Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoe overleef ik een nekklem?


bot mes

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ligt aan de situatie. Als de agent je kwaad wil doen probeer dan direct je kin omlaag te drukken zodat je keel niet dicht geknepen kan worden. Als je vanachter vast gepakt wordt kan je de agent met een heupworp op de grond gooien. Als hij je van voor te pakken heeft kun je de binnenkant van de dij bij een zenuwbaan vastpakken en goed hard knijpen, dan laat hij ook zo los. Maar als je ongetraind bent dan heb je waarschijnlijk pech en kun je je het beste koest houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik ooit gearresteerd wil worden maar je weet maar nooit...

 

Hoe overleef ik een nekklem van een gestreste slechtgetrainde onderbetaalde politieagent?

 

Een goede opvoeding krijgen en geen strafbare dingen doen.

Je komt echt niet "zomaar" in zo'n situatie.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij even een stukje Info voor wat betreft de nek klem .

Hoeveel geluk heb je en hoe goed ben je zelf getraint om je hier uit te verlossen .

 

Zorg maar dat niemand het kan toepassen ;)

 

http://www.zien.tv/3636586/jiujitsumeester_komt_ook_niet_uit_nekklem

 

Ik als jiu jitsuka zeg dat dat meer een verwurging is, en geen nekklem.

 

Jiu jitsu: E bo no kata serie 2

Techniek 4 is een nekklem waaruit ontsnapt wordt

Techniek 5 is een verwurging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de situatie zich voordoen dat je door een agent in een nekklem wordt gelegd zou ik absoluut niet tegenwerken.

 

In verschillende functies trainingen gehad en / of zelf (geoefend) met nekklemmen en ook ik ga gewoon meewerken. Mocht je nl weten te ontsnappen zonder jezelf te verwonden (kans is redelijk groot als iemand zijn arm om je nek heeft liggen) dan zijn er vaak 1. Andere collegae in de buurt en 2. Dan is de kans groot dat er zwaardere maatregelen worden genomen. Dus de agent die door iemand wordt neergehaald zal zich zeer bedreigd kunnen voelen en dan is er altijd nog een papperspray of vuurwapen.

 

Maar zoals ao @Peerke en @Greener zeiden: zorg dat het niet nodig is voor iemand om een nekklem bij je te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik als jiu jitsuka zeg dat dat meer een verwurging is, en geen nekklem.

 

Jiu jitsu: E bo no kata serie 2

Techniek 4 is een nekklem waaruit ontsnapt wordt

Techniek 5 is een verwurging.

 

Ja het laatste stukje op de grond ( In Mijn bijgevoegde Link ) is voor vele een stukje verwarring .

Maar ook ik kan je zeggen dat het beter is om mee te werken .

Behalve als iemand jou gericht hiermee wil doden.Dan zijn er nog opties ter verdediging van jezelf aanwezig . Een Nek klem is heel gevaarlijk . Maar dat zul jij dan ook wel weten:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt aan de situatie. Als de agent je kwaad wil doen probeer dan direct je kin omlaag te drukken zodat je keel niet dicht geknepen kan worden. Als je vanachter vast gepakt wordt kan je de agent met een heupworp op de grond gooien. Als hij je van voor te pakken heeft kun je de binnenkant van de dij bij een zenuwbaan vastpakken en goed hard knijpen, dan laat hij ook zo los. Maar als je ongetraind bent dan heb je waarschijnlijk pech en kun je je het beste koest houden :)

 

Wat een dom advies. Ik vind de vraag van de OP sowieso al een beetje dom maar het allerstomste dat je kunt doen (afgezien van een agent in een positie brengen dat hij je in een nek klem neemt) is tegenwerken. Nog stommer is proberen de agent uit te schakelen, wat denk je zelf dat er zou gebeuren? Er is geen enkel scenario denkbaar waarin zoiets goed afloopt voor je zelf.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een dom advies. Ik vind de vraag van de OP sowieso al een beetje dom maar het allerstomste dat je kunt doen (afgezien van een agent in een positie brengen dat hij je in een nek klem neemt) is tegenwerken. Nog stommer is proberen de agent uit te schakelen, wat denk je zelf dat er zou gebeuren? Er is geen enkel scenario denkbaar waarin zoiets goed afloopt voor je zelf.

 

Het is ook meer een advies voor shtf..

Link naar reactie
Delen op andere sites

zucht.. prima

 

Jij bedoelde natuurlijk voor als het niet anders meer zou kunnen :oEn inderdaad je kunt soms niet weglopen In een Shtf situatie kunnen Corrupte Agenten zeer zeker een probleem zijn .

Wie zegt dat hun geen misbruik maken van hun macht en toestemming van .

Ook hun willen jou waardevolle spulletjes :(

In het Huidige kun je het maar beter laten om een Agent aan te vallen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf liever uit de buurt van dit soort dingen en ik voorkom dat het gebruik hier van nodig is, Ik heb zelf bepaalde technieken geleerd als ooit ik in een toestand zou komen dat het een man tot man Gevecht wordt. Maar ik ga hier geen uitleg overgeven of iets over vertellen hoe je daar uit kan komen.

 

Het is verzet bij arrestatie en weet ik niet wat er allemaal nog bij kan komen.

 

Gedraag je gewoon doe geen domme dingen werk niet tegen maar werk mee dat is het allerbeste !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik :)

 

Een Nek klem is gevaarlijker dan menigeen denkt.

Dit toegepast door iemand die er geen controle over heeft ( Het niet aan kan voelen " die Greep " ) is net zo dodelijk als een sprong voor de Trein :)

Voordeel van die Nek klem is dat je er minder troep van hebt en het slachtoffer nog goed te identificeren is :o .

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, wat een niveau ook weer...

 

Let op de Emoticons :o

Wat heet Niveau :). Sommige mensen verwoorden zich niet zo goed als een ander .

En daar krijgen ze dus voor op hun Donder . Tussen de regels doorlezen is soms even nodig ;) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik ooit gearresteerd wil worden maar je weet maar nooit...

 

Hoe overleef ik een nekklem van een gestreste slechtgetrainde onderbetaalde politieagent?

 

Enkel op de vraag antwoordend: Als je het niet ziet aankomen, ben je het haasje na enkele seconden.

Zie je het aankomen en kan je het niet vermijden, kan je de seconde extra tijd gebruiken om bvb

in de agent zijn kruis te knijpen en alles af te draaien wat er zit... Heb je vuur- of een steekwapen bij de hand,

kan je ook wat doen omdat de agent zijn twee handen nodig heeft voor de klem.

 

Train je nekspieren en hou je kin omlaag (spreekt voor zich, maar ik vermeld het toch even).

 

Verder denk je er maar mooi verder zelf over na of test wat uit met een maatje, want de relevantie met preppen is nogal ver gezocht.

Succes en zorg dat je geen letsel oploopt of veroorzaakt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Politie zal eerder naar een armklem overgaan dan naar een nekklem en zoals het al beschreven is is het eerder een wurging. deze werkt in een paar stadia

als je rustig blijft is het minst erge wat je kan overkomen dat het licht ff uitgaat... als je tijdens een deftige wurging je eigen strottenhoofd beschadigd ben je veel slechter af...

 

Maar bedenk wel dat zelfverdediging niet van toepassing is tegen ordehandhavers...

 

Dus de beste raad is zien dat je niet in die situatie komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...