Ga naar inhoud
GENEGEERD

Na lange tijd weer 27 mc


lagulalupis

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben jaren lang niet meer online geweest op de 27 mc.

Nu lijkt het mij weer leuk om te gaan zenden.

 

Maar blond als ik ben heb ik wat vragen.

Ik heb een setje gekregen wat normaal voor de vrachtwagen is.

Dus ook aansluitingen voor op de accu.

Kan ik deze omzetten naar huisgebruik ???

Ik heb een Motorola gpn1003b gekregen maar die gewoon aansluiten zorgt voor kortsluiting.

Dan heb ik een mascot converter type 8662 gekregen, geen idee wat het is, misschien kan iemand mij dit vertellen ???

 

Alvast bedankt voor alle moeite...

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Gewoon op Marktplaats of een 27mc forum een 'gestabiliseerde voeding' op de kop tikken... Deze stop je in 230v en die geeft een keurige 12v waar je je bakkie aan kan hangen...

 

Een antenne aan je bakkie hangen die geschikt is voor 27mc en deze voorzien van voldoende massa (stalen vuilnisemmer, dikwandige stalen buis als mast o.i.d.)

 

Ook op MP of een forum een 'SWR-metertje' op de kop tikken en hiermee je bakkie en antenne 'op elkaar afstemmen'...

 

Nu kun je in alle redelijkheid met je bakkie aan de slag...

 

Dingen die je wil weten over:

*antenne, massa, reflectie

*swr afstellen, staande golf berekenen

* gebruik, storingen verhelpen, frequenties

En al dat soort zaken zijn hier op het forum prima te vinden als je eerst ff de ZOEKfunctie gebruikt

 

Daarnaast levert het zoeken op deze termen in google of op de vele CB-fora meeeer dan voldoende info op... ;-)

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die mascot converter type 8662 is een DC/DC converter. Volgens mij heb je die normaal gesproken niet nodig wanneer je voeding voldoende kan leveren.

De Motorola gpn1003b is een voeding voor omzetten van 220v AC (wisselstroom) naar 12V DC (of eigenlijk 13,7v) En zou voldoende moeten zijn om je bakkie aan de praat te krijgen.

Als hij kortsluiting geeft heb je of de + en - omgedraaid of er is iets stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...