Pagina 2 van de 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 59
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Sorry voor het advies...
    So Long, and Thanks for All the Fish

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Volgens mij slaap je op een luchtbed [MENTION=3778]Krullenbol[/MENTION]. Dat is erg koud want een luchtbed onttrekt warmte aan je lijf.
    Een geÔsoleerde mat niet. Er zijn slaapmatten van Exped die gevuld met dons en isoleren tot -34 graden.
    De laatste sc heb ik op een matras geslapen, dat was al weer beter te doen (het feit dat het 17 graden was de tweede nacht hielp ook). Maar dankzij zuslief zit ik ook stiekem te lonken naar de exped megamat 10 lxw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Het deken is 60W de omvormer moet op zijn minst 3x dat vermogen geven anders gaat hij maar een uur mee.
    Kijk, zo leer ik nog eens wat Dank je wel!
    If you want to go fast, go alone.
    If you want to go far, go together

"Kindness is no weakness... ego is"

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Krullenbol Bekijk Berichten
    Ik als leek had eigenlijk ook gewoon een losse accu in mijn hoofd (als in zonder auto er om heen )
    Wat betreft hoeveel watt de deken nodig heeft, daarvoor had ik de foto geplaatst. (60 watt dus als ik het goed interpreteer)
    Die info op de foto had ik over het hoofd gezien.

60 Watt na omvorming. Geen idee wat het exacte rendement van de omvormer is, maar ik zou het getal voor het gemak verdubbelen (rendement van 50%).

De gemiddelde auto accu van een klein autootje is dan na een uurtje of 5 a 6 wel leeg. (55Ah accu, 12 volt = 660Wh)
    Om de volledige nacht de electrische deken te laten draaien heb je dus al een flinke accu nodig EN moet je hem iedere dag opladen.
    Dat wordt een lastig en/of erg duur verhaal. Dit setje zou ideaal zijn, maar dat wil je eigenlijk niet weten: https://prepshop.nl/goalzero-yeti-12...-generator-kit

Verwarmen dmv elektriciteit is gewoon een dure zaak.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Het is eigenlijk heel simpel, een auto accu vind het niet fijn als hij met meer dan 30% wordt ontladen, een semi tractie accu kan al 50% ontlading aan en een Full tractie accu wel 70%.

Dat betekend dat je bij een standaard auto accu van zeg maar 70Ah, maximaal 21Ah(x12V=250w-10% verlies door de omvormer = ca 225w) eruit mag trekken, en dan moet je hem weer tot vol opladen(dat is ongeveer 1 uur rijden)
    Als je deken 60W trekt, dan kan je op een standaard auto accu dus de deken 3.5 uur gebruiken.
    Als je dus de elektrische deken de hele nacht wilt gebruiken(SC nacht = 3 uur) zou het net aan kunnen.
    Als je een goede semi tractie accu kunt vinden van bijvoorbeeld 280ah, kun je er wel 140ah(x12V=1680w-10% verlies door de omvormer = ca 1500w)eruit trekken, dat is al bijna 25 uur gebruik van de deken, ofwel genoeg voor een weekend. als je dan thuis een acculader hebt staan, kun je daarna de accu weer vol maken.

Maar het beste advies blijft in deze de aanschaf van een goede exped
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Moderator
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shush Bekijk Berichten
    Weet je toevallig ook hoe die handige apparaatjes heten?
    maar dan begint het kou lijden vanaf het moment dat ie uit schakelt .. meestal op het koudste gedeelte van de nacht

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Dit setje zou ideaal zijn, maar dat wil je eigenlijk niet weten: https://prepshop.nl/goalzero-yeti-12...-generator-kit
    En er dan toch op klikken en alsnog schrikken van de prijs
    Mooi setje inderdaad ....*zucht*...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wat is er mis met wat goede warmwaterkruiken?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Ookal draagt het totaaaaaaaaaaaaaaaal niet bij aan de puzzel die @Krullenbol op wil lossen, volgens mij is het makkelijker en goedkoper om een paar stenen bij het kampvuur te leggen, en daarna in je bed
    Of gewoon een lekkere vent natuurlijk. Of niet een lekkere maar wel een warme. Of niet een warme maar wel een actieve. Anyways, je snapt me wel denk ik XD
    http://www.bostools.nl/aggregaten/inverter-aggregaten/kipor-sinemaster-ig-770/

of zoiets, en dan zet je die een beetje uit de buurt van je eigen tent, 25m verlengsnoer, en zolang er benzine in zit heb je het niet koud
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2013
    De elektrische deken heeft een vermogen van 60 watt, bij een accuspanning van 12 volt is dat een stroom van 5 ampere.

De accu van een Toyota Aygo heeft een capaciteit van 40Ah in nieuwstaat en volledig opgeladen. Die accu kan dus 8 uur lang een stroom van 5 ampere leveren.
    In een zware diesel zoals bijvoorbeeld een Volvo V70 zit een accu met een capaciteit van ongeveer 100Ah. In theorie kan je daar dus 20 uur lang deze deken mee voeden.

In de praktijk zijn de capaciteiten van een niet meer nieuwe accu wat lager en zul je ook wat vermogensverlies in de omvormer hebben. Dus de accu zal wat sneller leeg zijn.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    Het is eigenlijk heel simpel, een auto accu vind het niet fijn als hij met meer dan 30% wordt ontladen, een semi tractie accu kan al 50% ontlading aan en een Full tractie accu wel 70%.

Dat betekend dat je bij een standaard auto accu van zeg maar 70Ah, maximaal 21Ah(x12V=250w-10% verlies door de omvormer = ca 225w) eruit mag trekken, en dan moet je hem weer tot vol opladen(dat is ongeveer 1 uur rijden)
    Als je deken 60W trekt, dan kan je op een standaard auto accu dus de deken 3.5 uur gebruiken.
    Als je dus de elektrische deken de hele nacht wilt gebruiken(SC nacht = 3 uur) zou het net aan kunnen.
    Als je een goede semi tractie accu kunt vinden van bijvoorbeeld 280ah, kun je er wel 140ah(x12V=1680w-10% verlies door de omvormer = ca 1500w)eruit trekken, dat is al bijna 25 uur gebruik van de deken, ofwel genoeg voor een weekend. als je dan thuis een acculader hebt staan, kun je daarna de accu weer vol maken.

Maar het beste advies blijft in deze de aanschaf van een goede exped
    Op zich is 3,5 uur goed te doen, het gaat vooral over het in slaap vallen. Maar ja dan is het niet de bedoeling dat hij meteen al leeg is. Helemaal als je er eigenlijk twee op aan zou willen sluiten. Wat betreft exped, ben ik het met jou en ook [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] eens. Dit zit er alleen financieel niet in momenteel. En realistisch gezien is de kans groot dat ik zelfs dan nog een elektrische deken nodig heb omdat mijn interne thermostaat zodanig kapot is.

Kan je me uitleggen wat een full tractie accu en een semi is?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Auto accu naar 220v ?
    Door Krullenbol in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 52
    Laatste Bericht: 10-08-15, 23:00
  2. Reacties: 24
    Laatste Bericht: 20-08-14, 21:23
  3. Beveiliging stukje land, BOL etc: Via auto accu (12v)
    Door hamster in forum Do it yourself (DIY)
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 08-08-14, 11:51
  4. Op zoek naar: grote auto, lage kosten ... wie denkt mee...
    Door Communicator in forum Voertuigen
    Reacties: 64
    Laatste Bericht: 18-03-14, 11:34

Forum Rechten