Ga naar inhoud
GENEGEERD

1 oz maple leave zilveren munten


Binkels

Aanbevolen berichten

Hallo ForumUsers!

 

Ik ben Mike en kom uit zuidoos brabant .

 

Ik heb afgelopen zaterdag 10x 1 oz maple leaf 2011 munten gekocht bij een erkende goud/zilver winkel die ook meerdere vestigingen heeft in Nederland.

Heel blij met mijn aankoop, ging ik naar huis om het eens goed te testen.

De tests die ik heb gedaan zijn: wegen, pingtest, opgemeten en de magneettest.

 

De grootte en dikte van de munten komen overeen met de juiste afmetingen.

Met de magneet zie ik geen verschil op de munten. Ze glijden er op de juiste manier eraf.

 

Met gewicht zijn ze verschillend, 5 munten tussen de 31,30-31,40 gram

3 munten tussen de 31,40-31,45 gram

2 munten tussen de 31,50-31,58 gram

 

Met de pingtest zijn de 5 lichtere munten de juiste klank.

Naarmate ze zwaarder worden gaat de juiste klank ook steeds meer weg.

 

Komt het door het gewicht dat de klank anders kan zijn?

Ik heb ook begrepen dat maple leaf munten van hun eigen al anders klinken dan overige zilveren munten.

 

Ik heb met de verkoper al contact gehad en hij garandeert de echtheid van de munt, ook zei hij dat ze zelden exact 31,1 gram wegen.

Ze kwamen uit een rol van 25 met allemaal dezeflde jaartal 2011 waarvan ik er 10 afgenomen heb.

Ik kan ze ook omruilen als ik me er niet goed bij voel.

 

Nu de hamvraag, zijn de echt(denk wel maar als eerste koop ben ik toch nieuwsgierig ).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 73
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zat eens even op het www te surfen naar Maple Leaves. Ik dacht altijd dat een ML niet anders is als zilveren schijfje met een flinke oplage. Maar blijkbaar heb ik mij vergist. want ik kwam oudere ML's tegen die tegen flinke prijzen werden aangeboden.

 

Het record vond ik hier: https://www.goudpensioen.nl/1-oz-maple-leaf-1997-zilveren-munt.html, waar Maples uit 1997 en 2000 worden aangeboden voor bijna 54,99 euro. De oudste ML op deze site (1988) kost daarentegen "slechts" 39,99. zie: https://www.goudpensioen.nl/1-oz-maple-leaf-1988-zilveren-munt.html Die uit 2011 kost hier overigens ook 39,99. https://www.goudpensioen.nl/1-oz-maple-leaf-zilver-2011.html

 

Ik vraag me af of voor een "oude" ML ook meer betalen, maar dat zal wel niet.

 

Blijkbaar zijn bij de Maples ook de oplagecijfers van belang. Weet iemand waar je die kunt vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die prijzen van verschillende oplagecijfers heb ik ook gezien, als de prijs daar klopt van de 2011, dan heb ik er een schijntje voor betaald, mits de staat van de munt in orde is.

 

Ik heb redelijk wat op internet gesurft om het allemaal op te zoeken, maar elke site geeft alleen het gewicht 31,1 of 31,1035 , diameter, dikte, zuiverheid ect.

Op youtube paar nuttige filmpjes over deze munt van 2011, waar ze zeggen dat de maple leaf munt anders klinkt dan overige zilveren munten/tevens met de gouden ook.

 

dus denk ongeveer dat ik bijna alles weet over deze munt, alleen net de ping geluid niet.

Ik wil ook niet gelijk toetswater over de munten keilen, beetje zonde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ForumUsers!

 

Ik ben Mike en kom uit zuidoos brabant .

 

Ik heb afgelopen zaterdag 10x 1 oz maple leaf 2011 munten gekocht bij een erkende goud/zilver winkel die ook meerdere vestigingen heeft in Nederland.

Heel blij met mijn aankoop, ging ik naar huis om het eens goed te testen.

De tests die ik heb gedaan zijn: wegen, pingtest, opgemeten en de magneettest.

 

De grootte en dikte van de munten komen overeen met de juiste afmetingen.

Met de magneet zie ik geen verschil op de munten. Ze glijden er op de juiste manier eraf.

 

Met gewicht zijn ze verschillend, 5 munten tussen de 31,30-31,40 gram

3 munten tussen de 31,40-31,45 gram

2 munten tussen de 31,50-31,58 gram

 

Met de pingtest zijn de 5 lichtere munten de juiste klank.

Naarmate ze zwaarder worden gaat de juiste klank ook steeds meer weg.

 

Komt het door het gewicht dat de klank anders kan zijn?

Ik heb ook begrepen dat maple leaf munten van hun eigen al anders klinken dan overige zilveren munten.

 

Ik heb met de verkoper al contact gehad en hij garandeert de echtheid van de munt, ook zei hij dat ze zelden exact 31,1 gram wegen.

Ze kwamen uit een rol van 25 met allemaal dezeflde jaartal 2011 waarvan ik er 10 afgenomen heb.

Ik kan ze ook omruilen als ik me er niet goed bij voel.

 

Nu de hamvraag, zijn de echt(denk wel maar als eerste koop ben ik toch nieuwsgierig ).

 

Vermoedelijk vallen die zeer kleine afwijkingen gewoon binnen de tolerantie. Wees blij dat het ietsje meer is! Vermoedelijk worden munten die te weinig wegen wel afgekeurd, en die zullen dan wel terug in de smelter gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk vallen die zeer kleine afwijkingen gewoon binnen de tolerantie. Wees blij dat je ietsje meer is! Vermoedelijk worden munten die te weinig wegen wel afgekeurd, en die zullen dan wel terug in de smelter gaan.

 

Dat zou wel een kunnen want ik heb ook gezien in een filmpje dat ze 1 oz american eagle wogen en er kwam 31,60 uit met een paar dezelfde met een hele collectie erbij.

Dan nog kan ik geen tolerantie lijst vinden voor de maple leaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Binkels, hele sterke eerste post.

 

Maar wat hebben wij hieraan of kunnen wij ermee ?

 

Zou je jezelf misschien willen introduceren in de voorstelronde ?

 

Dank !

 

Wat is dat met de voorstel-gestapo hier op het forum...

Niet verplicht, waarom dan altijd dat gehakt dat het moet?

 

Hij vraagt gewoon wat hulp bij echtheid van zijn munten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk vallen die zeer kleine afwijkingen gewoon binnen de tolerantie. Wees blij dat het ietsje meer is! Vermoedelijk worden munten die te weinig wegen wel afgekeurd, en die zullen dan wel terug in de smelter gaan.

 

Tuurlijk ben ik blij met meer!:D ja idd, ik heb ook trouwens 2 dagen geleden het laten taxeren en ze wouden het kopen, wel tegen zilverprijs.

Dus ze zijn waarschijnlijk wel echt.

met de tijd zal ik er zeker achterkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk ben ik blij met meer!:D ja idd, ik heb ook trouwens 2 dagen geleden het laten taxeren en ze wouden het kopen, wel tegen zilverprijs.

Dus ze zijn waarschijnlijk wel echt.

met de tijd zal ik er zeker achterkomen.

Ik begrijp niet waarom je nog twijfelt aan de echtheid van deze munten als je ze zelfs al hebt laten taxeren. Mijn advies is om de munten niet te kopen als je twijfelt of ze wel echt zijn. Maar je kunt ervan uit gaan dat als je de munten koopt bij een verkoper die meerdere toko's heeft, dat ze dan echt wel echt zijn. Die mensen gaan jou geen rotzooi verkopen, dat zou de doodsteek zijn voor hun bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewicht kan inderdaad wat afwijken van maple leaf tot maple leaf zelfs.Als je de test met een neodymiummagneetje deed en ze glijden allemaal vertraagd op dezelfde snelheid af,ze zien er normaal uit zie ik en je hebt ze van een gewone edelmetalenverdeler,daarom zie ik niet in waarom ze vals zouden zijn.

Voor de zeldzaamheid moet je de 2011 alvast ook niet vervalsen(oplage van meer dan 21 miljoen)wat veel is voor een MP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp niet waarom je nog twijfelt aan de echtheid van deze munten als je ze zelfs al hebt laten taxeren. Mijn advies is om de munten niet te kopen als je twijfelt of ze wel echt zijn. Maar je kunt ervan uit gaan dat als je de munten koopt bij een verkoper die meerdere toko's heeft, dat ze dan echt wel echt zijn. Die mensen gaan jou geen rotzooi verkopen, dat zou de doodsteek zijn voor hun bedrijf.

 

klopt.

het enigste waarover ik twijfel is waarom er bij 31,40 tot 31,60 gram de klank anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oplagecijfer bij Canadian maple leaf wikipedia.

Zat eens even op het www te surfen naar Maple Leaves. Ik dacht altijd dat een ML niet anders is als zilveren schijfje met een flinke oplage. Maar blijkbaar heb ik mij vergist. want ik kwam oudere ML's tegen die tegen flinke prijzen werden aangeboden.

 

Het record vond ik hier: https://www.goudpensioen.nl/1-oz-maple-leaf-1997-zilveren-munt.html, waar Maples uit 1997 en 2000 worden aangeboden voor bijna 54,99 euro. De oudste ML op deze site (1988) kost daarentegen "slechts" 39,99. zie: https://www.goudpensioen.nl/1-oz-maple-leaf-1988-zilveren-munt.html Die uit 2011 kost hier overigens ook 39,99. https://www.goudpensioen.nl/1-oz-maple-leaf-zilver-2011.html

 

Ik vraag me af of voor een "oude" ML ook meer betalen, maar dat zal wel niet.

 

Blijkbaar zijn bij de Maples ook de oplagecijfers van belang. Weet iemand waar je die kunt vinden?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gewicht kan inderdaad wat afwijken van maple leaf tot maple leaf zelfs.Als je de test met een neodymiummagneetje deed en ze glijden allemaal vertraagd op dezelfde snelheid af,ze zien er normaal uit zie ik en je hebt ze van een gewone edelmetalenverdeler,daarom zie ik niet in waarom ze vals zouden zijn.

Voor de zeldzaamheid moet je de 2011 alvast ook niet vervalsen(oplage van meer dan 21 miljoen)wat veel is voor een MP.

 

er zijn er inderdaad volgens informatie veel van gemaakt tot betrekking van de jaren daarvoor.

waarom staat de 2011 dan voor 39,99 op een website, vanwege de beperkt nog verkrijgbaar of in handel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...