Pagina 1 van de 9 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 88

Onderwerp: De betaalbare BOL ?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

De betaalbare BOL ?

Ik zit al lang te bedenken wat een redelijke BOL zou kunnen zijn.
    Zelf zou ik het liefste naar Australie gaan maar om daar selfsustaining te gaan kan ik niet betalen.
    Ook een permanente locatie in een zuiderlijker land zie ik nog niet gebeuren, opgeven wat je nu hebt, welk werk ga je doen enz enz.
    Dus dan blijft als alternatief een BOL die ik naast mijn permanente huis zou willen.
    Ik wil geen dagen rijden om die te bereiken vanwegen de opbouw en gebruik bij vakantie, regelmatig onderhoud enz.

Na wat zoek werk heb ik een redelijke oplossing gevonden, een zeecontainer.
    Deze zijn er veel beschikbaar vanwegen de oneway vanuit China, ze worden vol gestuurd maar er is te weinig retour vracht dus te duur om leeg terug te verschepen.
    Ze zijn er in diverse maten en 20 of 40 feet is best groot, genoeg voor een gezin om te kunnen leven...
    Ik heb er al gezien, in goede staat, vanaf zo'n 2000 euro...
    Het is redelijk staal en met goede coating, iets dat zeewaardig is is gewoon van goede kwaliteit!

Het idee stukje grond container erop, wat inricht werk zonne paneel, accu enz....

Maar het leuke, sorrie als je een gek van mijn samenwerking wordt?, stel dat je dit met 10 gezinnen doet.
    Als je dan 10k per gezin investeerd wordt het leuk:
    12 containers plus vervoer naar locatie 25000 euro.
    Flink stuk grond, geen bouwgrond dus vermoedelijk moeilijk om vergunning te krijgen? Mischien moet je dat ook niet proberen? ( dus wat huiswerk ok) 10-30 duizend euro
    Dan heb je nog 50K voor zonne installatie, waterput, wasmachine tof twee, veldkeuken vandaar de twee extra containers!
    Enz enz

Lijkt mij niet duur?
    Met minder gezinnen gaat de prijs natuurlijk snel omhoog...

Ik heb al heel wat ideeen, zoals half of meer ingraven, in een ster vorm voor goede verdediging, centrum word tuin, verscholen achter hoge begroeiing enz enz.

Ach ja schiet maar

Grt
    Kans
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Denk je niet dat je depri wordt van de uitstraling van een zeecontainer? Ik wel! (misschien mede door de film Take Shelter). Een earthbagdome of yurt vind ik dan vele malen aansprekender, als ik mag kiezen.

Maar het idee is niet slecht, op hoeveel km afstand van huis in Nederland zou maximaal willen zitten?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Het is een BOL, geen hotel
    Dus om te slapen, je voorraden op te slaan en indien nodig te schuilen....
    Ik zit zo wie zo liever buiten, en dat zal moeten landbouw, veeteelt, ruilhandel enz.

Dus ik maak me daar niet zo druk om, meer een kwestie van aankleden en ja een stap terug...

Afstand is moeilijk echt vast te leggen, ik zou meer voor goede locatie gaan dan afstand beperking.
    In die zin dat ik wel eens denk dat je uit moet gaan van worstcase en dat je dus te voet naar je bol moet..
    Dan is enkel dagen lopen toch wel max? dus dat is niet ver...

Ik zou zelf aan iets in Nederland, Belgie, west Duitsland, Luxemburg, noord Frankrijk als eerste optie denken...

Grt
    Kans
    Laatst gewijzigd door Kans; 21-08-12 om 18:32.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Inderdaad kans,
    Goed bedacht! En bewoonbaar kun je ze zeker maken.
    Ben benieuwd naar de verdere uitwerking van je plan!
    Mensen die gezond zijn willen 1001 dingen,mensen die ziek zijn willen maar 1 ding

De een zijn bloed is de ander zijn spoed!

Als blikken konden doden hadden ze er geen erwten in gedaan

Dick Berts
    Guest
    Ik zit me wel eens af te vragen, of niemand door heeft, wat een ONVOORSTELBAAR voordeel het is om in het land te blijven waar je geboren bent, waarvan je de taal perfect spreekt, de wetten een beetje begrijpt, de mentaliteit van de politie kent enz. enz. enz. Dat argument hoeft overigens niet van doorslaggevend belang te zijn. Het verbaast me alleen dat ik er nooit iemand over hoor.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    O jawel hoor Dick, dat is ook al genoemd en waarom denk je dat mijn lijstje zo en in die volgorde geplaatst is?

Grt
    Kans

Dick Berts
    Guest
    Hoi Kans. Ik denk dat je bij een shtf nog de meeste kans (sorry voor alle flauwe Kans spelletjes) maakt in je eigen woonplaats. Daar ken je het terrein en de mogelijkheden daarvan als geen ander en daar heb je het beste netwerk. Wel is een 'verwissel stelling' in je eigen woonplaats natuurlijk handig.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Hoi Dick,,
    Uhmm...

Quote:
    Dus dan blijft als alternatief een BOL die ik naast mijn permanente huis zou willen

??

Grt
    Kans

Moderator
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dick Berts Bekijk Berichten
    Ik zit me wel eens af te vragen, of niemand door heeft, wat een ONVOORSTELBAAR voordeel het is om in het land te blijven waar je geboren bent, waarvan je de taal perfect spreekt, de wetten een beetje begrijpt, de mentaliteit van de politie kent enz. enz. enz. Dat argument hoeft overigens niet van doorslaggevend belang te zijn. Het verbaast me alleen dat ik er nooit iemand over hoor.
    Veel Nederlanders zullen vertrekken vanwege de onrust en met de hoop op een betere toekomst elders. Ik ben persoonlijk geboren in Nederland maar heb dus niks met dit land gelet op alle regeltjes die het o.a. onmogelijk maken je vakantiewoning te bewonen of een woonwagen/chalet (dit zijn in mijn ogen de enigste 2 betaalbare woonvormen voor starters op dit moment). Overheid is overigens al hard bezig om woonwagens uit te bannen: nieuwe staanplaatsen worden niet meer gecreŽerd, huidige woonwagens worden omgebouwd of huidige plekken krijgen een andere bestemming. De wetten in NL begrijp ik dusver dat ik hierin weinig vertrouwen schenk (met name Justitie) En wetten en regels zullen er naar mij inziens weinig meer toe doen als we in SHTF/WROL terechtkomen. Ik geef toe dat je locatie kennen een voordeel is maar wat we erbij krijgen op dit moment is mijn inziens niet echt om te juichen.

Verder vind ik het een goed id Kans en met de juiste aanpak zijn er ongetwijfeld geÔnteresseerden die mee willen doen! . Je hebt overigens ook een PM.
    "Fuck voting, fuck protesting, fuck writing letters to your congressmen. I will protest silently, with my wallet."
    ''You know when you're a Survivalist/prepper If you have ever been caught in the tub playing with your Katadyn''
    ''Whether through force (war) or democratic means, we subject ourselves to the order of governments.''

Dick Berts
    Guest
    @ Kans.Nee, dat is te dichtbij. Misschien had ik het woord verwissel stelling niet moeten gebruiken. Maar over en weer wat prep spullen en vooral ook wat kleding opslaan bij vrienden vijf kilometer verderop vind ik een heel goed idee. Word je huis ingepikt door een bewapende bende of brand het af, dan kun je naar je BOL lopen. Natuurlijk heeft een BOL die veel verder weg ligt ook zijn eigen voordelen. Maar de optie waar we het nu over hebben, kost vrijwel niks en kan toch heel veel voordelen hebben.

@Kungfufox. De wetten van veel andere landen moet je nog leren kennen. Wedden dat je dan snel terug bent in dit shit(?) land. En waarom toch altijd weer dat zwart wit denken?? Wetten en regels hebben ook hun invloed op de manier waarop mensen met elkaar omgaan. Hoe ze denken en noem maar op. Als ik in een het Vondelpark een stikkie rook, dan kijkt niemand daar van op. In Londen zou er een arrestatieteam op je af gestuurd worden. Dan kun je wel roepen, bij een langdurige shtf staan die arrestatieteams ook in hun tuintje wortelen te kweken, maar daar gaat het niet om. Wij blijven iemand met een stikkie als een relaxte vent zien (reuze kans voor alle dwangmatige tegensprekers om weer in actie te komen, daar bedoel ik jou niet meer hoor KFF ), terwijl een Brit je als een outlow ziet. De wetten, de regels en de gewoonten van een land goed begrijpen, blijft een MEGA voordeel tijdens een shtf, waarbij je ook moet zien samen te werken met anderen, ook als die wetten niet meer gehandhaafd worden. Het blijft dus een enorm voordeel, dat je de wetten en de gewoonten in je geboorteland veel beter kent dan in een ander land.
    Laatst gewijzigd door Dick Berts; 21-08-12 om 19:22.

Forum Rechten