Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bugout container


beready

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Waarom zou je juist zo'n container willen hebben ? Voor de militaire look, of omdat het compleet ingericht is.

 

Je kunt ook naar een rederij zoals Hapag Lloyd, of OOCL bellen en voor een prikkie heb je een gebruikte 20' of 40' container die je naar smaak kan inrichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja @Peerke zowel de camo als het feit dat het deels ingericht, maakt het wat mij betreft een leuk item. En betreft de prijs, daar heb ik helaas weinig verstand van. Wel mooi dat je elders goedkoop containers kan halen, zoals je al zegt is het dan mooi meegenomen dat je zoiets dan naar smaak in kan richten.

 

In de tijd dat ik nog 'in de containers' zat, kon je een 20' voor ik geloof 500 euro aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik het ook prijzig. Het verschil met dit containertje en een zeecontainer . Is wel de inrichtig . Deze hier is geïsoleerd en een zee container is een stalen bak .

Wat ik er mee zou doen ?

Wel in mijn jachtgebied zetten als schuil hut of dergelijk .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Peerke dat is opzichte niet veel geld, dan kan je zo creatief zijn als je maar wilt.

@Geert Ja de container is inderdaad wel aan de prijs. En het formaat is zeker niet groot te noemen, maar zoals je zegt hij is wel ingericht en geïsoleerd, dat is wel een leuke toevoeging om toe te passen als schuil hut voor de jacht of als een klein onderkomen op de bugout locatie.

 

Maar voor 1600 euro zijn er genoeg andere onderkomen te kopen die praktischer zijn dan dit leuke ding. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is zijn deze "shelters" ook NBC bestendig/uitgevoerd.

Dus zit er een gasfilter installatie in. Maar uit de beschrijving haal ik dat niet. Als er ook al geen kachel in zit vraag ik mij af of dit echte shelters zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik het ook prijzig. Het verschil met dit containertje en een zeecontainer . Is wel de inrichtig . Deze hier is geïsoleerd en een zee container is een stalen bak .

Wat ik er mee zou doen ?

Wel in mijn jachtgebied zetten als schuil hut of dergelijk .

 

Reefer containers (refridgerated containers) zijn koelcontainers en voorzien van een isolatie, en aan de voorkant zit een koel-/verwarmingsunit. Dat scheelt natuurlijk alvast ten opzichte van wat jij een stalen bak noemt.

 

reefer.jpg.577830f25f79ae9169d5f333b373f3a0.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou graag ook willen weten hoeveel zo'n koel container zou kosten?... en waar je die zou kunnen kopen

 

Open tabblad, ga naar maarktplaats.nl, type in bij gezocht: koelcontainer, filter desnoods op afstand en zet vinkje bij zoeken in omschrijving > 44 hits.

Graag gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- dat zou best goed kunnen, ik weet niet of de container bestendig is tegen de Nederlandse Boeken Club :p (NBC)

 

Maar even zonder gekheid het is mij onbekend of deze container danwel shelter NBC bestendig is. Gezien dat er geen lucht filter installatie op de foto te zien is, mag er denk ik zo vanuit gegaan worden dat dit niet het geval is.

 

Ik las overigens wel dat er een standkachel bij zou kunnen zitten of bij gekocht kan worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee allemaal, wat dachten jullie van dit, als je genoeg mensen kan regelen die dit ook willen kopen kunnen jullie de prijs delen.

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/17318/6065305

 

Is een kavel van 3. Zitten ook nog 5 20F containers bij en 5 aircounits.

 

Voor alleen een container met inrichting heb ik wel €500,- over (incl veilingkosten en BTW) Transport zal nog het meeste kosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee allemaal, wat dachten jullie van dit, als je genoeg mensen kan regelen die dit ook willen kopen kunnen jullie de prijs delen.

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/17318/6065305

 

Hou wel rekening met de veilingskosten en BTW die er nog bij komt. 16% (in de meeste gevallen) + 21% BTW + evt. overige kosten.

https://www.bva-auctions.com/faq

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reefer containers (refridgerated containers) zijn koelcontainers en voorzien van een isolatie, en aan de voorkant zit een koel-/verwarmingsunit. Dat scheelt natuurlijk alvast ten opzichte van wat jij een stalen bak noemt.

 

Het plaatje wat je laat zien is een behoorlijk gemodifeceerde container: deur met veiligheids openings mechanisme van binnenuit, lichten, unit hangt in de container, niet weggewerkt in de achterwand, geen aluminium kanaalvloer.

Niet een reefer zoals ik ze ken, deze koop je niet voor een klein prijsje.

ps: mijn kantoor is op het moment een reefer container, dus is schaar mij onder de ervaringsdeskundigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een kavel van 3. Zitten ook nog 5 20F containers bij en 5 aircounits.

 

Voor alleen een container met inrichting heb ik wel €500,- over (incl veilingkosten en BTW) Transport zal nog het meeste kosten...

 

Dus je zit ook met 5 extra containers plus 5 defecte airco's.

En je moet alles ineens ophalen.

Dus transport zal aardig prijzig worden.

 

Zoek op mp en je vind complete koelcontainers met airco plus agreggaat.

Dus dat werkt stand alone.

 

Nadeel van dit alles is dat je geen ramen en andere comfort dingen hebt. Maar heb je ruimte: graaf een gat en zet er zo'n ding in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu al in het bezit bent van een of meerdere bol lokaties kun je misschien wel iets doen met een container. Tijd zat immers.

Als de container nog in de tuin staat bij een (naderende) SHTF ben je te laat.

 

Ik zou meer heil zien in een verbouwde aanhanger, het tiny house idee zeg maar.

Een kant en klare caravan kan oook natuurlijk maar is lang niet zo stoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu al in het bezit bent van een of meerdere bol lokaties kun je misschien wel iets doen met een container. Tijd zat immers.

Als de container nog in de tuin staat bij een (naderende) SHTF ben je te laat.

 

Ik zou meer heil zien in een verbouwde aanhanger, het tiny house idee zeg maar.

Een kant en klare caravan kan oook natuurlijk maar is lang niet zo stoer.

 

Vandaag valt die caravan veel minder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...