Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Op een eiland ergens in de Atlantische Oceaan.

[Review] Fenix UC30 Oplaadbare Zaklamp (10 tot 960 Lumen)

Ik ga vandaag een review geven over de Fenix UC30 zaklamp. Als eerste kan de levering beter, het is een redelijk lage kwaliteit verpakking maar voor de rest zit er wel alles bij wat je nodig hebt. Oplader, zaklamp zelf :P, houder, extra USB-afdekrubber. Verder is er nog een hadleiding en wat ander papierwerk in de doos.

Naam:     IMAG0438.jpg
Bekeken:  2419
Groote:   194,0 KB
    Zo kwam hij geleverd.

Naam:     IMAG0439.jpg
Bekeken:  2361
Groote:   184,6 KB
    En dit zat in de doos.

De oplader werkt via Micro-USB en is waterdicht door een klepje dat je erover kan doen. Het opladen van een volledig lege zaklamp naar een volle kan 3 uur duren, wat ik aan de lange kant vindt. De zaklamp komt geleverd met een Li-Ion batterij. Als de batterij bijna leeg is gaat het aan/uit knopje rood branden. Terwijl hij aan het laden is zal hij constant rood braden tot hij vol is dan wordt het lampje groen.

Naam:     IMAG0441.jpg
Bekeken:  2374
Groote:   191,6 KB
    Naam:     IMAG0442.jpg
Bekeken:  2318
Groote:   194,8 KB

De zaklamp is redelijk klein voor hoeveel licht hij kan leveren en past met gemak in je EDC of gewoon in je broekzak. (2.5CMx13CM) Hij is makkelijk mee te nemen en weegt maar 100g met batterij. Er zijn 5 standen, eco (10 lumen), laag (110 lumen), middel (400 lumen) en hoog/turbo (960 lumen), de hoogste stand kan branden voor 1 uur en 10 minuten maar schakelt na 5 minuten een stand terug om oververhitting te voorkomen. De laagste stand brand voor 120 uur en is vooral voor het zoeken van kleine dingen in bijvoorbeeld een rugzak. De stand Laag brand voor 11 uur en middel brand voor 3 uur. De zaklamp heeft een bereik van 204 meter. De led die wordt gebruikt is een Cree XM-L2 (U2) led en kan 50.000 uur branden. De lamp heeft een led en de lichtkleur is wit. Hij is gemaakt van aluminium en is dus ook daardoor zo licht. Je kan er ook 2 CR123A batterijen in doen al zijn deze niet oplaadbaar.

Naam:     IMAG0446.jpg
Bekeken:  2270
Groote:   127,1 KB
    Eco stand (10 Lumen)

Naam:     IMAG0447.jpg
Bekeken:  2305
Groote:   196,2 KB
    Laag stand (110 Lumen)

Naam:     IMAG0448.jpg
Bekeken:  2208
Groote:   189,3 KB
    Middel stand (400 Lumen)

Naam:     IMAG0454.jpg
Bekeken:  2195
Groote:   184,1 KB
    Hoogste stand (960 Lumen)

Voor slechts Ä60,- is dit een zeer hoogwaardige zaklamp en vindt ik hem zeker waard om hem te kopen. Ik geef hem persoonlijk een 8.5/10. Zeker een aanrader!

- Bugger

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Mooi spul! De optie om de accu eruit te halen en er twee CR123A in te doen indien de accu leeg is vind ik een mooi feature.

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    [MENTION=5188]Bugger[/MENTION] bedankt voor de review! Oplaadbaar is een interessante feature, persoonlijk prefereer ik nog steeds een AA of AAA platform, ook al hebben die wat minder output.
    Ik neem aan dat er ook extra O-ringen bij zaten?
    Iedere persoon op deze aarde heeft evenveel recht op alles wat de aarde te bieden heeft als iedere andere persoon.
    Ongeacht etniciteit, ongeacht locatie, ongeacht grenzen, ongeacht cultuur, ongeacht politiek, ongeacht maatschappelijke positie.
    Forumregels

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=5188]Bugger[/MENTION],

Ik neem aan dat er een 18650 li-ion in deze zaklamp past, welke dan ook via de lamp wordt opgeladen? Mooie review met duidelijke uitleg en foto's.

Edited to add: ik zie net dat deze lamp inderdaad met een 18650 werkt...
    Laatst gewijzigd door prepass; 01-08-15 om 09:20.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Op een eiland ergens in de Atlantische Oceaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AWOL Bekijk Berichten
    [MENTION=5188]Bugger[/MENTION] bedankt voor de review! Oplaadbaar is een interessante feature, persoonlijk prefereer ik nog steeds een AA of AAA platform, ook al hebben die wat minder output.
    Ik neem aan dat er ook extra O-ringen bij zaten?
    Er zat inderdaad 1 extra O-Ring bij.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Dank voor je review!
    Fenix staat al jaren aan de top wat bouwkwaliteit en afwerking betreft.

Mis je niet een echt lage stand? Dat vind ik vaak nog een minpuntje bij Fenix. Om bij te lichten 's nachts zonder iedereen wakker te maken is 1 lumen of minder echt genoeg..

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaklampfan Bekijk Berichten
    Dank voor je review!
    Fenix staat al jaren aan de top wat bouwkwaliteit en afwerking betreft.

Mis je niet een echt lage stand? Dat vind ik vaak nog een minpuntje bij Fenix. Om bij te lichten 's nachts zonder iedereen wakker te maken is 1 lumen of minder echt genoeg..
    Zo'n lage stand bv. 1 lumen gebruik ik uiteindelijk het meest. Even rommelen in de tas, beetje licht om net te zien waar spullen liggen in de tent, etc.
    Ook de 'lage stand' van mijn zaklamp, 7 lumen, gebruik ik regelmatig, de hogere standen echter maar zelden. Inmiddels zou ik dus geen lamp meer kopen die geen 'moonlight' stand heeft.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Vergeet de strobo stand ook niet op de lamp deze functie kan ook verdomd handig zijn in sommige situaties, en is een kwestie van de grijze knop iets langer ingedrukt houden. En als het goed is werkt de strobo op een fenix in de hoogste stand 960 lumen dus
    Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini tuo da gloriam !

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CMFC1988 Bekijk Berichten
    Vergeet de strobo stand ook niet op de lamp deze functie kan ook verdomd handig zijn in sommige situaties, en is een kwestie van de grijze knop iets langer ingedrukt houden. En als het goed is werkt de strobo op een fenix in de hoogste stand 960 lumen dus
    Dat is inderdaad een erg handig foefje om iemand uit te schakelen. Goed dat je die benoemd, is zeker toegevoegde waarde.
    Soldaat, waarom zit de pin nog in de granaat?
    Dan is hij nogmaals te gebruiken sergeant.
    Maar je moest de vijand uitschakelen!
    Dat deed ik ook sergeant, de pop mist zijn hoofd sergeant.
    Urggghhhhhh. Ga maar rennen soldaat!

Soldaat, niet naar de ....... Glasgerinkel ........ auto van de Majoor gooien met een exercitiegranaat. Urgghhhh ..... eikel

Citaten van mijn sergeant naar mij gericht 

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BoBo87 Bekijk Berichten
    Dat is inderdaad een erg handig foefje om iemand uit te schakelen. Goed dat je die benoemd, is zeker toegevoegde waarde.
    Superfoefje, veel handiger dan men denkt, maar het werkt voornamelijk tijdens de donkere uurtjes. Iedere respectabele lamp en zelfs het Aldi spul kan dat. Belangrijk is hierbij dat de strobe functie vanuit iedere andere functie te gebruiken is en niet alleen als keuze na ťťn, twee, drie, vier keer drukken.

Het lampje wat ik gebruik heeft ook de functie de knop ingedrukt te houden, dubble click hold, vanuit iedere stand. Zodra je hem loslaat gaat 'ie meteen op strobe. (Olight S15)
    Laatst gewijzigd door Raycoupe; 11-09-15 om 22:48.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Review] Olight i3S EOS (1xAAA zaklamp)
    Door AWOL in forum Reviews
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 14-02-15, 23:22
  2. [Review] Fenix E25
    Door Two Socks in forum Reviews
    Reacties: 46
    Laatste Bericht: 05-02-15, 20:12
  3. [Review] Nitecore SRT7 revenger led zaklamp
    Door Kans in forum Reviews
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 15-08-14, 18:09
  4. [REVIEW] EDEN TDL 20 zaklamp [knivesandtools.nl]