Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 38
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014

Wettelijke verplichting voor je ouder te zorgen

Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen
    www.telegraaf.nl
    31
    Plaatje bij Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen
    Kinderen vanaf 5 jaar moeten in de gemeente Gouda verplicht hun zorgbehoevende ouders helpen in de huishouding. Mensen met thuiswonende kinderen komen niet meer in aanmerking voor hulp in de huishouding Tja, wat moet je daar aan toevoegen, ik weet het even niet??
    http://www.nujij.nl/algemeen/gouda-v...25263756.lynkx
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de één is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JJ&A Bekijk Berichten
    Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen
    www.telegraaf.nl
    31
    Plaatje bij Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen
    Kinderen vanaf 5 jaar moeten in de gemeente Gouda verplicht hun zorgbehoevende ouders helpen in de huishouding. Mensen met thuiswonende kinderen komen niet meer in aanmerking voor hulp in de huishouding Tja, wat moet je daar aan toevoegen, ik weet het even niet??
    http://www.nujij.nl/algemeen/gouda-v...25263756.lynkx
    Overheidsbemoeienis wordt nu wel heel groot.

Kortom, rijk worden en verhuizen!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Dat krijg je er van in een "verambtenaarde" samenleving.
    De nederlandse gemeentehuizen puilen uit van de onzinnige ideeen bedacht door figuren die buiten de hedendaagse werkelijkheid staan.

In een huishouden waar een paar uur per week professionele hulp nodig is blijven er toch al meer dan 160 uren per week over waar de overige gezinsleden wat extra moeten doen, ook de 5 jarigen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Heren heren, dit is een bericht van bijna twee jaar terug. En een goed voorbeeld van journalisten die zaken anders voorstellen dan ze zijn, de krant moet verkopen he en doet dat met ongenuanceerde koppen.
    Er werd verwezen naar de standaard in de thuiszorg die aangeeft dat kinderen meehelpen met klusjes en klussen thuis naar gelang hun leeftijd, een standaard die altijd al gold in de thuiszorg(waar bv ook vastgelegd is dat ramen niet elke week gezeemd worden en de tuin niet onderhouden wordt en de boodschappen niet door thuishulp gedaan worden) ...zie hier: http://www.binnenlandsbestuur.nl/soc....9127671.lynkx
    Ook de minister heeft gereageerd op kamervragen die hierover kwamen...
    So Long, and Thanks for All the Fish

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Heren heren, dit is een bericht van bijna twee jaar terug. En een goed voorbeeld van journalisten die zaken anders voorstellen dan ze zijn, de krant moet verkopen he en doet dat met ongenuanceerde koppen.
    Er werd verwezen naar de standaard in de thuiszorg die aangeeft dat kinderen meehelpen met klusjes en klussen thuis naar gelang hun leeftijd, een standaard die altijd al gold in de thuiszorg(waar bv ook vastgelegd is dat ramen niet elke week gezeemd worden en de tuin niet onderhouden wordt en de boodschappen niet door thuishulp gedaan worden) ...zie hier: http://www.binnenlandsbestuur.nl/soc....9127671.lynkx
    Ah ja, ik was iets te snel met reageren. Twee jaar terug.

Ondanks dat blijf ik er bij. Rijk worden en verhuizen, al die uitzonderingen constant zijn vervelend.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Tja Stuudje,

Op de Tv was gister te zien hoe een gezin die leeft van een veerschepje het bedrijf moet op doeken omdat ze ouders in Groningen hebben wonen die intensive zorg nodig hebben, de man was helemaal in zijn nopjes met het scheepje en bedrijf en moest nu er mee stoppen.
    Zo doende ben ik op het internet gaan kijken hoe dat nu eigenlijks zit, mijn maatje heeft haar moeder nog, en die begint ook met dementeren, en we maken ons ernstige zorgen hoe we daar mee aan moeten, we zitten zelf ook met gezondheid problemen, en moeder is een zeer moeilijk persoon die mijn vrouw het in de ellende heeft gestort, het zit heel heel complex in elkaar, ze erg dat we door een ander geval bij slachtoffer hulp terecht zij gekomen, en toen kwamen er ook nog andere ernstige problemen naar boven, de hulpverlener heeft contact het de huisarts op genomen omdat ze de problemen te ernstig vind, mijn maatje heeft vele ernstige klachten die zijn ontstaan door de gevolgen van het gedrag van haar ouders.
    Dus zorg verlenen aan een moeder die haar en ons leven onmogelijk heeft gemaakt is een groot probleem.
    Ook zijn de problemen zo hoog dat we weg moeten uit het Noorden om er niet steeds mee geconfronteerd te worden en eindelijk rust te vinden, we hebben al contact met een zorgcentra waar we woonruimte kunnen bekijken om er te wonen.
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de één is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ten eerste wil ik jullie heel veel sterkte wensen in deze lastige situatie.

Mijn vrouw werkt in de thuiszorg en hoort dagelijks van dit soort situaties. Zelf een dementerende opa waarvan wordt verwacht dat de familie (vrouw van 85+) en de uitwonende kinderen (allen een fulltime baan) hem gaan verzorgen. Op aanraden van mijn vrouw heeft haar oma in het ziekenhuis gezegt dat er geen contact is met de overige familie en ineens is er thuiszorg.

Het is belachelijk dat je in Nederland moet liegen om thuiszorg te kunnen krijgen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Overheidsbemoeienis wordt nu wel heel groot.

Kortom, rijk worden en verhuizen!
    Waarom niet andersom: verhuizen en rijk worden? Misschien wel beter haalbaar.
    Of wil je eigenlijk gewoon niet verhuizen, maar verschuil je je graag achter het systeem dat je maar door moet gaan met wat je hebt/niet hebt?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    In sommige landen is het heel normaal dat de kinderen voor hun ouders zorgen. Het probleem is eigenlijk dat 'wij' in Nederland inmiddels zover zijn dat we alleen aan ons zelf denken en dat gaat zo ver dat we onze ouders liever in een tehuis stoppen om vervolgens te klagen dat ze niet gewassen worden en hele dagen op hun bed blijven liggen.
    Ja, het is een zware last als je ouders hulpbehoevend zijn, dat drukt heel erg zwaar op je leven. Maar je ouders hebben jou ook op de wereld gezet en voor je gezorgd, daar mag best iets voor terug gevraagd worden.
    Ik hoor vaak mensen als excuus opwerpen dat het nu eenmaal niet kan vanwege werk.Tja, cariere maken is natuurlijk belangrijker dan het welzijn van je ouders.......
    Neemt niet weg dat ik vindt dat de overheid best een helpende hand toe mag steken voor die mensen die er wel voor kiezen om hun ouders te verzorgen. Ook is in sommige gevallen een opname in en verzorgingstehuis uiteraard wel nodig.

EDIT:

Mijn moeder heeft ruim 20 jaar voor haar ouders gezorgd. Ze ging 2 tot 3 keer per week langs om het huishouden en boodschappen te doen en om mijn grootouders te wassen. Tafeltje dekje zorgde voor de maaltijden. Toen mijn Opa overleed en mijn Oma steeds meer hulpbehoevend werd, is ze naar een verzorgingstehuis gegaan. Mijn moeder ging daar nog 2x per week naar toe om te helpen tot mijn moeder helaas veel te vroeg overleed. Mijn zus en ik hebben de taak van mijn moeder overgenomen. Dit hebben we gedaan tot mijn Oma kwam te overlijden.
    Laatst gewijzigd door phtvs; 03-08-15 om 10:45.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Er is niets mis met je ouders helpen. Maar bij wet dit regelen gaat wel erg ver. En hoe ga je dit hanthaven. Dat is niet te doen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Het ergste wat je als ouder kan overkomen...
    Door FincaInSpanje in forum Koffiecorner
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 18-02-14, 07:25
  2. En als we zelf voor brandstof zouden zorgen ?
    Door lewieke in forum Voertuigen
    Reacties: 38
    Laatste Bericht: 13-10-13, 09:22
  3. Weekend bushcraft cursus, ouder en kind
    Door Bandoeng in forum Skills
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 31-07-13, 21:38
  4. Absoluut geen reden voor zorgen :o(
    Door Kans in forum USA
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 04-01-13, 10:31

Labels voor dit Bericht