Ga naar inhoud
GENEGEERD

Documentaire Hiroshima (aanleiding en gevolgen van de atoombom)


GodelEscherBach

Aanbevolen berichten

Beste Preppers,

 

Er wordt zo nu en dan gesproken over het voorbereiden op een nucleaire aanval en de gevolgen daarvan. Uiteraard hoort daarbij de kennis die we (als mensen) hebben opgedaan in het verleden en daarmee in dit verband het gebruik van de eerste atoombom in Hiroshima, Japan. Deze documentaire gaat ook over de gevolgen die gewone mensen ondervonden nadat de bom was geëxplodeerd en wellicht daarom ook interessant. Verder is het een leerzame documentaire vanuit menselijk perspectief.

 

http://www.npo.nl/2doc/06-08-2015/VPWON_1241661

 

(moet de docu op dit moment nog zelf afkijken, binnenkort een kort verslagje over de belangrijkste lessen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@GodelEscherBach Zal best een interesante docu zijn, ik verwacht dat het veel oude inzichten zal geven.

 

Probeer dit boek eens:http://www.amazon.de/Nuclear-Risks-Preparedness-Abridged-First/dp/1500235148/ref=sr_1_16?ie=UTF8&qid=1439145389&sr=8-16&keywords=Nuclear+risks+and het is een zeer up to date boek met geheel nieuwe inzichten en informatie. En dermate nieuwe inzichten dat opmerkingen als "wanneer de bom valt is er niets meer te redden" niet echt meer van toepassing zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GodelEscherBach Zal best een interesante docu zijn, ik verwacht dat het veel oude inzichten zal geven.

 

Probeer dit boek eens:http://www.amazon.de/Nuclear-Risks-Preparedness-Abridged-First/dp/1500235148/ref=sr_1_16?ie=UTF8&qid=1439145389&sr=8-16&keywords=Nuclear+risks+and het is een zeer up to date boek met geheel nieuwe inzichten en informatie. En dermate nieuwe inzichten dat opmerkingen als "wanneer de bom valt is er niets meer te redden" niet echt meer van toepassing zijn.

 

de link is wel behoorlijk gericht op Amerika. Heb je het zelf gelezen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de link is wel behoorlijk gericht op Amerika. Heb je het zelf gelezen?

 

Jazeker heb ik het boek gelezen! Dat het boek gericht is op de USA lijkt me wel duidelijk. Neemt niet weg dat alle informatie mbt protectie, te nemen acties en voorzorgsmaatregelen gewoon uitvoerbaar zijn voor ons in de EU. Bescherming tegen nucleaire dreiging/aanval is hetzelfde in de USA als in de EU :cool:..... Er staan ook zeer toepasbare zaken in en er wordt ook uitgebreid gesproken en uitgelegd wat EMP is en hoe je hier tegen te "wapenen".... Dus ja, dit boek is echt een aanrader om eens goed door te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker heb ik het boek gelezen! Dat het boek gericht is op de USA lijkt me wel duidelijk. Neemt niet weg dat alle informatie mbt protectie, te nemen acties en voorzorgsmaatregelen gewoon uitvoerbaar zijn voor ons in de EU. Bescherming tegen nucleaire dreiging/aanval is hetzelfde in de USA als in de EU :cool:..... Er staan ook zeer toepasbare zaken in en er wordt ook uitgebreid gesproken en uitgelegd wat EMP is en hoe je hier tegen te "wapenen".... Dus ja, dit boek is echt een aanrader om eens goed door te nemen.

 

Duidelijk! Omdat civiele zelfbescherming anders geregeld is (in NL mag je niet eens pepperspray hebben) was ik benieuwd naar hoeveel nog mogelijk was in het kader van wetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@GodelEscherBach mooie documentaire, bedankt voor het wijzen hierop.

 

Belangrijkste les voor mij was toch wel dat het afwerpen van de bommen eigenlijk niet had gehoeven maar dat de VS te graag wilde demonstreren aan de wereld welke macht zij in handen hadden.

Daarnaast jeukten hun handen om een studieobject te creëren over de korte en lange termijn effecten van radioactieve straling. Het hele idee dat er gekozen moest worden tussen het afwerpen van de bommen om Japan op de knieën te dwingen of een invasie re riskeren met tienduizenden doden aan Amerikaanse zijde blijkt dus een propaganda stunt. Naar alle redelijkheid en waarschijnlijkheid had Japan zich uiteindelijk overgegeven zonder dat een invasie nodig was. Het leed dat de Japanners hier hebben geleden blijft indrukwekkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...