Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Review] Victorinox Hunter


Bugger

Aanbevolen berichten

Hallo Preppers,

Vandaag ga ik een review maken over de Victorninox Hunter, het is een 7-delig, 13 funties zakmes gemaakt van roestvrij staal. Hij is 11.1 CM lang, 3.15 CM breed en 1.85 CM hoog. Degene die ik heb gekocht was mat-rood met een hert aan de voorkant. Ook is hij verkrijgbaar in olijfgroen. Het mes is niet met een hand open te maken maar het heeft wel een locking mechanisme. Het mes was redelijk scherp toen ik hem kocht maar niet scherp genoeg om papier mee door te snijden. Niet dat dat nodig is, maar toch. De tools die erop zitten zijn een mes, zaag, platte schroevendraaier, twijgjeszaag, gaatjes maker, blikopener, kurkentrekker, tandenstoker en een o-rin om hem aan je broek, hand of rugzak vast te maken. Er zit geen touwtje bij. Het design is handig om vast te houden en heeft inkepingen om je vingers in te houden. Het logo zit erop gedrukt, en niet in gegraveerd. Er zit geen schaar of tang op en heeft niet extreem veel functies. Het mes is redelijk licht met 109 gram.

 

0003653_victorinox-hunter-lblade-red-08873.jpeg.5e877b059558bb8762ac20a4cf8a2ee9.jpeg

 

Voor/Nadelen:

 

Voordelen:

- Genoeg functies

- Scherp mes en zaag

- Past gemakkelijk in de hand

- Mooi design

 

 

Nadelen:

- Geen schaar of tang

- Logo niet ingegraveerd

 

De prijs van het mes €44,95 op Sportler.com wat ik een goede prijs vindt voor dit mes.

 

Mvg,

 

Bugger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt voor je mooie review @Bugger

En ziet eruit als een hele mooie aankoop waar je veel aan zult hebben in het dagelijks gebruik :D

Begrijp ik het goed dat hier wel de tandenstoker inzit maar niet de pincet?

Mag ik alleen vragen waarom je precies de hunter hebt gekozen en bijvoorbeeld niet de Huntsman die meer functies heeft en iets voordeliger is?

voorbeeld van de Huntsman:

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-victorinox-huntsman.htm

attachment.php?attachmentid=20075&stc=1

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain je kunt de pincet zien zitten op zijn foto's, de pincet is altijd grijs.

Dit model Victorinox is groter (en heeft dus een wat groter lemmet en langere zaag) dan jouw "klassieke" en heeft dus een mes vergrendeling.

Ik twijfelde inderdaad al of dat niet toevallig de pincet was :)

Hier heb ik een kleine vitorinox in m'n EHBO set zitten om pleisters mee te knippen, deze is echter zo klein dat er niet eens een pincet en tandenstoker aan de zijkant in passen :o

Zelf ben ik persoonlijk meer een voorstander van een vast mes maar het is me nu duidelijk dank je voor de uitleg :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfelde inderdaad al of dat niet toevallig de pincet was :)

Hier heb ik een kleine vitorinox in m'n EHBO set zitten om pleisters mee te knippen, deze is echter zo klein dat er niet eens een pincet en tandenstoker aan de zijkant in passen :o

Zelf ben ik persoonlijk meer een voorstander van een vast mes maar het is me nu duidelijk dank je voor de uitleg :)

 

Even een fotootje om het verschil te demonstreren, gewoon omdat het kan :cool:

 

verschil.jpg.14b72172647a0db10b0d33c440ec359b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een fotootje om het verschil te demonstreren, gewoon omdat het kan :cool:

Haha ja het heeft zo z'n voordelen om dit soort dingen nog duidelijker te laten zien wanneer je beide types in huis hebt :D

Dan zal de grotere versie ook wel een stuk prettiger in de hand liggen omdat het heft wat groter en langer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja het heeft zo z'n voordelen om dit soort dingen nog duidelijker te laten zien wanneer je beide types in huis hebt :D

Dan zal de grotere versie ook wel een stuk prettiger in de hand liggen omdat het heft wat groter en langer is.

 

Klopt, en meer grip door de vorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit mes heb ik en het is een geweldig mes ,ondanks de redelijk weinig functies.

http://www.victorinox.com/in/app/product/No-name/0.8351.C

 

Dat is inderdaad ook een fantastisch mes, heb hem zelf ook. Het enige nadeel vindt ik toch wel dat de functies wel erg limiet zijn. Verder is het mes zeer handig.

 

Bedankt voor je mooie review @Bugger

En ziet eruit als een hele mooie aankoop waar je veel aan zult hebben in het dagelijks gebruik :D

Begrijp ik het goed dat hier wel de tandenstoker inzit maar niet de pincet?

Mag ik alleen vragen waarom je precies de hunter hebt gekozen en bijvoorbeeld niet de Huntsman die meer functies heeft en iets voordeliger is?

voorbeeld van de Huntsman:

http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-victorinox-huntsman.htm

 

Inderdaad om de rede dat @AWOL zij. Ook vanwege de vorm en de winkel waar ik hem had gekocht ze de Huntsman niet hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie review. Ik ben wel fan van Victorinox, daar zij in het ontwerp ook echt uitgaan van het mes (en niet van een tang zoals bij Leatherman). Ben het met je eens dat het jammer is dat ze het logo niet graveren, dat is inderdaad een minpuntje.

 

Zelf ben ik persoonlijk niet kapot van dat je dit soort messen met je nagels moet openen. Dat vind ik zelf een beetje gepriegel. Ik ben meer fan van de messen met zo'n oog om het mes te openen. Zelf heb ik de Victorinox Rescue Tool One gekocht in de aanbieding voor €55 (nu vanaf €64,94). Het mooie vind ik dat dat mes een beetje de nadelen opheft die de klassieke Zwitserse zakmessen hebben doordat je de tools makkelijker kunt openen:

 

Zakmessen.jpg.bfa20f505061e39e57121a40fd9cf56a.jpg

bron: http://www.victorinox.com/ch/category/Swiss-Army-Knives/Pocket-knives-with-lock-blade/1106?f=category&v=1/100/1004/1106&m=add&

 

En de rescuetool heeft ook een priem aan de voorzijde die handig is als je bijvoorbeeld glas wilt breken.

 

Voor mijn vriendin heb ik de Mountaineer voor haar verjaardag cadeau gedaan:

 

mountaineer.jpg.1f0b92749b89612cd13b10e320ceb0f5.jpg

bron: http://www.victorinox.com/ch/product/Swiss-Army-Knives/Category/The-Original-Swiss-Army-Knives/The-Original-Swiss-Army-Knives-91-mm/Mountaineer/1.3743

 

Het was toen wel lang zoeken naar de tools die mijn vriendin graag wilde hebben. Ik vond het jammer dat hier weer niet echt een zaag bij zat, maar mijn vriendin was blij met de combi schaartje en vijl. Het enige jammere wat ik vond is dat in de kurkentrekker niet het schroevendraaiertje zat die ze nu wel in sommige messen hebben zitten zoals de Huntsman light die heeft:

 

huntsman-light.jpg.4707c0f0e785c581cae938db19fe0f49.jpg

bron: http://www.victorinox.com/ch/product/Swiss-Army-Knives/Category/The-Original-Swiss-Army-Knives/The-Original-Swiss-Army-Knives-91-mm/Huntsman-Lite/1.7915.T

 

Als ze dat schroevendraaiertje nou eens los in de verkoop zouden gooien en niet tot rare modellen zouden beperken... ook dat vind ik wel een beetje een minpuntje van Victorinox.

 

Verder is het wel een prima mes denk ik. In een documentaire over Victorinox zag ik dat ze zelfs nog messen van tientallen jaren terug gewoon repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Hunter versie jaren geleden in bezit gehad. Prijs destijds 59,95 In een metaalwaren shop . Opheffingsuitverkoop noemden ze dat :(

Het mes heeft mij nooit mechanisch in de steek gelaten . Maar ook vond ik destijds dat schaartje een gemis .

Uiteindelijk ben ik het zakmes waarschijnlijk in De Duitse Natuur verloren . Het is mes heeft een mooi Formaat .

Link naar reactie
Delen op andere sites

[.....]

[.....]

Als ze dat schroevendraaiertje nou eens los in de verkoop zouden gooien en niet tot rare modellen zouden beperken... ook dat vind ik wel een beetje een minpuntje van Victorinox.

[.....]

 

Niks minpuntje. Het schroevendraaiertje (alsmede pincetten, tandenstokers, en ballpens {bv. voor Victorinox Compact) zijn gewoon te koop:

http://www.messenshop.nl/victorinox-accessoires/

Overigens, iets wat veel gebruikers van Victorinox messen niet weten is dat de schroevendraaier op de blikopener ook heel geschikt is voor kruiskop-schroeven. Dit komt door de licht afgeronde hoeken op deze tool. Gewoon eens proberen!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks minpuntje. Het schroevendraaiertje (alsmede pincetten, tandenstokers, en ballpens {bv. voor Victorinox Compact) zijn gewoon te koop:

http://www.messenshop.nl/victorinox-accessoires/

Overigens, iets wat veel gebruikers van Victorinox messen niet weten is dat de schroevendraaier op de blikopener ook heel geschikt is voor kruiskop-schroeven. Dit komt door de licht afgeronde hoeken op deze tool. Gewoon eens proberen!

 

Thnx. Toch stom dat het er nooit bij zit. Het kleine schroevendraaiertje is handig als je een bril hebt. Dan is die blikopener een beetje lomp ;-) !

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

[.....]

[.....]

Als ze dat schroevendraaiertje nou eens los in de verkoop zouden gooien en niet tot rare modellen zouden beperken... ook dat vind ik wel een beetje een minpuntje van Victorinox.

 

Verder is het wel een prima mes denk ik. In een documentaire over Victorinox zag ik dat ze zelfs nog messen van tientallen jaren terug gewoon repareren.

 

Nabestellen van victorinox onderdelen. Ik heb nu in voorraad: pincetten, tandenstokers, schroevendraaiers (klein), en ballpoint vullingen (voor Victorinox compact). Overigens, wat velen niet weten, is de schroevendraaier op de blikopener door de licht afgeronde vorm ook zéér geschikt voor kruiskop-schroeven. Ik heb er goede ervaringen mee :cool:.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Moet nog voorzichtiger zijn denk ik met de Victorinox.

 

Ik heb verschillende CD doosjes helemaal uit elkaar gehaald en heb daar voor de Victorinox gebruikt maar toch is de punt iets gebogen, de mes is dan toch wat zachter dan ik had gedacht. 

De tweedehandse CD doosjes wilde ik natuurlijk weer brandschoon hebben dus geheel uit elkaar gehaald, goed schoon, droog en weer in elkaar.

Het mesje weer met het doosje terug gebogen, er is haast niets meer te zien.

 

Ik zal proberen het op de foto te zetten.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...