Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelfvullende waterfles


Marc67NL

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zonnecel eraan. Opening tegen de wind in. Moet lukken.

Nou, als men is uit gegaan van een modale fietser dan gaat de lucht bij windstilte circa 20 KM/u.

Met een beetje hand- of voetaangedreven compressor moet toch wel zoiets te evenaren of zelfs overtreffen zijn?

Dus niet rijden maar wel lucht door dat apparaatje jagen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, als men is uit gegaan van een modale fietser dan gaat de lucht bij windstilte circa 20 KM/u.

Met een beetje hand- of voetaangedreven compressor moet toch wel zoiets te evenaren of zelfs overtreffen zijn?

Dus niet rijden maar wel lucht door dat apparaatje jagen.

 

;) Ik ben wat lui van aard. Als ik er niets voor hoef te doen, heerlijk.

Maar je hebt wel gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog interessanter om dit zelf te bouwen voor op je balkon, tuin, dak, boot, whatever.

Als ik zo op internet kijk is dat best te realiseren volgens mij voor de handige doe-het-zelver. Het Peltier element is gewoon te koop.

 

Het prinicipe is denk ik vergelijkbaar met het apparaat dat hier besproken werd maar dan veel eenvoudiger en zonder allerlei filters en dergelijke.

http://preppers.nl/forum/threads/6846-Water-uit-de-lucht-halen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog interessanter om dit zelf te bouwen voor op je balkon, tuin, dak, boot, whatever.

Als ik zo op internet kijk is dat best te realiseren volgens mij voor de handige doe-het-zelver. Het Peltier element is gewoon te koop.

 

Het prinicipe is denk ik vergelijkbaar met het apparaat dat hier besproken werd maar dan veel eenvoudiger en zonder allerlei filters en dergelijke.

http://preppers.nl/forum/threads/6846-Water-uit-de-lucht-halen

 

Iemand op het forum die dat zou kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand op het forum die dat zou kunnen?

Jazeker, maar men moet ook nog willen of er de zin van inzien...

 

Peltier element: https://www.conrad.nl/nl/search.html?search=peltier en let eens op de opgenomen vermogens... en bedenk dat een fietsdynamo zo een 3W vermogen geeft (en 6 Volt). Succes.

(Met een zonnepaneel op je rug of zo misschien wel haalbaar op vermogensvlak.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein detail: Zulk condens water is volledig gedemineraliseerd, dus 'veel' kan je daar niet van drinken en lekker is het ook niet....

 

Dat is wel een belangrijk punt. Kun je water ook weer remineraliseren? (nieuw woord denk ik) Ofwel, welke mineralen verdwijnen en zijn die dan vervolgens weer in droge en lang houdbare vorm te preppen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een belangrijk punt. Kun je water ook weer remineraliseren? (nieuw woord denk ik) Ofwel, welke mineralen verdwijnen en zijn die dan vervolgens weer in droge en lang houdbare vorm te preppen?

Natuurlijk. Er bestaan stenen die hun mineralen langzaam afgeven, deze worden vaak bij waterfilters gebruikt om vooral de smaak van water te verbeteren, deze zijn dus ideaal... Wat googelen gaf me dit: http://www.optimaalwater.nl/filters-aquavit-12-liter/123-sunmac-mineraalstenen-1000-gram-8717953160096.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk. Er bestaan stenen die hun mineralen langzaam afgeven, deze worden vaak bij waterfilters gebruikt om vooral de smaak van water te verbeteren, deze zijn dus ideaal... Wat googelen gaf me dit: http://www.optimaalwater.nl/filters-aquavit-12-liter/123-sunmac-mineraalstenen-1000-gram-8717953160096.html

 

Okay dus heel simpel gesteld: als je zelf een installatie bouwt om middels een peltier element water uit de lucht te condenseren en in het reservoir een aantal van die stenen legt en de stroom opwekt met een zonnepaneel dan kun je (theoretisch) voor een langere periode water genereren zonder ooit je huis uit te hoeven gaan of afhankelijk te zijn van regen of zelfs waterfilters. Klinkt als een leuk fundraising project ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook gewoon als het geen vervuilde lucht rondhangt, regenwater opvangen en dat filteren en remineraliseren... en dat kost geen stroom... Kan je je zonnepanelen gebruiken voor iets dat niet zonder stroom kan werken.

Of grondwater oppompen met een handpomp... Als je toch thuis bent... Ben je onderweg, dan is het iets gecompliceerder. In Nederland is teveel zout in het grondwater eerder een lastig op te lossen probleem, tenzij je een osmose filter hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dank voor de link. Beantwoord mijn vraag. Ik durfde er niet zo maar vanuit te gaan dat het wikipedia artikel waarheid was zonder een doorverwijzing aangezien ik hier de ballen verstand van heb (de konten ook btw)

 

Je kan ook gewoon als het geen vervuilde lucht rondhangt, regenwater opvangen en dat filteren en remineraliseren... en dat kost geen stroom... Kan je je zonnepanelen gebruiken voor iets dat niet zonder stroom kan werken.

Of grondwater oppompen met een handpomp... Als je toch thuis bent... Ben je onderweg, dan is het iets gecompliceerder. In Nederland is teveel zout in het grondwater eerder een lastig op te lossen probleem, tenzij je een osmose filter hebt.

 

Niet per sé. In Afrika hebben ze een waterfilter voor zeewater dat werkt op basis van verdamping. Het water komt tegen de deksel aan, glijd langzaam naar de rand en wordt weer een druppel wat dan water zonder zout bevat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de link. Beantwoord mijn vraag. Ik durfde er niet zo maar vanuit te gaan dat het wikipedia artikel waarheid was zonder een doorverwijzing aangezien ik hier de ballen verstand van heb (de konten ook btw)
Antwoord is dus nee voor deze toepassing.

Maar ik heb afgeleerd pasklare antwoorden te geven maar mensen zelf te laten leren zoeken, daar worden ze sneller slimmer en zelfstandiger van dan dat ik alles voorkauw (en ik kan dan nog mis zijn ook).

Niet per sé. In Afrika hebben ze een waterfilter voor zeewater dat werkt op basis van verdamping. Het water komt tegen de deksel aan, glijd langzaam naar de rand en wordt weer een druppel wat dan water zonder zout bevat.
In Afrika is het 1: Warmer overdag (en koud 's nachts) en 2: zulks neemt plaats in en vraag veel tijd... En dan hebben we weer gedemineraliseerd water... wat de gekende nadelen dan weer heeft bij veelvoudig gebruik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan.

 

Dat moge wel zo zijn. Ik ben beducht op verkeerd inlezen. Ik heb al wel eens eerder het peltier artikel gelezen op wikipedia maar neem nagenoeg alle wikipedia artikelen met een flinke hap zout.

 

Bovendien voorkom je wel dat je het mis hebt oftewel 'weet waar je over praat' als je (of in het algemeen) je reputatie inzet. Juist doordat ik nogmaals op het artikel wordt gewezen geeft bij mij signalen af dat dit artikel dan toch meer waarheid bevat.

 

En de enige manier om dat te controleren is te opteren op kennis van anderen i.p.v. klakkeloos overnemen wat wikipedia zegt. Immers een ander referentie kader dan vragen aan iemand met kennis hiervan heb ik niet.

 

Het is maar hoe je er in staat nietwaar?

 

2. Dat zal je knap verbazen! Het formaat is niet groter dan een scooter en genereert voldoende voor 5 liter per dag. Ook bij gematigde klimaten komt verdamping voor en de hogere luchtvochtigheid compenseert de lagere temperatuur.

 

Sterker nog ik durf zelfs te beweren dat gematigde klimaten een beter rendement kunnen halen als we bijv. het dak zwart verven.

 

En last but not least. Er is nog steeds niks aan de hand want dat zout met mineralen is niet weg. Je kunt het nu doseren naar behoefte en de rest weggooien (of opsparen :p)

 

Kortom, zijn er wel nadelen aan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@wodan.

 

Dat moge wel zo zijn. Ik ben beducht op verkeerd inlezen. Ik heb al wel eens eerder het peltier artikel gelezen op wikipedia maar neem nagenoeg alle wikipedia artikelen met een flinke hap zout.

 

Bovendien voorkom je wel dat je het mis hebt oftewel 'weet waar je over praat' als je (of in het algemeen) je reputatie inzet. Juist doordat ik nogmaals op het artikel wordt gewezen geeft bij mij signalen af dat dit artikel dan toch meer waarheid bevat.

 

En de enige manier om dat te controleren is te opteren op kennis van anderen i.p.v. klakkeloos overnemen wat wikipedia zegt. Immers een ander referentie kader dan vragen aan iemand met kennis hiervan heb ik niet.

 

Het is maar hoe je er in staat nietwaar?

 

2. Dat zal je knap verbazen! Het formaat is niet groter dan een scooter en genereert voldoende voor 5 liter per dag. Ook bij gematigde klimaten komt verdamping voor en de hogere luchtvochtigheid compenseert de lagere temperatuur.

 

Sterker nog ik durf zelfs te beweren dat gematigde klimaten een beter rendement kunnen halen als we bijv. het dak zwart verven.

 

En last but not least. Er is nog steeds niks aan de hand want dat zout met mineralen is niet weg. Je kunt het nu doseren naar behoefte en de rest weggooien (of opsparen :p)

 

Kortom, zijn er wel nadelen aan dit?

 

Begrijpelijk en inderdaad, dat valt nog enigszins mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Experiments have shown that under the right weather conditions, it can produce 0.5 Litres of water in just under an hour.

 

Interessant, ik ben alleen erg benieuwd bij welke relatieve luchtvochtigheid, snelheid en hoeveelheid zon het goed werkt.

Zoiets kun je natuurlijk ook op je auto zetten. (ducttape! :p) Als wandelaar heb je er niets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...