Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wettelijke verplichting voor je ouder te zorgen


JJ&A

Aanbevolen berichten

Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen

http://www.telegraaf.nl

31

Plaatje bij Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen

Kinderen vanaf 5 jaar moeten in de gemeente Gouda verplicht hun zorgbehoevende ouders helpen in de huishouding. Mensen met thuiswonende kinderen komen niet meer in aanmerking voor hulp in de huishouding Tja, wat moet je daar aan toevoegen, ik weet het even niet??

http://www.nujij.nl/algemeen/gouda-verplicht-5-jarigen-thuis-de-afwas-te-doen.25263756.lynkx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen

http://www.telegraaf.nl

31

Plaatje bij Gouda verplicht 5-jarigen thuis de afwas te doen

Kinderen vanaf 5 jaar moeten in de gemeente Gouda verplicht hun zorgbehoevende ouders helpen in de huishouding. Mensen met thuiswonende kinderen komen niet meer in aanmerking voor hulp in de huishouding Tja, wat moet je daar aan toevoegen, ik weet het even niet??

http://www.nujij.nl/algemeen/gouda-verplicht-5-jarigen-thuis-de-afwas-te-doen.25263756.lynkx

 

Overheidsbemoeienis wordt nu wel heel groot.

 

Kortom, rijk worden en verhuizen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat krijg je er van in een "verambtenaarde" samenleving.

De nederlandse gemeentehuizen puilen uit van de onzinnige ideeen bedacht door figuren die buiten de hedendaagse werkelijkheid staan.

 

In een huishouden waar een paar uur per week professionele hulp nodig is blijven er toch al meer dan 160 uren per week over waar de overige gezinsleden wat extra moeten doen, ook de 5 jarigen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren heren, dit is een bericht van bijna twee jaar terug. En een goed voorbeeld van journalisten die zaken anders voorstellen dan ze zijn, de krant moet verkopen he en doet dat met ongenuanceerde koppen.

Er werd verwezen naar de standaard in de thuiszorg die aangeeft dat kinderen meehelpen met klusjes en klussen thuis naar gelang hun leeftijd, een standaard die altijd al gold in de thuiszorg(waar bv ook vastgelegd is dat ramen niet elke week gezeemd worden en de tuin niet onderhouden wordt en de boodschappen niet door thuishulp gedaan worden) ...zie hier: http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opinie/commentaren/kleuterhype.9127671.lynkx

Ook de minister heeft gereageerd op kamervragen die hierover kwamen...

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren heren, dit is een bericht van bijna twee jaar terug. En een goed voorbeeld van journalisten die zaken anders voorstellen dan ze zijn, de krant moet verkopen he en doet dat met ongenuanceerde koppen.

Er werd verwezen naar de standaard in de thuiszorg die aangeeft dat kinderen meehelpen met klusjes en klussen thuis naar gelang hun leeftijd, een standaard die altijd al gold in de thuiszorg(waar bv ook vastgelegd is dat ramen niet elke week gezeemd worden en de tuin niet onderhouden wordt en de boodschappen niet door thuishulp gedaan worden) ...zie hier: http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opinie/commentaren/kleuterhype.9127671.lynkx

Ook de minister heeft gereageerd op kamervragen die hierover kwamen...

 

Ah ja, ik was iets te snel met reageren. Twee jaar terug.

 

Ondanks dat blijf ik er bij. Rijk worden en verhuizen, al die uitzonderingen constant zijn vervelend.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

schreef Stuudje:
Heren heren, dit is een bericht van bijna twee jaar terug. En een goed voorbeeld van journalisten die zaken anders voorstellen dan ze zijn, de krant moet verkopen he en doet dat met ongenuanceerde koppen.

Er werd verwezen naar de standaard in de thuiszorg die aangeeft dat kinderen meehelpen met klusjes en klussen thuis naar gelang hun leeftijd, een standaard die altijd al gold in de thuiszorg(waar bv ook vastgelegd is dat ramen niet elke week gezeemd worden en de tuin niet onderhouden wordt en de boodschappen niet door thuishulp gedaan worden) ...zie hier: http://www.binnenlandsbestuur.nl/sociaal/opinie/commentaren/kleuterhype.9127671.lynkx

Ook de minister heeft gereageerd op kamervragen die hierover kwamen...

 

Tja Stuudje,

 

Op de Tv was gister te zien hoe een gezin die leeft van een kleine veerboot het bedrijf moet op doeken omdat ze ouders in Groningen hebben wonen die intensive zorg nodig hebben, de man was helemaal in zijn nopjes met het scheepje en bedrijf en moest nu er mee stoppen.

Zo doende ben ik op het internet gaan kijken hoe dat nu eigenlijks zit, mijn maatje heeft haar moeder nog, en die begint ook met dementeren, en we maken ons ernstige zorgen hoe we daar mee aan moeten, we zitten zelf ook met gezondheid problemen, en moeder is een zeer moeilijk persoon die mijn vrouw het in de ellende heeft gestort, het zit heel heel complex in elkaar, ze erg dat we door een ander geval bij slachtoffer hulp terecht zij gekomen, en toen kwamen er ook nog andere ernstige problemen naar boven, de hulpverlener heeft contact het de huisarts op genomen omdat ze de problemen te ernstig vind, mijn maatje heeft vele ernstige klachten die zijn ontstaan door de gevolgen van het gedrag van haar ouders.

Dus zorg verlenen aan een moeder die haar en ons leven onmogelijk heeft gemaakt is een groot probleem.

Ook zijn de problemen zo hoog dat we weg moeten uit het Noorden om er niet steeds mee geconfronteerd te worden en eindelijk rust te vinden, we hebben al contact met een zorgcentra waar we woonruimte kunnen bekijken om er te wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste wil ik jullie heel veel sterkte wensen in deze lastige situatie.

 

Mijn vrouw werkt in de thuiszorg en hoort dagelijks van dit soort situaties. Zelf een dementerende opa waarvan wordt verwacht dat de familie (vrouw van 85+) en de uitwonende kinderen (allen een fulltime baan) hem gaan verzorgen. Op aanraden van mijn vrouw heeft haar oma in het ziekenhuis gezegt dat er geen contact is met de overige familie en ineens is er thuiszorg.

 

Het is belachelijk dat je in Nederland moet liegen om thuiszorg te kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige landen is het heel normaal dat de kinderen voor hun ouders zorgen. Het probleem is eigenlijk dat 'wij' in Nederland inmiddels zover zijn dat we alleen aan ons zelf denken en dat gaat zo ver dat we onze ouders liever in een tehuis stoppen om vervolgens te klagen dat ze niet gewassen worden en hele dagen op hun bed blijven liggen.

Ja, het is een zware last als je ouders hulpbehoevend zijn, dat drukt heel erg zwaar op je leven. Maar je ouders hebben jou ook op de wereld gezet en voor je gezorgd, daar mag best iets voor terug gevraagd worden.

Ik hoor vaak mensen als excuus opwerpen dat het nu eenmaal niet kan vanwege werk.Tja, cariere maken is natuurlijk belangrijker dan het welzijn van je ouders.......

Neemt niet weg dat ik vindt dat de overheid best een helpende hand toe mag steken voor die mensen die er wel voor kiezen om hun ouders te verzorgen. Ook is in sommige gevallen een opname in en verzorgingstehuis uiteraard wel nodig.

 

EDIT:

 

Mijn moeder heeft ruim 20 jaar voor haar ouders gezorgd. Ze ging 2 tot 3 keer per week langs om het huishouden en boodschappen te doen en om mijn grootouders te wassen. Tafeltje dekje zorgde voor de maaltijden. Toen mijn Opa overleed en mijn Oma steeds meer hulpbehoevend werd, is ze naar een verzorgingstehuis gegaan. Mijn moeder ging daar nog 2x per week naar toe om te helpen tot mijn moeder helaas veel te vroeg overleed. Mijn zus en ik hebben de taak van mijn moeder overgenomen. Dit hebben we gedaan tot mijn Oma kwam te overlijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is niets mis met je ouders helpen. Maar bij wet dit regelen gaat wel erg ver. En hoe ga je dit hanthaven. Dat is niet te doen.

Het eigenlijke probleem is gewoon dat mensen het vertikken om hun ouders te helpen verzorgen. Daarom wil de overheid dus ingrijpen en het verplichten. Handhaven is simpel, ouderen krijgen gewoon geen thuiszorg meer als de kinderen in staat zouden moeten zijn om hulp te bieden.

 

In het verzorgingstehuis waar mijn Oma haar laatste dagen verbleef kwam ik erachter dat er ouderen zijn die hun kinderen en klein kinderen nooit of bijna nooit zien. Gewoon ronduit schofterig. Gewoon volwassen mensen die niet eens de moeite nemen om hun ouders een bezoekje te brengen. Als reden hoor je de meest uiteenlopende k*t smoezen. Van druk druk druk, tot 'vindt een verzorgingstehuis niet fijn om te zijn'.

 

In de kamer naast die van mijn Oma woonde een eenzaam oud vrouwtje. De enige mensen die ze zag waren medebewoners en personeel. Haar zoon had een eigen bedrijf en was daarmee (te) druk. Ik heb vaak met de dame gesproken en nam haar ook soms mee de stad in als ik toch met mijn Oma erheen ging. Je wilt echt niet weten hoeveel verdriet die dame had. Maar ondanks dat, verdedigde ze haar zoon wel. Hij was zo druk met zijn bedrijfje en ze was zo trots op hem dat hij een eigen zaak opgezet had. Maar soms dan zag je de tranen in haar ogen staan.

Een paar maanden voor mijn Oma overleed is het vrouwtje ook overleden. Helemaal alleen en eenzaam. Haar zoon kwam kort daarna wel even langs om de kamer leeg te ruimen en ongetwijfeld de erfenis op te strijken..................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bloed begint te koken als ik dit soort berichten lees, ongeacht of ze twee jaar of 2 dagen oud zijn.

Mijn inmiddels alleenstaande moeder is in de levensfase beland waarbij er huishoudelijke hulp nodig is.

Onze overheid die mijn ouders vanaf de jaren 50 heeft weten te vinden als het gaat om premies en belastingen dreigt nu met een opgestoken dikke vinger in plaats van een uitgestoken hand.

 

Ik laat mijn moeder bepaald niet barsten maar van dagelijkse ondersteuning komt niet heel veel terecht als je voor elk bezoek twee uur in de auto moet zitten. Dat is de prijs van flexibiliteit bij het opbouwen van een eigen leven buiten je ouders en het kunnen vinden van een baan laat prevaleren boven het blijven plakken in de vertrouwde omgeving van je jeugd en je famillie.

In theorie zou het best mogelijk zijn voor mij om die zorg voor mijn moeder uit eigen zak te betalen. Maar in de praktijk is er een probleempje omdat de overheid ook mij iedere maand weet te vinden inzake het afromen van mijn salaris, mijn bijdrage in de zorg voor anderen zogezegd. Elke maand krijgen er twee anderen een bijstandsuitkering van mijn centen. Of een hele rubberboot gelukszoekers krijgt bed bad en brood van mijn maandelijkse sponsorbijdrage.

Witheet kan ik er om worden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is uiteraard te schofterig voor woorden dat mensen weigeren voor hun ouders te zorgen. Helaas gebeurd het vaak ook dat het gewoon niet kan. In mijn omgeving een collega die een moeder had in Groningen. Elke dag MOEST hij 2 uur heen, 2 uur terug, zorgen voor 3 kinderen onder de 10 (alleenstaande vader) en een fulltime baan + eigen startup bedrijf. Na 2 jaar kon moeders eindelijk in een tehuis in de buurt. Nog steeds 4x per dag aanwezig moeten zijn. Hij zit nu teten een burn out aan maar dat maakt verder niet uit volgens de gemeente.

 

We moeten met zijn allen niet vergeten dat niet iedereen de zelfde mogelijkheden heeft. En dat de mensen die nu hulp nodig hebben jarenlang betaald hebben voor dingen als pensioen en zorg maar dat het nu allemaal uit wordt gekleed.

 

En niet iedereen hoeft carriere te maken. Als ik niet full time kan werken ivm verplichte zorg dan ben ik mijn baan kwijt. En dan mag iemand anders mij weer gaan helpen. Ik ben nu ook 2x daags zorg aan het bieden bij een familielid, maar dat zal helaas niet lang meer duren.

 

Het spijt me als ik iets te fel overkom, het gaat me gewoon erg aan het har . Ik heb zelf nl ook gehoord dat ik maar vrij moet nemen om de zorg op me te nemen voor een terminaal familielid. Want anders ligt ie maar in zn eigen sh!t.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet andersom: verhuizen en rijk worden? Misschien wel beter haalbaar.

Of wil je eigenlijk gewoon niet verhuizen, maar verschuil je je graag achter het systeem dat je maar door moet gaan met wat je hebt/niet hebt?

 

Mag ook. Resultaat blijft hetzelfde. Je bent verhuisd en je bent rijk :p!

 

Moet ik op dat onderste zinnetje ook reageren of is mijn pro active houding hier op het preppers forum genoeg om je te laten inzien dat je dit niet had hoeven typen.

 

In sommige landen is het heel normaal dat de kinderen voor hun ouders zorgen. Het probleem is eigenlijk dat 'wij' in Nederland inmiddels zover zijn dat we alleen aan ons zelf denken en dat gaat zo ver dat we onze ouders liever in een tehuis stoppen om vervolgens te klagen dat ze niet gewassen worden en hele dagen op hun bed blijven liggen.

Ja, het is een zware last als je ouders hulpbehoevend zijn, dat drukt heel erg zwaar op je leven. Maar je ouders hebben jou ook op de wereld gezet en voor je gezorgd, daar mag best iets voor terug gevraagd worden.

Ik hoor vaak mensen als excuus opwerpen dat het nu eenmaal niet kan vanwege werk.Tja, cariere maken is natuurlijk belangrijker dan het welzijn van je ouders.......

Neemt niet weg dat ik vindt dat de overheid best een helpende hand toe mag steken voor die mensen die er wel voor kiezen om hun ouders te verzorgen. Ook is in sommige gevallen een opname in en verzorgingstehuis uiteraard wel nodig.

 

EDIT:

 

Mijn moeder heeft ruim 20 jaar voor haar ouders gezorgd. Ze ging 2 tot 3 keer per week langs om het huishouden en boodschappen te doen en om mijn grootouders te wassen. Tafeltje dekje zorgde voor de maaltijden. Toen mijn Opa overleed en mijn Oma steeds meer hulpbehoevend werd, is ze naar een verzorgingstehuis gegaan. Mijn moeder ging daar nog 2x per week naar toe om te helpen tot mijn moeder helaas veel te vroeg overleed. Mijn zus en ik hebben de taak van mijn moeder overgenomen. Dit hebben we gedaan tot mijn Oma kwam te overlijden.

 

In nagenoeg alle landen is het heel normaal. Ook in Nederland voor de tweede oorlog. We hebben juist een compleet ander systeem gebouwd na die tijd omdat we bulkten van het geld en het niet hard genoeg tegen de plinten kon klotsen. Ik doel op de jaren 60 en 70 in het bijzonder.

 

Ik benoem dit altijd een 'sociaal experiment' waar veel geld en materialen mee gemoeid is (en was). En helaas is dit sociale experiment gezakt op alle fronten. Onhoudbaar in de toekomst maarja daar kijk je niet naar als het geld tegen de plinten aan klotst.

 

Er is niets mis met je ouders helpen. Maar bij wet dit regelen gaat wel erg ver. En hoe ga je dit hanthaven. Dat is niet te doen.

 

Exact mijn punt. Ik ben voorstander dat gehele wetboek maar eens te herzien. Er worden dingen bij wet geregeld waarbij we ons moeten afvragen in hoeverre dat zin heeft. Handhaven is simpel. Gegevens opvragen burgerlijke stand en klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat wettelijk regelen de oplossing is. Mensen die niet voor hun ouders willen zorgen gaan echt geen liefdevolle en goede zorg geven als ze daartoe verplicht worden. Dan krijg je eerder een toename van verwaarlozing of ouderenmishandeling van.

 

Schrijnend is het zeker. Mijn vriendin werkt als psycholoog in een bejaardentehuis en de verhalen zijn vaak te triest voor woorden. Kinderen die niet op bezoek komen, ouderen die naar huis worden gestuurd omdat ze wel hun bed uit kunnen komen (dat er vervolgens nooit meer de trap af kunnen om naar buiten te gaan doet er niet toe want thuiszorg komt 1x per dag langs). Tja...

 

Voor een ouder zorgen is zwaar maar mijn zus en ik hebben er bewust voor gekozen onze ouders nooit op te laten nemen. Zij zorgt nu voor mijn moeder (helaas woon ik te ver weg om dagelijks te helpen ). Toen mijn vader leukemie had heb ik hem samen met mijn moeder verzorgd. Heel zwaar maar ik had het niet anders gewild.

Maar daardoor begrijp ik ook dat niet iedereen dat kan. Het vergt fysiek en mentaal heel veel. Zeker naast werk en kinderen.

 

Dat mensen hun carrière voor laten gaan is heel kort door de bocht. Veel mensen hebben een financiële noodzaak om hun baan te behouden. Mijn werkgeefster destijds was toen ook een kreng zonder begrip (snapte niet dat ik op de sterfdag niet kwam werken).

Lak aan gehad natuurlijk. Maar dat ben ik en er zijn genoeg mensen die zo bang zijn om hun baan te verliezen omdat ze anders alles verliezen niet de vrijheid voelen om bepaalde keuzes te maken.

 

Tegenwoordig kom je overigens niet meer zo gemakkelijk in een verzorgingshuis. Die vanzelfsprekendheid is al weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen oordelen snel en graag over anderen, zo lees ik hier. Zelf denk ik dat de eerste verantwoordelijkheid ligt bij het zorgen voor jezelf en je eigen gezin. Daarna komt de rest pas als daar ruimte voor is. Daarbij kan best wat geschoven worden maar het houdt een keer op. Als je een baan hebt en een gezin dan heb je het bord meestal al aardig vol liggen. In de praktijk is het daardoor meestal niet mogelijk om ouders intensief te verzorgen. Dat is ook niet de bedoeling van onze dure verzorgingsstaat. Bepaalde dingen regelen en een oogje in het zeil houden kan natuurlijk meestal wel en dat gebeurt dan ook. Maar de basiszorg, daar hebben we een sociaal stelsel voor waar we met zijn allen ontzettend veel geld voor betalen. Daar mogen we dan wel wat meer voor terugverwachten dan een uitgeholde participatiesamenleving waarbij burgers het zelf maar moeten uitzoeken.

 

Wat ik de laatste tijd, gisteren nog, meemaak is dat de zorg voortdurend bezig is met het afschuiven van verantwoordelijkheden naar "de familie". Er wordt van alles over de schutting gegooid waarbij men totaal geen rekening houdt met het feit dat sommige dingen gewoon niet mogelijk, noch wenselijk zijn. De familie kan niet voor elk wissewasje een dag verlof opnemen en/of komen opdraven, om maar eens een voorbeeld te noemen. In het bedrijfsleven hoef je met die afschuifonzin niet aan te komen. Als je dat doet dan functioneer je niet en dan mag je plaatsmaken voor iemand die het beter begrijpt. Echter, in de zorg komt men er massaal mee weg. Waar is die waanzin begonnen? Men zegt dat het met geld te maken heeft. In werkelijkheid is het een mentaliteitskwestie, een neergaande morele spiraal, en bijna iedereen in de zorg doet er aan mee. Neem iemand mee die 30 jaar geleden in de zorg werkte en die lacht zich rot om de lage werkdruk en de waardeloze houding van het (part-time) personeel. En maar klagen, en maar piepen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je wettelijk verplichten tot je een ons weegt, feit is dat heel veel mensen of niet kunnen of, en dit komt vaker voor dan men toe wil geven, gewoon niet een dergelijke band hebben met hun ouder(s). Gaat in de toekomst nog veel vaker voorkomen onder de generatie kinderen die zo ongeveer 72 uur na de geboorte gedumpt worden bij de kinderdagopvang. Die gaan dus in nog geen duizend jaar voor hun ouders zorgen als ze eenmaal volwassen zijn, kan het ze ook niet kwalijk nemen eerlijk gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zorgt al jaren voor mijn moeder. boodschappen, huishouden tuinieren en de extra zorg wanneer haar lichaam weer een periode helemaal niet meer mee wil werken.

Een van de redenen dat ik bij mijn moeder op 10 minuten lopen af ben gaan wonen toen ik het huis uit ging was omdat we deze noodzaak zagen aankomen. ( er waren ook andere redenen allemaal gebaseerd op wederzijds elkaar kunnen helpen)

we zijn nog steeds op zoek naar een mogelijkheid voor een soort kangaroe woning helaas zijn die haast niet bestaand in mijn omgeving

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens @enigma 13. Goed verwoord.

 

Toevoegend:

 

Verplichte mantelzorg ("participatie bla bla") is op verschillende fronten ook niet altijd wenselijk want familie kan vaak niet de juiste zorg geven (dan bedoel ik veilig op lichamelijk niveau). Daarnaast blijft familie ook partner, dochter enz. Intensieve mantelzorg kan die verhouding of relatie verstoren waarbij de mantelzorger zo moe wordt van het lichamelijk verzorgen dat er niet overblijft voor de emotionele verzorging of relatie.

Ik weet nog hoe ongelooflijk dankbaar wij waren toen een vrijwilligersorganisatie aanbood een paar uur bij mijn vader te zitten zodat ik even met mijn moeder samen de deur uitkon na wekenlang (2 of 3 maanden?) zorgen. Moeilijk om uit handen te geven, al is het een paar uur, maar zo noodzakelijk om even die afstand te kunnen nemen en even weer moeder en dochter te zijn ipv verzorger. Als ik ooit meer tijd heb voor vrijwilligerswerk dan wil ik dat ook doen.

 

Bij ons was het een persoonlijke keus om hem thuis te verzorgen. Gelukkig was er ook thuiszorg. Ik moet er niet aan denken dat dat er niet geweest zou zijn. Hoop van harte dat daar niet nog verder op bezuinigd wordt. Overigens, je betaalt ook nog voor die zorg met een inkomensafhankelijke bijdrage die heel krom berekend wordt over het inkomen van 2 jaar daarvoor (toen mijn vader nog niet gepensioneerd was en een paar extra klussen gedaan had). Dat het inkomen op het moment van zorg minimaal is (aow) doet er dan niet toe.

 

Ik dwaal af...

Ik zag ook aan mijn moeder hoe zwaar het was. Een zieke is vaak niet aardig voor degene die hem verzorgt. Dat is niet goed voor de relatie en extra belastend. En wat moet men als de relatie toch al niet gezond was? Ineens liefdevolle en adequate zorg geven omdat het wettelijk moet? Naief plan en de participatiekotsbeweging gaat daar volledig aan voorbij. Natuurlijk zou het vanzelfsprekend moeten zijn om naar je beste kunnen voor je naasten te zorgen maar het is niet voor iedereen weggelegd (afstand, werk, zelf ziek, kinderen met een beperking, verstandhouding met de ouders enz). Het is gewoon een bezuinigingsmaatregel. Een hele schadelijke. Laten ze het beestje gewoon bij de juiste naam noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje offtopic en hoewel het bericht oud is. Het is nog wel zo.

 

En je moet er mee uitkijken, want als jeugdzorg erachter komt dat kinderen van 5 moeten afwassen (en andere klussen moeten doen), dan kunnen ze zomaar stellen dat het kind niet toekomt aan de volledige ontwikkeling en mogelijkheden die horen bij een kind van die leeftijd, want het kind moet teveel helpen in het huishouden. Kunnen ze zomaar beslissen dat het kind naar een pleeggezin moet. En met de transitie van januari dit jaar, betekend dit eigenlijk, dat als je een medewerker van de gemeente over de vloer krijgt en die constateert dat, ze het wel lastig vind en dan dus jeugdzorg inschakelt en deze dus die conclusie maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie steeds mensen reageren hoe onbeschoft de kinderen wel niet zijn dat ze niet voor hun ouders willen zorgen.

Ik moet steeds aan dit soort kinderen denken...Kinderen, door hun ouders zwaar mishandeld, moeten die ook voor hun ouders zorgen later?

 

Ja, het is inderdaad heel dubbel. Aan de ene kant is het natuurlijk te krom voor om wildvreemden voor je ouders te laten zorgen omdat je zelf te druk bent de bankrekening van een wildvreemde te spekken. Aan de andere kant ben ik een tijd terug zelf aan het zoeken geweest naar informatie mbt dit onderwerp, en dan is de andere kant van deze medaille minstens net zo krom.

 

Als je het mij vraagt zouden ze mensen niet moeten VERPLICHTEN om voor hun ouders te zorgen, maar FACILITEREN of op zijn minst ophouden het onmogelijk te maken. Zat mantelwerkers die dolgraag voor hun ouders willen zorgen, maar aan alle kanten kei hard worden tegengewerkt door het zelfde systeem. En al die kromme stomme regels steken ze maar lekker in hun hol :mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie steeds mensen reageren hoe onbeschoft de kinderen wel niet zijn dat ze niet voor hun ouders willen zorgen.

Ik moet steeds aan dit soort kinderen denken...Kinderen, door hun ouders zwaar mishandeld, moeten die ook voor hun ouders zorgen later?

 

De geestelijke mishandelingen gaan nog steeds door mijn schoonmoeder van 84 jaar oud, en haar zus, al onze kennissen zijn op gestookt, ik zie mijn kinderen niet, ook mijn maatje ziet haar kinderen niet.

Mijn maatje is voor het leven getekend door alles wat ze heeft mee gemaakt door haar ouders, zeker de moeder, en daar zouden we binnen kort voor moeten zorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Er zijn jaren terug video opnemen gemaakt in het UMCG de artsen en specialisten die waren opgetrommeld waren behoorlijk verbijster wat zij heeft mee gemaakt, zoveel ernstige dingen en trauma's aaneensluiten we doen niets ander dan steeds maar weer overleven, willen graag weg uit Nederland, maar waar heen, waar heen, liever nog vandaag dan morgen, we hebben nog maar een paar spullen, kunnen zo weg.

 

http://preppers.nl/forum/threads/13336-Wettelijke-verplichting-voor-je-ouder-te-zorgen/page3 heb ik niet voor niets op gestart, daar zit heel wat achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik weet het lekker late reactie.

 

Maar dit gaat niet helpen ik heb wat verzorings te huizen bezocht in andere landen. En er zijn helaas mensen die geen drol geven om het feit dat hun ouders liggen te kreperen van armoe. Helaas is dat de realiteit. Ik denk dat als de overheid het bijvoorbeeld belasting technisch heel aantrekkelijk zou maken om je de ouders bij je thuis te houden dat meer mensen zouden zeggen. Geen probleem. Want helaas is geld waar het tegenwoordig om draaid.

 

Maarja de overheid wil zoveel mogelijk geld harken en de burger ook.

 

Ik ben trouwes van mening dat als mn ouders mn hulp nodig zouden hebben dat ze die ook krijgen. Desnoods komen ze bij me inwonen. Uiteraard wel uitbouw met hun eigen kamer want wil ook wel wat prive zo nu en dan :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het lekker late reactie.

 

Maar dit gaat niet helpen ik heb wat verzorings te huizen bezocht in andere landen. En er zijn helaas mensen die geen drol geven om het feit dat hun ouders liggen te kreperen van armoe. Helaas is dat de realiteit. Ik denk dat als de overheid het bijvoorbeeld belasting technisch heel aantrekkelijk zou maken om je de ouders bij je thuis te houden dat meer mensen zouden zeggen. Geen probleem. Want helaas is geld waar het tegenwoordig om draaid.

 

Maarja de overheid wil zoveel mogelijk geld harken en de burger ook.

 

Ik ben trouwes van mening dat als mn ouders mn hulp nodig zouden hebben dat ze die ook krijgen. Desnoods komen ze bij me inwonen. Uiteraard wel uitbouw met hun eigen kamer want wil ook wel wat prive zo nu en dan :)

 

Heb je het nu over de babyboomgeneratie die z'n loon systematisch zag stijgen, profiteerde van de lage grond- en woningprijzen, de schulden maakte en doorschoof naar deze generatie waarvoor ik nu betaal en die nog altijd hele hoge pensioenen geniet terwijl ik zelf meer dan 10 jaar langer zal moeten werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...