Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 16 van de 16
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Nou zit wat in , maar vond nog wat info;

Men denkt dus dat de binnenkernen smelten hier uitgelegd, in punt 6.4 van de PDF een korte uitleg.
    https://www.lloyds.com/news-and-insi...nt/solar-storm

In punt 6.4 van de PDF staat ook nog een tabel kan ik hier niet zo te voorschijn toveren, gewoon even doorklikken.

6.4 Transformer Internal Heating
    One of the dangers to EHV transformers during a geomagnetic storm is internal heating caused by flux leakage from the core. The flow of geomagnetically induced currents through the transformer can rapidly heat components that were not designed to withstand this extra energy. Two of the more well-understood components that are sensitive to GIC flow are the winding hot spot and the tie plates. In Figure 7 we show an example of the rise in the winding hot spot temperature for a transformer exposed to a constant level of 50 and 30 Amps per phase (based on transformer tests shown in Marti et al. 201337). Temperature models based on transformer core type are used to assess two metrics: 1) total loss of life accumulated through a storm and 2) the number and distribution of transformers with winding hot spots that exceeded a critical damage threshold

En nog een laatste studie link, dan weet ik het ook niet meer. Schijnt dat het onderzoek nogal wat mag kosten

http://www.empcommission.org/

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Nu we hebben gezien hoe een kleine trafo van slechts 190 ton = 400.000 pounds wordt getransporteerd ook maar eens kijken hoe een ietsje groter transport van een trafo van 267 ton in zijn werk gaat. Met de transporteenheden erbij zit je op 500 ton.
    Maar eens zien wat er zoal bij komt kijken.

Laatst gewijzigd door Tom; 25-09-15 om 21:05.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    https://www.youtube.com/watch?v=Z-3U7FJDvL4
    en
    https://www.youtube.com/watch?v=nGY1S1DHxcU

Hier een Trafo van TenneT door het westland, 6 jaar terug
    330 ton per stuk, 3 stuks.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Ik heb tijdens mijn stage mee mogen werken aan de bouw van (wat tegenwoordig heet) de Maxima-centrale.
    Daar heb ik van dichtbij mee mogen maken hoe die Transformatoren werden geplaatst.
    Echter, wat ik hier mis, wat vaak een nog veel groter probleem is, zijn de generatoren.
    De (relatief) kleine generatoren wegen daar al 500 ton!
    En de modules waar het gas wordt verbrandt om stoom te maken die deze generatoren laat draaien wegen 250 ton per stuk (en er staan er 16 op het terrein)

Nu ben ik geen kenner op het gebied van EMP maar, ik weet wel dat er over allerlei situatie's wordt nagedacht bij energiecentrales.
    Vergeet niet dat de bouw van Maximacentrale een budget had van 1 miljard euro. Helaas was ik destijds niet met preppen bezig, anders had ik dit wel aan de ontwerpers gevraagd.
    Maar ik weet nog goed dat ik me destijds over verschillende zaken verwonderde, waarom ze zo (in mijn ogen toen, extreem) werden aangepakt.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=5309]Richard434[/MENTION]

Volgens deskundigen zijn de trafo's niet beschermd
    http://webwereld.nl/it-beheer/58218-...gen-zonnestorm

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    [MENTION=34]Tom[/MENTION] Volgens deskundigen zijn ze in de VS niet beschermd!

Maar, zoals ik al zei, ik weet te weinig over EMP om te kunnen zeggen of de transformatoren en generatoren in Nederland voldoende beschermd zijn.

Waar ik me destijds over verbaasde lag hem meer in de (in mijn ogen) extreme beveiligingen rondom bijvoorbeeld blikseminslagen, terwijl er 20 meter verder relatief onbeschermde hoogspanningskabels hingen.
    Ik vind het jammer dat ik, met mijn huidige insteek niet meer zo makkelijk met de hoofdontwerper in gesprek kan komen, om dit aan te kaarten.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 9
    Laatste Bericht: 18-04-14, 16:05
  2. Preppers met kinderen: vervoer bij Bug Out
    Door Pippa in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 11-06-13, 00:23
  3. Reacties: 28
    Laatste Bericht: 05-07-12, 17:58
  4. Onmisbare preps voor kinderen
    Door Vlinder in forum Survival Algemeen
    Reacties: 10