Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Fenix UC30 Oplaadbare Zaklamp (10 tot 960 Lumen)


Bugger

Aanbevolen berichten

Ik ga vandaag een review geven over de Fenix UC30 zaklamp. Als eerste kan de levering beter, het is een redelijk lage kwaliteit verpakking maar voor de rest zit er wel alles bij wat je nodig hebt. Oplader, zaklamp zelf :p, houder, extra USB-afdekrubber. Verder is er nog een hadleiding en wat ander papierwerk in de doos.

 

IMAG0438.jpg.589819a49954878fb80dcbd070978312.jpg

Zo kwam hij geleverd.

 

IMAG0439.jpg.b6becd8750dfba405fcaf7211c9fdcc5.jpg

En dit zat in de doos.

 

De oplader werkt via Micro-USB en is waterdicht door een klepje dat je erover kan doen. Het opladen van een volledig lege zaklamp naar een volle kan 3 uur duren, wat ik aan de lange kant vindt. De zaklamp komt geleverd met een Li-Ion batterij. Als de batterij bijna leeg is gaat het aan/uit knopje rood branden. Terwijl hij aan het laden is zal hij constant rood braden tot hij vol is dan wordt het lampje groen.

 

IMAG0441.jpg.56888b83235577fcc19e2a47c2a6525a.jpg

IMAG0442.jpg.2e50d6b578cabc3c5c189f66d6f7a307.jpg

 

De zaklamp is redelijk klein voor hoeveel licht hij kan leveren en past met gemak in je EDC of gewoon in je broekzak. (2.5CMx13CM) Hij is makkelijk mee te nemen en weegt maar 100g met batterij. Er zijn 5 standen, eco (10 lumen), laag (110 lumen), middel (400 lumen) en hoog/turbo (960 lumen), de hoogste stand kan branden voor 1 uur en 10 minuten maar schakelt na 5 minuten een stand terug om oververhitting te voorkomen. De laagste stand brand voor 120 uur en is vooral voor het zoeken van kleine dingen in bijvoorbeeld een rugzak. De stand Laag brand voor 11 uur en middel brand voor 3 uur. De zaklamp heeft een bereik van 204 meter. De led die wordt gebruikt is een Cree XM-L2 (U2) led en kan 50.000 uur branden. De lamp heeft een led en de lichtkleur is wit. Hij is gemaakt van aluminium en is dus ook daardoor zo licht. Je kan er ook 2 CR123A batterijen in doen al zijn deze niet oplaadbaar.

 

IMAG0446.jpg.21e4070db4c05c093fa648f75daae3ba.jpg

Eco stand (10 Lumen)

 

IMAG0447.jpg.8b26f6efb9b2281a79b8e9b1e3082f01.jpg

Laag stand (110 Lumen)

 

IMAG0448.jpg.4ba6e908f74abd7fa55fb1eb9ddcaa5d.jpg

Middel stand (400 Lumen)

 

IMAG0454.jpg.aef89c536c82edbf81825d1fa25cda79.jpg

Hoogste stand (960 Lumen)

 

Voor slechts €60,- is dit een zeer hoogwaardige zaklamp en vindt ik hem zeker waard om hem te kopen. Ik geef hem persoonlijk een 8.5/10. Zeker een aanrader! :cool:

 

- Bugger

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 1 maand later...
Dank voor je review!

Fenix staat al jaren aan de top wat bouwkwaliteit en afwerking betreft.

 

Mis je niet een echt lage stand? Dat vind ik vaak nog een minpuntje bij Fenix. Om bij te lichten 's nachts zonder iedereen wakker te maken is 1 lumen of minder echt genoeg..

 

Zo'n lage stand bv. 1 lumen gebruik ik uiteindelijk het meest. Even rommelen in de tas, beetje licht om net te zien waar spullen liggen in de tent, etc.

Ook de 'lage stand' van mijn zaklamp, 7 lumen, gebruik ik regelmatig, de hogere standen echter maar zelden. Inmiddels zou ik dus geen lamp meer kopen die geen 'moonlight' stand heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet de strobo stand ook niet op de lamp ;) deze functie kan ook verdomd handig zijn in sommige situaties, en is een kwestie van de grijze knop iets langer ingedrukt houden. En als het goed is werkt de strobo op een fenix in de hoogste stand 960 lumen dus :p

 

Dat is inderdaad een erg handig foefje om iemand uit te schakelen. Goed dat je die benoemd, is zeker toegevoegde waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad een erg handig foefje om iemand uit te schakelen. Goed dat je die benoemd, is zeker toegevoegde waarde.

 

Superfoefje, veel handiger dan men denkt, maar het werkt voornamelijk tijdens de donkere uurtjes. Iedere respectabele lamp en zelfs het Aldi spul kan dat. Belangrijk is hierbij dat de strobe functie vanuit iedere andere functie te gebruiken is en niet alleen als keuze na één, twee, drie, vier keer drukken.

 

Het lampje wat ik gebruik heeft ook de functie de knop ingedrukt te houden, dubble click hold, vanuit iedere stand. Zodra je hem loslaat gaat 'ie meteen op strobe. (Olight S15)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha. Verkoop zelf niets maar mijn buddy heeft een webshop. Help hem een beetje en weet zelf gelukkig een hoop van zijn spullen af. Maar dat is meer kogelwerend spul e.d.

 

Maar ik zit nu te grinniken om je PM. Tnx

 

 

Uuuh mijn pm ? ik dacht persoonlijk dat ik niet teveel gedronken had, maar blijkbaar is er een ghostCarlos aanwezig :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 7 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...