Ga naar inhoud
GENEGEERD

Auto smelt weg door hittegolf in Italië


Tom

Aanbevolen berichten

Als je alles onder controle hebt wat betreft je BOV (Bug Out Verhicle) kun je maar beter geen Renault hebben. De kunstof delen smelten namelijk weg in de hete zon bij extreme hitte.

 

De plastics zijn waarschijnlijk zo ontworpen dar ze later makkelijker te recyclen zijn bij de sloop, maar deze kwaliteit laat wel te wensen over, waarschijnlijk gemaakt van oude koffiebekers plastic of oud kunstof afval :mad:

 

Denk niet dat het een smoes is om franse auto's af te kraken want er is een filmpje van!

Zelf rij ik ook een Franse Mercedes, een Limousine van een goed frans merk.

Heeft me nog maar 1X keer in Duitslands laten staan.

Hier het probleem http://preppers.nl/forum/threads/9831-Nieuwe-auto-s-met-te-veel-elektronica-(gaat-kapot-of-is-te-stelen)

 

 

Maar hier het bericht over de smeltende auto. De buitentemperatuur was 37 Graden Celcius.

 

John Westbrook, een 48-jarige taxichauffeur uit Folkestone, geloofde zijn ogen maandag niet toen onderdelen van een Renault Megane begonnen af te brokkelen. Het voertuig stond al enkele dagen dichtbij het strand van het Italiaanse stadje Caorle geparkeerd.

 

De Brit stelde verbijsterd vast hoe onder meer de lichten, de spiegels en de bumper door de brandende zon werden aangetast en wegsmolten

 

https://www.youtube.com/watch?v=raRjdnSxnwY

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vreemd verhaal, want het is op vele plekken al warmer geweest dan 37, met name in landen waar de Meganes veel rijden, o.a. Frankrijk. Uiteraard wordt het op zo'n plak asfalt warmer dan de schaduwtemperatuur, maar ook dat geldt voor verreweg de meeste parkeerplaatsen.

 

Je ziet op het filmpje dat het kunststof vloeibaar is geworden, waarom zijn er niet meer meldingen van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan ook zijn dat een gebouw in de buurt een bepaalde vorm had waardoor de auto in een brandpunt kwam te staan, hebben ze in Engeland ook last van.

 

de "Walkie Talkie" toren

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/wolkenkrabber-in-londen-laat-autos-smelten-61383

 

lijkt me wel lastig uit te leggen aan de verzekering.

 

hoewel het ook niet heel erg gek is. dat plastic zal toch wel een temperatuur moeten hebben gehad van zon 50 graden ( niet zomaar aannemen, dit is ook maar een gok, ik was er zelf niet bij namelijk ). de temperatuur vanwaar deobussen schijnen te ontploffen.

 

in het Nederlandse zonnetje kan asfalt al zacht worden als de zon een paar dagen flink schijnt. heel gek is het ook niet, maar er had wel een waarschuwing gegeven mogen worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn donkerblauwe Dacia had nergens last van in Frankrijk terwijl de temperaturen op de dag opliepen tot 41 graden in de schaduw. Ik denk dat er meer achter dit filmpje zit.

 

Vanwege het ontbreken van massale meldingen van dit soort voorvallen na een aantal hittegolven in landen waar de Meganes het meest rondrijden, vermoed ik dat ook.

 

Bij de hitte testen van auto's gaan het er nog wel wat heter aan toe. Bv. de test van deze Chevrolet (over goedkoop plastic gesproken) daarbij loopt de interieur temperatuur al op tot 80(!) graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...