Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 44 van de 44
    Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2014
    [MENTION=5091]Palmbird[/MENTION], [MENTION=3447]Peerke[/MENTION] , Jullie willen niet afwachten.
    Wat zou je dan doen ? (behalve wat we nu al doen...preppen)

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    De pausen hebben ook uitspraken gedaan over oa het gebruik van de pil en andere voorbehoedsmiddelen. Er zijn veel katholieken die zich daar niets van aantrekken. Hoeveel belang zal die toespraak van de paus hebben? Waarschijnlijk wordt er naar hem geluisterd, er wordt publiciteit aangegeven en that's it.
    Ik maak me momenteel meer zorgen over flinke crash op de beurs. Najaar is geen goede tijd voor beurzen. En de sprookjes over een economie die momenteel 'zo goed' draait geloof ik ook niet. Verder vind ik het nieuws steeds meer op propaganda lijken.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Ik bedoel inderdaad eigenlijk preppen en kennis vergaren .Ik lees hier soms in geval van preppen een voorraad van 1 maand.Dat is toch niks.Dat heeft bijna iedereen toch of niet?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charistyc Bekijk Berichten
    [MENTION=5091]Palmbird[/MENTION], [MENTION=3447]Peerke[/MENTION] , Jullie willen niet afwachten.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Ik zou nog mijn persoonlijk luik( wat voor niet iedereen haalbaar is) erbij willen voegen naast preppen van voedsel in de vorm van bijv;conserven.
    Ik zou zoals ik doe een lijst opmaken van voedsel in de natuur die op loopafstand te vinden is van soorten die naderen niet herkennen als voedsel(bijv.paddestoelen die eetbaar zijn,wilde planten die eetbaar zijn e.d.Lijst met de periode dat het voedsel te oogsten valt,hoe veel er per vindplaats staat van de plant enz.Probleem is dat niet iedereen die kennis heeft en dat is juist het voordeel van wie dat wel heeft.Is een hele voorbereiding omdat de vindplaatsen van bepaalde soorten wijzigen,andere zoals bomen en struiken wijzigen minder.Paddestoelen bijv.zijn zelfs afhankelijk van het weer.Een vochtig najaar heeft veel paddestoelen,kan je in vriezen.Voordeel is dat je de meeste ook zonder koken kan eten(nog eens de eetbare soorten).
    Als leek zou ik geen paddestoelen opnemen in mijn lijst(veel te gevaarlijk).Ik zou beginnen met een basislijst en vindplaatsen van eetbare soorten waar je zeker van bent dat je ze kent.(hazelnoten, tamme kastanje,(geen paardenkastanje)frambozen,bramen,paardebloem,rabar ber).Ik woon wel op het platteland en was natuurgids en weet vooral planten gebieden waar zeker niet gesproeid is met rotzooi),vindplaatsen langs de weg is ook niet goed.
    Nogmaals dit vraagt veel voorbereiding.

.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charistyc Bekijk Berichten

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 07-03-14, 07:40
  2. Is een COMEX default aanstaande?
    Door SilverSurfer1974 in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 02-02-14, 02:04
  3. De grote verhuizing
    Door Jager in forum Koffiecorner
    Reacties: 70
    Laatste Bericht: 24-01-13, 23:13
  4. Reacties: 92