Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: slaapzak tips?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkaprinsesje Bekijk Berichten
    Gezien mijn twijfel over mijn zojuist aangekochte snugpak softie elite 4 slaapzak graag jullie raad en advies. Ik ben een koukleum en wil in de winter lekker in nederland kunnen camperen met mijn slaapzakje. Ik overnacht dan in een bivakzak of onder een tarpje. Hebben jullie ervaring met deze slaapzak zal hij warm genoeg zijn? Waar ik verder erg over twijfel is de maat. Ik heb een normaal postuur en het voelt voor mij erg krap. Nu ben ik dekenmodellen gewend dus het is zoiezo anders. Ik trek graag 1 been op tijdens het slapen en dat lukt niet met deze slaapzak. Ook niet met het extra stuk aan de zijkant wat erin vast zit. Zal dit een kwestie van wennen zijn of zou een andere slaapzak beter voldoen. Alle tips en slaapzakwijsheid is welkom.
    Dons.
    Neem een slaapzak met donzen vulling, dat is voor mij nog altijd als lekkerst warmst gebleken, en lekker ligt.
    Er onder een (dunne/kleine) Thermarest en als het echt koud is, daaronder een thermo matje, nooit koud gehad.
    FEAR LEADS TO ANGER.
    ANGER LEADS TO HATE.
    HATE LEADS TO SUFFERING.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Zelf heb ik de Valandre Bloody Mary slaapzak. Comfort temp rond de -15 en moet zeggen slaapt heerlijk en is net een kacheltje van binnen. Wou eerst voor de Shocking Blue neo gaan, met een comfort temp van -20. Maar moet zeggen voor hier in Europa was de bloody mary een goede keus. Je moet alleen houden van donzen mummie modellen
    In elke leugen zit een stukje waarheid...

The other day someone said; If the world were to end, i would simply give up and let it happen.
    Then he asked me; What would you do?
    So i said: I would try and survive for as long as i could, untill my last dying breath.
    Next he asked me; Why would you do that?
    To which i said; It's not in my nature to give up...

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    [MENTION=2671]Damios[/MENTION], die ligt wat buiten mijn budget.

Heb in de elite 4 geslapen met kleding aan dutje in de huiskamer van zo'n 19 graden. Voelde comfortabel en niet eens te warm denk dat ik hem te koud vind voor buiten....
    zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Ehm, met kleding aan? In een slaapzak slaap je vooral met geen/weinig kleding aan.
    Eigenlijk verwarmt je lijf de lege ruimte in de slaapzak..hoe beter de slaapzak is, hoe minder er weglekt aan die warmte.En des te meer lucht er in een slaapzak zit, des te meer je lichaam moet verwarmen
    Met kleren aan slapen, zorgt ervoor dat je niet die lege ruimte in je slaapzak goed op kan warmen. Daarom moet je ook warm de slaapzak in, een slaapzak zal je nooit verwarmen, die zorgt er enkel voor dat de warmte die je uitstraalt niet de lucht in vervliegt.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Dank je wel [MENTION=805]Stuudje[/MENTION]. Nou maar hopen dat ze het van jou wel aanneemt ;-)

Overigens is het Thermarest matje een Neo-air. De R waarde ervanis net wat lager dan van een Exped dus de isolatie vanaf de grond zit wel goed. Ik ben trouwens ook even in de Elite 4 gekropen en vind het een mooie slaapzak. Variabele breedte, extra isolatie bij de voeten en een extra kraag rond je nek. Dus als [MENTION=3957]fkaprinsesje[/MENTION] het niks vind neem ik hem.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Ehm, met kleding aan? In een slaapzak slaap je vooral met geen/weinig kleding aan.
    Eigenlijk verwarmt je lijf de lege ruimte in de slaapzak..hoe beter de slaapzak is, hoe minder er weglekt aan die warmte.En des te meer lucht er in een slaapzak zit, des te meer je lichaam moet verwarmen
    Met kleren aan slapen, zorgt ervoor dat je niet die lege ruimte in je slaapzak goed op kan warmen.
    Maar is het doel nu om de lucht in je slaapzak op te warmen of het zelf warm te hebben?

In het eerste geval heb je helemaal gelijk, zonder verdere isolatie om je lichaam zal de lucht in de slaapzak sneller opwarmen.
    Maar als je het warm wil hebben kan je beter wat (droge!) kleren aantrekken, vandaar ook de uitvinding van dingen als thermokleding.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Bovenop kleding kan een slaapzak een uitbreiding van de 'laagjes' zijn waardoor je warmer blijft.
    Je draagt toch ook `kledng met lucht` als je het warm wilt hebben? Dus een wollen trui, fleece geval, etc.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Slaapzak M90 KL of M90 KLU?
    Door Dristal in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 17-04-14, 21:43
  2. Slaapzak
    Door neoclyps in forum Survival Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 09-06-13, 01:03
  3. Slaapzak
    Door offgrid in forum Survival Algemeen
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 27-09-12, 12:58
  4. [TIPS] 10 informatie tips om in goud te handelen (online handel)
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-03-12, 20:49

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten