Ga naar inhoud
GENEGEERD

meel tot 06-2017 houdbaar....waaromdanniet tot 2030??


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst 30×10 dozen met pannekoeken mix 'zonder melkpoeder en eipoeder ingeslagen....., dus dat je zelf ei en melk moet toevoegen....,

Deze meel is zóóó lang houdbaar..., tot 2017/18!!,..........___ Maar.......zijn hier ook preppers/bakkers/boeren of realisten die weten waarom zo'n hermetisch afgesloten verpakking niet nog langer houdbaar zou zijn..??.... bv tot 2050...............?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Meel gaat in bakkwaliteit achteruit als het oud is. Je kunt beter graan kopen en dat jaren bewaren. Graan kun je malen als je het nodig hebt.

 

edit:

In de fabriek waar het meel gemalen is kan er per ongeluk een eitje van een meelmot in de verpakking komen. De eitjes van de meelmot zijn nl moeilijk te verwijderen. In een dichte verpakking kan de meelmot zich ontwikkelen. Als je zeker wilt weten dat je geen larves van de meelmot in je verpakking hebt leg de pakken dan 24 uur in de diepvries. Dit verhaal geldt ook voor rijst.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij verbruiken ongeveer 20 kg meel per maand. Als we meel kopen (bij een echte molenaar) dan blijft het ongeveer een half jaar goed. Normaliter houden we ongeveer 75 kg op voorraad. Af en toe verbruiken we onze voorraden grotendeels op om te oud meel te vermijden. Mocht er echt een groot economisch probleem zijn, dan weten alle leden van ons gezin dat we in de eerste plaats een grote voorraad meel kopen. Ook gedroogde gist, soyameel, suiker en zout is er in voldoende mate op voorraad voor ongeveer een half jaar.

 

Dit lijkt mij de goedkoopste manier om mijn gezin voor een langere periode van voldoende voedsel te kunnen voorzien.

 

Daarnaast hebben we een gigantische hoeveelheid kiemzaden, gewone zaden voor de tuin en wat conserven, blikken, ... .

 

Merk op : Soyameel geeft een extra toets aan je brood. Je broodje wordt er zachter van en het verhoogt de voedingswaarde enorm. Uit ervaring weet ik dat het meel ook gemakkelijk te bewaren is. Per groot brood voegen we maximaal 30g soyameel toe. Normaliter is soyameel behoorlijk duur maar als je het in zakken van 25kg koopt, dan betaal je slechts 1.4€/kg, een fractie van de kleinhandelsprijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij wijze van test 800gr meel ( bloem ) vacuüm verpakt in 2013 . Daar wil ik een brood van gaan bakken maar 5jaar nadat ik het verpakt heb .

a) om te zien of de kwaliteit vermindert is

b) om te proeven of de smaak veranderd is

c) om te weten of ik meer energie nodig heb om van oud meel een brood te bakken .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij wijze van test 800gr meel ( bloem ) vacuüm verpakt in 2013 . Daar wil ik een brood van gaan bakken maar 5jaar nadat ik het verpakt heb .

a) om te zien of de kwaliteit vermindert is

b) om te proeven of de smaak veranderd is

c) om te weten of ik meer energie nodig heb om van oud meel een brood te bakken .

 

Ik ben benieuwd naar het experiment! Wachten tot 2019 dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb laatst 30×10 dozen met pannekoeken mix 'zonder melkpoeder en eipoeder ingeslagen....., dus dat je zelf ei en melk moet toevoegen....,

Deze meel is zóóó lang houdbaar..., tot 2017/18!!,..........___ Maar.......zijn hier ook preppers/bakkers/boeren of realisten die weten waarom zo'n hermetisch afgesloten verpakking niet nog langer houdbaar zou zijn..??.... bv tot 2050...............?

 

ok, ik ga je serieus nemen, met antwoorden bedoel ik.. het kost me wat moeite maar ik zal m'n goede wil tonen, anders krijg ik misschien nog een bijzondere PM van je denk ik.

 

Als eerste wil ik nog even zeggen dat ik een :p smiley had gezet in m'n eerste reactie in dit pannekoekendraadje, waarmee ik aangaf een grapje te maken.. nou hoeft helemaal niemand dat grapje leuk te vinden natuurlijk, maar het was niet kwaadaardig bedoeld, ook niet in komkommertijd.

 

Jouw vraag over waarom deze verpakte meel niet langer houdbaar is had je hier misschien beter vooraf kunnen vragen, denk je niet? Voor mij komt dat nu over als een impulsieve aankoop, want nu heb je 30x 10 dozen die minimaal tot 2018 houdbaar zouden moeten zijn.. 300 dozen pannekoeken meel :rolleyes:

Da's nogal veel pannekoeken eten, ruim 2 pakken per week, dat is dus dagelijks een pannekoek!! :D En dat komt een beetje raar over, alsof je dronken bent, of speciale gras soorten hebt zitten roken, of gewoon zit te trollen.

 

Maar goed, doe lekker wat je wil, elke dag jouw feestje!

 

Zou je een workshop pannekoeken bakken willen geven op de komende SC's? Dan kunnen we eens kennis maken en een biertje drinken. Nou niet gelijk denken dat ik een relatie met je wil :o! Gewoon vriendelijkheid van mij uit, een uitnodiging om jou en andere preppers te leren kennen en hun adviezen over meel eens te horen. Daar is niks gay aan. We zijn er ook om elkaar te helpen niet waar?

 

Fijne dag! :) Kus! .. :eek:oeps :p een gay grapje!

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké...., 30x10 is erg veel ja, maar je hebt preppers en je hebt Preppers....., ik ben er van overtuigd dat de komende maand het elitaire bouwwerk gaat crashen...., i.v.m, o.a. shemitah etc etc etc.., dus hebben we een paar grote aankopen gedaan. Rijst, meel, (veel)gasflessen, kaarsen, accu's, omvormer, solar etcetc, vlees,veel vlees, kippen, paarden en vissen(levende forellen).

 

Om mijn vraag wat duidelijker te maken...., Ik vind dat deze meel erg lang houdbaar is..... namelijk tot 2017-18...,dat is lang!, omdat gewone meel maar een half jaartje goed blijft.. Waarom kan ik deze dan niet bewaren tot na 2020...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik denk toch dat graan het beste is,

 

 

Meel gaat in bakkwaliteit achteruit als het oud is. Je kunt beter graan kopen en dat jaren bewaren. Graan kun je malen als je het nodig hebt.edit:In de fabriek waar het meel gemalen is kan er per ongeluk een eitje van een meelmot in de verpakking komen. De eitjes van de meelmot zijn nl moeilijk te verwijderen. In een dichte verpakking kan de meelmot zich ontwikkelen. Als je zeker wilt weten dat je geen larves van de meelmot in je verpakking hebt leg de pakken dan 24 uur in de diepvries. Dit verhaal geldt ook voor rijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...