Ga naar inhoud
GENEGEERD

Een Satteliet-Telefoon Wel of Niet


**Royale**

Aanbevolen berichten

Hallo Mensen,

 

Is het eventueel een aanrader om een satteliet-telefoon aan te schaffen? Goedkoop zijn ze in ieder geval niet, maar eventueel wel heel handig.

 

Hebben jullie zo'n ding of hebben jullie er wel eens mee gewerkt? (eventuele ervaringen)

Hoor graag van jullie

 

Cheers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Stel je eens voor dat door een of ander wonder de telefoon toch nog werkt.

Wie ga je ermee bellen en hoeveel hulp bied jouw dat? Of word het een gesprek zoals: He hier is het flink kut! ja hier ook. Nou dat is balen, tot morgen.

 

In mijn mening zou je dit geld beter in andere dingen kunnen stoppen zoals extra voorraad,medische artikelen, houtvoorraad of gear om meer zelfredzaam te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een satelliettelefoon is tijdens normale omstandigheden alleen in afgelegen gebieden waar geen GSM werkt aan te raden.

Het is dus een dure en overbodige investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zullen we het weer eens proberen? Wat is je doel?? wat verwacht je nu te horen van forumleden als je niet aangeeft wat je ermee wilt?

Tuurlijk raad ik je aan om zo'n sat telefoon aan te schaffen.....

Tuurlijk raad ik je af om zo'n sat telefoon aan te schaffen.....

 

Hallo Mensen,

 

Is het eventueel een aanrader om een satteliet-telefoon aan te schaffen? Goedkoop zijn ze in ieder geval niet, maar eventueel wel heel handig.

 

Hebben jullie zo'n ding of hebben jullie er wel eens mee gewerkt? (eventuele ervaringen)

Hoor graag van jullie

 

Cheers!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zullen we het weer eens proberen? Wat is je doel?? wat verwacht je nu te horen van forumleden als je niet aangeeft wat je ermee wilt?

Tuurlijk raad ik je aan om zo'n sat telefoon aan te schaffen.....

Tuurlijk raad ik je af om zo'n sat telefoon aan te schaffen.....

 

Eventueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dan eerder investeren in ander communicatie materiaal. Koop een goede all-bander zend/ontvanger met bijbehorende antennes bijvoorbeeld.

Bij grote rampen zijn de zend amateurs vaak de enige informatie bron in de getroffen gebieden ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sataliet telefoon is leuk voor expeditie en werelreizen waarbij de rest van de wereld via een centrale over de gewone telefoon bereikbaar is.

Ik zou een HAM certificaat halen en een Yaesu FT-587D oid.

 

En er is meer dan alleen de aanschaf. Een Yaesu FT-587D in de doos heb je niets aan. Je wilt ook een basis kennis hebben tav antenne's en afstellen antennes / bereik en condities van de radio banden etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hebben jullie zo'n ding of hebben jullie er wel eens mee gewerkt? (eventuele ervaringen)

Hoor graag van jullie

 

Cheers!

 

Zelf heb ik geen sat-telefoon, maar ik heb er wel eens mee gewerkt: je kunt er overal mee bellen, en ik was blij dat ik de rekening niet hoefde te betalen.

 

Wat heb je er aan in geval van een shtf? Je kunt er naast 112 ook 911 mee bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...