsten die ook voor het leger zijn gemaakt die hebben een hoog kuipzeil die gelast zijn, vandaar het idee voor de kar.
    De tenten zijn echt het einde.
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de ťťn is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

tom666
    Guest
    Bij deze nog wat foto's op vraag van de kruiskoppeling en het geheel bij elkaar.
    Ondertussen al heel wat ritten gedaan met de kar en alles werkt volledig naar behoren.
    Rond de bouten die de scharnier vormen is tape gedaan om het geluid van metaal op metaal te dempen.

Naam:     3.jpg
Bekeken:  503
Groote:   190,3 KB

Naam:     4.jpg
Bekeken:  497
Groote:   190,7 KB

Naam:     5.jpg
Bekeken:  498
Groote:   201,0 KB

Naam:     6.jpg
Bekeken:  492
Groote:   206,5 KB

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Mooi bakkie, keurig gedaan!

Is het een beetje te doen met een zware lading tegen een helling op? En beladen met lekke banden?

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2013
    [MENTION=2937]tom666[/MENTION] Dat ziet er mooi uit man, klasse werk!!

En prachtig dat het voornamelijk hergebruikt materiaal is daar houd ik altijd wel van.

Ik wil toch nog even reageren op je wielen. (moet niets zeggen want ik heb fietskarren die kant en klaar zijn, maar toch, jij ent goed in de gelegenheid om een en ander zelf aan te passen )

Er zijn in mijn ogen wel valide redenen te benoemen waarom het wellicht toch (ooit) een optie kan zijn om je wielen te vervangen voor wielen die gelijk zijn aan die van je (trekkende) fiets..
    Rolweerstand, mijn ervaring is toch wel dat een aanhanger met kleinere wielen zwaarder fietst dan een met grotere wielen.
    Verschillende effecten op terrein, kleinere/smallere wielen zakken sneller weg in bijvoorbeeld modder etc.kan je actieradius dus nadelig beinvloeden.
    En zeker ook uitwisselbaarheid, stel dat je de fiets en kar voor een SHTF nodig hebt, dan kan je toe met minder reserve materiaal (1 maat binnen en buiten band IPV 2 maten) en zou je wellicht bij ernstigere materiaal pech (velg gebroken) je fiets of kar in elk geval rijdend/rollend kunnen houden waardoor je alsnog meer gear mee kan nemen dan wanneer je alles op de rug moet mee torsen. Wellicht zijn er nog wel eens wielen te krijgen in de juiste maat voor weinig (marktplaats etc.) .

Gewoon een gedachtegang waar je wellicht iets mee kan.

Nogmaals, wat een prachtjob, KLASSE!!

GreetZ,
    Pjotr78

tom666
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pjotr78 Bekijk Berichten
    [MENTION=2937]tom666[/MENTION] Dat ziet er mooi uit man, klasse werk!!

En prachtig dat het voornamelijk hergebruikt materiaal is daar houd ik altijd wel van.

Ik wil toch nog even reageren op je wielen. (moet niets zeggen want ik heb fietskarren die kant en klaar zijn, maar toch, jij ent goed in de gelegenheid om een en ander zelf aan te passen )

Er zijn in mijn ogen wel valide redenen te benoemen waarom het wellicht toch (ooit) een optie kan zijn om je wielen te vervangen voor wielen die gelijk zijn aan die van je (trekkende) fiets..
    Rolweerstand, mijn ervaring is toch wel dat een aanhanger met kleinere wielen zwaarder fietst dan een met grotere wielen.
    Verschillende effecten op terrein, kleinere/smallere wielen zakken sneller weg in bijvoorbeeld modder etc.kan je actieradius dus nadelig beinvloeden.
    En zeker ook uitwisselbaarheid, stel dat je de fiets en kar voor een SHTF nodig hebt, dan kan je toe met minder reserve materiaal (1 maat binnen en buiten band IPV 2 maten) en zou je wellicht bij ernstigere materiaal pech (velg gebroken) je fiets of kar in elk geval rijdend/rollend kunnen houden waardoor je alsnog meer gear mee kan nemen dan wanneer je alles op de rug moet mee torsen. Wellicht zijn er nog wel eens wielen te krijgen in de juiste maat voor weinig (marktplaats etc.) .

Gewoon een gedachtegang waar je wellicht iets mee kan.

Nogmaals, wat een prachtjob, KLASSE!!

GreetZ,
    Pjotr78
    Bedankt voor de reactie.
    En ja , het zou kunnen dat dit in de toekomst nog wordt aangepast . Voorlopig voldoet het karretje heel goed en ben ik nog steeds tevreden en verbaasd hoeveel er werkelijk wel in kan.

Tom

Waterval
    Guest
    [MENTION=2937]tom666[/MENTION] : een heel mooi karretje! Ik zou willen dat ik dat zelf ook kon maken, heb helaas op school alleen "nuttige handwerken" gehad. Cursussen van de volksuniversiteit zijn hier aan de prijs.
    Idee om preppen als vak in te voeren in het onderwijssysteem?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoe zelf gist te maken: Home made Yeast
    Door Tom in forum Recepten
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 16-02-15, 20:34
  2. Home made alcohol/spiritus brander
    Door stampede in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 66
    Laatste Bericht: 02-09-14, 19:18
  3. Home made messen
    Door chrisprep in forum Messen
    Reacties: 46