Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 44
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Knap dat ze nu al weten wat er volgend jaar gaat gebeuren:

Dit jaar worden naar verwachting 170 tot 185 duizend woningen verkocht. Volgend jaar stabiliseert dit aantal tot een aantal verkochte woningen van 170 tot 190 duizend. Dan stijgen de prijzen nog eens 2,5 tot 4,5%.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maritimesurvival Bekijk Berichten
    Zal vast wel weer uitgesteld worden
    Inderdaad : eerst een liquidity crunch. (zou volgens vele voor dit najaar zijn )

Met als gevolg de zware deflatie die hier wordt voorspeld. (zal dan voor 2016-2017 zijn) Als reactie daarop massale geldcreatie door de centrale banken (2018-2019 ?) En dan begint de massa zijn vertrouwen in het geld te verliezen : hyperinflatie (2020 en verder ?).

En dan schulden weg (je schuldkwijtschelding) en spaargeld weg (de andere kant van de medaille).

Probleem opgelost. Diegene die dat op tijd ziet zien aankomen en gepast reageren kunnen stinkend rijk worden, de rest gaat verhongeren.

Daarmee dat ik ook zeker ben dat dit gaat eindigen met bloedvergieten . Revoluties, sociale onrust, rellen, burgeroorlog, oorlog en zelfs een wereldoorlog.

Dit gaat nog jaren duren, tussen de beurscrash van 1929, de depressie van de jaren dertig, en de tweede wereldoorlog hebben ook 10plus jaren gelegen.
    Lijkt kort vanuit geschiedkundig standpunt, als je er als mens inzit duurt het een eeuwigheid.

Sinds de crisis van 2008 zijn ondertussen ook al bijna 7 jaar verlopen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Er komt een moment dat je niet meer kan bijdrukken. Op een gegeven moment wordt het papier wat de waarde vertegenwoordigd meer waard dan het hoogste waarde biljet.

Schulden tegen elkaar afstrepen is de enige oplossing.
    Hyperinflatie is toch ook een oplossing om schulden te laten verdwijnen ?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Daar zitten we nog een eind van af. Er zijn momenteel banken die -weliswaar beperkt- de rentes weer verhogen.
    Tot 10 jaar geleden was iedereen er nog van overtuigd dat Europa groter en groter moest. Een 'eind' er vanaf zitten is tegenwoordig sneller dan we denken. Vooral ook omdat van alles met elkaar zo diep verweven is dat als pilaar X wegvalt ook pilaar Y en Z meeneemt. Griekenland wordt met de dag erger en wat de keuze ook zal zijn, of Duitsland of Frankrijk zal gaan mopperen en acties ondernemen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerke Bekijk Berichten
    Dat was ten tijde van NAZI Duitsland ook het geval. Oud papier, niks meer.
    Kortom, wij preppers als civielen overleven door te investeren in spullen (en opleiding/kennis zoals Lewieke het al zei)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vdwalle Bekijk Berichten
    Wat is de kostprijs van de entries in de databases van banken? gaan we dat dan ook wegstrepen. Is het niet verkeerd om de intrensieke waarde van het medium te nemen? Is het vertrouwen wat we met zijn allen hebben en de acceptatie niet het criterium?
    Ongetwijfeld kerel, hoewel ik geen bank ben lijkt mij wat ik zei best een dosis gezond verstand. Je kan niet meer uitgeven dan je hebt werd mij vroeger geleerd. Bijdrukken is uitstel is van executie. Het concept: 'meer-is-beter' werkt toch niet zo goed als gepropagandeerd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spechtje Bekijk Berichten
    En dan criminaliseren ze cash....
    Hahaha ja! Ik moest even lachen om het idee.

Maar maak je geen zorgen, dat gebeurd niet om de volgende redenen:
    A) Europa heeft nog steeds 26 landen in haar zitten. Allemaal een andere mening en cultuur. Misschien dat Nederland voor is maar landen als Duitsland, RoemeniŽ en Spanje zijn er tegen. Is het niet op vlak van cultuur (iets tastbaars in de handen voelt altijd beter) dan is het wel omdat de economie beter functioneert wanneer met met fysiek geld betaalt. Je krijgt gigantische interne onlusten als je dit doorvoert want je jaagt kleine ondernemers op kosten (zo'n pin apparaat is 500 euro per stuk) en je kan ondernemers niet verplichten hoe ze betaald willen worden.

B) Toerisme is en blijft een grote bron van inkomsten. Dat Nederland een pinland is betekent niet dat het overal zo is. Vertel is, als je op vakantie gaat doe je dan pinnen of cash betalen?

Kortom de verwevenheid is juist nu een uitkomst voor burgers want domme beslissingen zullen ook die kneuzen uit Den Haag en Brussel dwars gaan zitten.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Hahaha ja! Ik moest even lachen om het idee.

Maar maak je geen zorgen, dat gebeurd niet om de volgende redenen:
    A) Europa heeft nog steeds 26 landen in haar zitten. Allemaal een andere mening en cultuur. Misschien dat Nederland voor is maar landen als Duitsland, RoemeniŽ en Spanje zijn er tegen. Is het niet op vlak van cultuur (iets tastbaars in de handen voelt altijd beter) dan is het wel omdat de economie beter functioneert wanneer met met fysiek geld betaalt. Je krijgt gigantische interne onlusten als je dit doorvoert want je jaagt kleine ondernemers op kosten (zo'n pin apparaat is 500 euro per stuk) en je kan ondernemers niet verplichten hoe ze betaald willen worden.

B) Toerisme is en blijft een grote bron van inkomsten. Dat Nederland een pinland is betekent niet dat het overal zo is. Vertel is, als je op vakantie gaat doe je dan pinnen of cash betalen?

Kortom de verwevenheid is juist nu een uitkomst voor burgers want domme beslissingen zullen ook die kneuzen uit Den Haag en Brussel dwars gaan zitten.
    Naast de uitdeling van de Pannekoek Award, wens ik je bij deze alvast te nomineren voor de NaÔviteit-trofee ...

Men VERPLICHT belastingen te betalen in een bepaalde vorm, men VERPLICHT bepaalde kassasystemen te gebruiken (bvb in de Belgische horeca), er zijn landen waar de KLANT beboet
    wordt als hij een zaak verlaat en geen kassaticket kan voorleggen, men VERBIEDT betalingen in Cash van grotere sommen (Europa zegt 7000€, Belgie maakt er 3000€ van),
    men VERBIEDT landsgrenzen te passeren met grote hoeveelheden cash (men slaat het gewoon aan en het 'verdwijnt') enz...

Wake up and smell the coffee!!

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Een uitzondering?In Belgie hadden we het geval Gutt.De mensen werden hun geld aangeslagen.In de jaren vijftig kreeg je als je geluk had ieder jaar tot 10 procent van je geld terug.Velen waren al gestorven toen ze de helft van hun geld terug hadden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rassy Bekijk Berichten
    Je hebt gelijk palmbird,het is echter wel een grote uitzondering.

Misschien gaat het scenario wel uitkomen,ik had te snel geoordeeld.
    Het scenario kan uitkomen als hen die het voor het zeggen hebben (om het zo maar te noemen) al hun obligaties verkocht hebben.
    De centrale banken kopen nu op grote schaal obligaties tegen een top prijs,wie de verkopers zijn is een raadsel vooralsnog.
    Zou inderdaad best kunnen dat "men" nu de obligaties loost bij de centrale banken en dat daarna een haircut komt.
    Termijn 3 jaar als italie aan de beurt is?

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    [MENTION=1266]rassy[/MENTION] Een ander geval was het Belgische failliet van de 'bank' van de boerenbond.De meeste verloren ook die keer hun spaargeld.
    In Nederland ook al zo een gevallen geweest tijdens periode Gutt bijv.Ik de meeste landen ging de staat al eens failliet,Oostenrijk een 7 tal keer denk ik zo,Rusland laatste decennia al een paar keer.
    De VS is een uitzondering ,weinig over geschreven en lijkt zelfs vergeten,gingen nog maar 1 keer failliet,welleswaar in de eerste jaren van het ontstaan va de VS(daarom in alle talen over gezwegen).
    Vaak werd in landen ook een omweg gemaakt door een andere valuta of naamswijziging van de valuta in te voeren en zo alle spaargeld te vernietigen.
    Duitsland zou je denken?Ging al 4 keer failliet.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Naast de uitdeling van de Pannekoek Award, wens ik je bij deze alvast te nomineren voor de NaÔviteit-trofee ...

Men VERPLICHT belastingen te betalen in een bepaalde vorm, men VERPLICHT bepaalde kassasystemen te gebruiken (bvb in de Belgische horeca), er zijn landen waar de KLANT beboet
    wordt als hij een zaak verlaat en geen kassaticket kan voorleggen, men VERBIEDT betalingen in Cash van grotere sommen (Europa zegt 7000€, Belgie maakt er 3000€ van),
    men VERBIEDT landsgrenzen te passeren met grote hoeveelheden cash (men slaat het gewoon aan en het 'verdwijnt') enz...

Wake up and smell the coffee!!
    Bij deze nomineer ik jou voor de 'Ik-geef-het-op' trofee!

Dat we hier in Nederland en BelgiŽ zo volgzaam zijn met ambtenaren geloven geldt nog niet voor een heleboel andere Europese landen. En laten we wel wezen, hoeveel regels van Europa hebben we al ons laars gelapt zonder het te weten? En hoeveel hebben we bewust al aan onze laars gelapt?

Mensen maken gekke sprongen wanneer je ze in het nauw drijft. En beboeten zonder kassaticket is puur dictatoriale trekjes. Ik hoop dat je dan een vent bent en even laat zien hoe het hoort.

Allemaal 'men', 'men', 'men'. Papier doet je niks dus pak het slim aan. Er is altjd een uitweg, en wanneer velen in het nauw gedreven worden gaan er meer deuren open dan jij denkt!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    In welke leeftijdscategorie val jij ongeveer [MENTION=3445]Range[/MENTION]? Met die kennis kan ik je misschien beter verstaan. Je hebt een valabel punt dat er altijd wel mogelijkheden bestaan als uitweg...
    Maar anderzijds, zoals je zo mooi opmerkt van 'dictatoriale trekjes' wat leert de geschiedenis ons? Dat kleine dictaturen verdwijnen omdat het volk wakker wordt, dan wel dat het volk pas
    in opstand komt als het echt de pan uit swingt en er sprake is van oorlog? En de weg daarnaar toe, zijn we die in Europa niet aan het bewandelen? Spelen wij als B en NL daarin niet
    een zeer betreurenswaardige voortrekkersrol?

De in BelgiŽ geldende 3K cash maximum regeling, als je deze weet te omzeilen zonder de wet te overtreden, had ik dit graag van je gehoord om het eens dicht bij huis te houden.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    In welke leeftijdscategorie val jij ongeveer [MENTION=3445]Range[/MENTION]? Met die kennis kan ik je misschien beter verstaan. Je hebt een valabel punt dat er altijd wel mogelijkheden bestaan als uitweg...
    Maar anderzijds, zoals je zo mooi opmerkt van 'dictatoriale trekjes' wat leert de geschiedenis ons? Dat kleine dictaturen verdwijnen omdat het volk wakker wordt, dan wel dat het volk pas
    in opstand komt als het echt de pan uit swingt en er sprake is van oorlog? En de weg daarnaar toe, zijn we die in Europa niet aan het bewandelen? Spelen wij als B en NL daarin niet
    een zeer betreurenswaardige voortrekkersrol?

De in BelgiŽ geldende 3K cash maximum regeling, als je deze weet te omzeilen zonder de wet te overtreden, had ik dit graag van je gehoord om het eens dicht bij huis te houden.
    Wat betreft leeftijdsdetails, dat vertel ik wel in een PM.

Verder geheel met je eens over 'als het echt uit de pan swingt' en dat BelgiŽ en Nederland een zeer betreurenswaardige voortrekkersrol spelen. Ik durf verder te gaan, ik distancieer mijzelf als Nederlander zijnde van dit soort acties. Ze zijn niet Nederlands.

Hoe wetten te omzeilen zonder de wet te overtreden leg ik je ook wel in een PM uit. Zoals altijd is het een hele grijze weg met veel vallen en kuilen. Anders dan dat ben ik het geheel met je eens dat er publiekelijk wat meer 'gelijke monnikken, gelijke kappen' gehanteerd mag worden.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 07-03-14, 07:40
  2. Is een COMEX default aanstaande?
    Door SilverSurfer1974 in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 02-02-14, 02:04
  3. De grote verhuizing
    Door Jager in forum Koffiecorner
    Reacties: 70
    Laatste Bericht: 24-01-13, 23:13