[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 31
    Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebas Bekijk Berichten
    Ik koop een hoop via Aliexpress. Zeer zelden dat ik invoerrechten moet betalen en heb er al circa 300 bestellingen gedaan.
    Dat kanaal heb ik onlangs ook ontdekt, maar je moet goed weten wat je besteld, die Chinezen mogen graag overdrijven. Pen laser op batterijtjes van 100.000 mWatt, onmogelijk, Powerbankje van 100.000 mAh met het formaat van een pakje sigaretten, onmogelijk. 18650 oplaadbare batterijen van 8800 mAh, mmmmmmhhhhhhhh.

Tot nu aan toe gaat het prima via Ali, in twee gevallen een flink deel van m'n geld terug gekregen omdat de beschrijving niet overeen kwam met het geleverde product.
    In tegenstelling tot de bekende merken, in dit geval bv. die Goal Zero, is garantie altijd lastig als het ding na een half jaar stuk gaat, zijn de producten niet zo goed getest en zijn er geen uitgebreide gebruikerservaringen.
    Veel merk producten worden ook in China gemaakt en ik verdenk die knakkers ervan dat ze na reguliere werktijd de lopende band nog even aan laten staan om merkloze varianten te produceren.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Adventurer
    Ingeschreven
    May 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Dat kanaal heb ik onlangs ook ontdekt, maar je moet goed weten wat je besteld, die Chinezen mogen graag overdrijven. Pen laser op batterijtjes van 100.000 mWatt, onmogelijk, Powerbankje van 100.000 mAh met het formaat van een pakje sigaretten, onmogelijk. 18650 oplaadbare batterijen van 8800 mAh, mmmmmmhhhhhhhh.

Tot nu aan toe gaat het prima via Ali, in twee gevallen een flink deel van m'n geld terug gekregen omdat de beschrijving niet overeen kwam met het geleverde product.
    In tegenstelling tot de bekende merken, in dit geval bv. die Goal Zero, is garantie altijd lastig als het ding na een half jaar stuk gaat, zijn de producten niet zo goed getest en zijn er geen uitgebreide gebruikerservaringen.
    Veel merk producten worden ook in China gemaakt en ik verdenk die knakkers ervan dat ze na reguliere werktijd de lopende band nog even aan laten staan om merkloze varianten te produceren.
    Dat is correct. Aantal lumen, mw en mah worden niet altijd correct weergegeven (speciaal voor populaire items met veel concurrentie). De gemiddelde 18650 ligt op circa 2200mah en kan ook niet veel meer worden vanwege de energie dichtheid.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sebas Bekijk Berichten
    Dat is correct. Aantal lumen, mw en mah worden niet altijd correct weergegeven (speciaal voor populaire items met veel concurrentie). De gemiddelde 18650 ligt op circa 2200mah en kan ook niet veel meer worden vanwege de energie dichtheid.
    Hoeft geen groot probleem te zijn, veel vergelijken en het is van belang dat je zelf goed weet wat realistisch/aannemelijk is en niet.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Adventurer
    Ingeschreven
    May 2015
    Hoeft geen groot probleem te zijn, veel vergelijken en het is van belang dat je zelf goed weet wat realistisch/aannemelijk is en niet.
    Ja, daar ben ik het volledig mee eens. Ook helpt het om de recensies te lezen en te kijken hoeveel mensen het product al hebben besteld.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Wat is het verschil tussen monokristal en polykristal zonnepanelen ?
    Wat heb je nu allemaal nodig voor een complete flexibele zonnepaneelset ?
    Zonnepaneel, omvormer ?, accu, laadregelaar ? (Denk dat die is, om tegen te gaan, dat je accu overvol raakt ?), nog iets ?

Kijk, omdat dit wel de toekomst is, in energievoorziening (of de zon moet uitgaan ), en ik een nitwit ben op dit gebied, zou ik het fijn vinden, als iemand in jip en janneke taal, hier iets meer over kan vertellen.

Ben ook zomaar wat aan t googlen hierop, maar ik snap er niet zoveel van
    Dat is wat ik wil veranderen, ik wil er meer van weten.
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    Wat is het verschil tussen monokristal en polykristal zonnepanelen ?
    Wat heb je nu allemaal nodig voor een complete flexibele zonnepaneelset ?
    Zonnepaneel, omvormer ?, accu, laadregelaar ? (Denk dat die is, om tegen te gaan, dat je accu overvol raakt ?), nog iets ?

Kijk, omdat dit wel de toekomst is, in energievoorziening (of de zon moet uitgaan ), en ik een nitwit ben op dit gebied, zou ik het fijn vinden, als iemand in jip en janneke taal, hier iets meer over kan vertellen.

Ben ook zomaar wat aan t googlen hierop, maar ik snap er niet zoveel van
    Dat is wat ik wil veranderen, ik wil er meer van weten.
    Zonnepanelen, accu en tegenwoordig heb je doosjes die de rest van de functies die je nodig bent herbergen. Naast het regelen van de laadstroom en beveiligingen bevat die vaak ook de omvormer naar 230 volt wisselspanning. Zie bv. die geweldige Goal Zero dingen uit bv. de prepshop. Omdat ik daarvoor de centen niet heb, zoek ik het in China en dan moet je plotseling idd precies weten wat je nodig bent en daarvoor is kennis van panelen, stromen en vermogens nodig. In die kennis schiet ik tekort, vooral op het gebied van de panelen zelf, de rest is relatief simpele natuurkunde, wat ik wel beheers.
    [MENTION=261]Kans[/MENTION] heeft hierover prachtige posts op dit forum geschreven en mee geholpen die prachtige installatie van [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] uit te denken en te bouwen. Ook [MENTION=3715]FKAGB[/MENTION] weet er alles van en er zullen er wel meer rondlopen op dit forum.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Zonnepanelen, accu en tegenwoordig heb je doosjes die de rest van de functies die je nodig bent herbergen. Naast het regelen van de laadstroom en beveiligingen bevat die vaak ook de omvormer naar 230 volt wisselspanning. Zie bv. die geweldige Goal Zero dingen uit bv. de prepshop. Omdat ik daarvoor de centen niet heb, zoek ik het in China en dan moet je plotseling idd precies weten wat je nodig bent en daarvoor is kennis van panelen, stromen en vermogens nodig. In die kennis schiet ik tekort, vooral op het gebied van de panelen zelf, de rest is relatief simpele natuurkunde, wat ik wel beheers.
    [MENTION=261]Kans[/MENTION] heeft hierover prachtige posts op dit forum geschreven en mee geholpen die prachtige installatie van [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] uit te denken en te bouwen. Ook [MENTION=3715]FKAGB[/MENTION] weet er alles van en er zullen er wel meer rondlopen op dit forum.
    Dan hoop ik, dat een van hen dan het goed kan uitleggen.
    Lijkt me gewoon kennis die noodzakelijk is, wanneer SHTF, of bij een economische collapse.
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing Dree Bekijk Berichten
    Dan hoop ik, dat een van hen dan het goed kan uitleggen.
    Lijkt me gewoon kennis die noodzakelijk is, wanneer SHTF, of bij een economische collapse.
    Zoek even naar topics hierover op het forum van beide heren, er staat al vreselijk veel info over.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013

Zo heb ik laatst een firesteel met zo'n magnesium blokje eraan besteld.... Het magnesium brandde wel maar alleen nadat ik er 3sec met jouw aansteker bij zat.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Zo heb ik laatst een firesteel met zo'n magnesium blokje eraan besteld.... Het magnesium brandde wel maar alleen nadat ik er 3sec met jouw aansteker bij zat.
    Hihi, dat is een beroerde dan, het was, denk ik, ook bij jou wel bekend dat er met dat spul gigantische kwaliteitsverschillen bestaan, ook in de Nederlandse winkels.
    Zonde van de 2,50, maar nu weet je dat je die iig niet per tien hoeft te bestellen.

Gewoon (een deel) van je geld terugvragen aan de verkoper en anders een 'dispute' openen. 't Is mij al twee keer gelukt, hoewel ze eerst altijd voorstellen om een enkele dollar terug te storten. Beetje drammen en dan gaat dat vanzelf omhoog. Wil je 100% restitutie dan moet je meestal het ding terugsturen, wat simpelweg niet uit kan. Op 3,5 euro na heb ik bv. mijn geld voor die twee micro SD kaartjes terug gekregen, die maar 8 Gb bleken te zijn. Een zo'n kaartje heeft een vriend van mij nu toch nog plezier van en de andere druk ik in m'n pa's telefoon.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zonnepanelen
    Door puntmuts in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 30-11-14, 12:29
  2. Zonnepanelen op de openbare weg
    Door dixy in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 16-09-13, 17:20
  3. Waarschuwing zonnepanelen
    Door IsaBo in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 105