Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Onderwerp: slaapzak tips?

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014

slaapzak tips?

Gezien mijn twijfel over mijn zojuist aangekochte snugpak softie elite 4 slaapzak graag jullie raad en advies. Ik ben een koukleum en wil in de winter lekker in nederland kunnen camperen met mijn slaapzakje. Ik overnacht dan in een bivakzak of onder een tarpje. Hebben jullie ervaring met deze slaapzak zal hij warm genoeg zijn? Waar ik verder erg over twijfel is de maat. Ik heb een normaal postuur en het voelt voor mij erg krap. Nu ben ik dekenmodellen gewend dus het is zoiezo anders. Ik trek graag 1 been op tijdens het slapen en dat lukt niet met deze slaapzak. Ook niet met het extra stuk aan de zijkant wat erin vast zit. Zal dit een kwestie van wennen zijn of zou een andere slaapzak beter voldoen. Alle tips en slaapzakwijsheid is welkom.
    zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.

Peerke
    Guest
    Wat is de 'extreme temperatuur' die de slaapzak aankan ? [MENTION=3957]fkaprinsesje[/MENTION]

Zelf heb ik een Marmot never summer met een extreem van -11 ofzo. Goed genoeg voor hier.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    comfort -10 extreem -15
    echter als ik bij de reviews kijk is dat wat optimistisch.
    Laatst gewijzigd door fkaprinsesje; 14-08-15 om 20:58.
    zeg niet alles wat je weet, maar weet altijd wat je zegt.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik heb net deze besteld, want ik ben niet zo'n koukleum en wil ook in andere seizoenen lekker liggen daar is hij speciaal voor gemaakt: http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/ca...0?gid=54&vid=7
    Lekker ruim en licht toch weegt het maar 750 gram, comfort 0 graden.

Als het kouder wordt gooi ik er een thermoliner in, scheelt weer een graad of 7 in de praktijk. Dan heb ik natuurlijk ook mijn thermo ondergoed bij me, die meteen dient als pyama. In de praktijk getest weer 5 graden erbij.
    Jas, sweater, etc bovenop de slaapzak erbij, minimaal weer 3 graden. Dan lig ik al tot -15 lekker en kan ik nog thermo sokken aantrekken.
    Modulair de boel opbouwen dus.

Een goedkope slaapzak van de Action blijkt precies om mijn huidige en toekomstige slaapzak te passen, maar ja, die is relatief lomp zwaar natuurlijk, maar is meteen waterafstotend. Tot nu toe is er geen nacht geweest dat ik dit kon gebruiken, ik zweet er dan bij een paar graden onder 0 compleet uit en dat in combinatie met m'n huidige slaapzak (comfort +5)

Mijn ervaring is dat een goede mat wonderen verricht, zelf lig ik op zo'n Exped Downmat (tot -27)

Voor een deken model tot -15 hoef je bij Cumulus niet te gaan shoppen, dat zijn allemaal mummie modellen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Peerke
    Guest
    Hier staan wat bevindingen.

http://www.hiking-site.nl/prikbord/s...ead.php?t=7259

Het is niet alleen afhankelijk van de slaapzak, maar zeker ook de ondergrond, en persoonlijke eigenschappen.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fkaprinsesje Bekijk Berichten
    comfort -10 extreem -15
    echter als ik bij de reviews kijk is dat wat optimistisch.
    De comfort temperatuur die opgeven wordt is normaal gesproken voor mannen die geen koukleum zijn. Bij mij klopt ie precies.
    Tel er voor een vrouw standaard 5 graden bij op en koukleum vrouw nog een paar graad extra. Kan me goed voorstellen dat deze bij 0 graden voor jou nog voldoet qua temp, maar niet meer.

Nogmaals, vergeet je mat niet. Doordat je OP je slaapzakvulling ligt, perst die samen en geeft veel minder isolatie van onderen.
    Zo'n goedkoop luchtbed met alleen lucht erin is echt een warmte zuiger, ik gebruik zo'n tientjes ding weleens als ik met de auto ben en het 's nachts boven de 15 graden blijft, anders is ie al te koud.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Voor een deken model tot -15 hoef je bij Cumulus niet te gaan shoppen, dat zijn allemaal mummie modellen.
    Niet helemaal mee eens. Je kan bij Cumulus je slaapzak aan laten passen, bijvoorbeeld met meer dons in de warmste dekenmodel. Informatie wat dat kost geen ze via email.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Peerke
    Guest
    Inderdaad. De mat is ook belangrijk. Staat me bij dat [MENTION=3965]Loreen[/MENTION] een goede exped ? mat had van 2,5 cm met een hoge isolatiewaarde.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Niet helemaal mee eens. Je kan bij Cumulus je slaapzak aan laten passen, bijvoorbeeld met meer dons in de warmste dekenmodel. Informatie wat dat kost geen ze via email.
    Je hebt helemaal gelijk. Dat is een optie, maar 15 graden extra dons erbij? Misschien kan het idd wel, geen idee, het lijkt me wat veel.
    Door de bestelling heb ik wel ervaren dat ze snel reageren op emails en toen ik een verschil aankaartte tussen de prijs op de site en de prijs die ik moest afrekenen (wisselkoers gedoe) kreeg ik het verschil terug gestort.

Lijkt me een goede vraag om te stellen, kan een Comforter type slaapzak (dekenmodel) gevuld worden tot -15, -20 oid.

Ik zal nog wel eens wat posten over het aanschaffen van die slaapzak als ik hem eenmaal heb en de winter voorbij is.

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2014
    [MENTION=1469]Geert[/MENTION], dat is mijn ervaring ook.
    Zelf heb ik vooral meestal last van kou van de grond en is dat met een simpel isolatiematje (zo'n aluminium ding) opgelost.
    Nu heb ik een simpel lichtgewicht mummie slaapzak van de Xenos (600gr +15C/+5C) gekocht voor als ik met de motor weg ga of naar een festival ga.
    [MENTION=3957]fkaprinsesje[/MENTION] het probleem van je been optrekken herken ik, daar moest ik onwijs aan wennen in dat mummieding. Je draait niet om/trekt je benen niet omhoog in je slaapzak maar met slaapzak en al. Went vanzelf na een paar keer!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Slaapzak M90 KL of M90 KLU?
    Door Dristal in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 17-04-14, 20:43
  2. Slaapzak
    Door neoclyps in forum Survival Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 09-06-13, 00:03
  3. Slaapzak
    Door offgrid in forum Survival Algemeen
    Reacties: 33
    Laatste Bericht: 27-09-12, 11:58
  4. [TIPS] 10 informatie tips om in goud te handelen (online handel)
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 13-03-12, 19:49

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten