Ga naar inhoud
GENEGEERD

Leuk artikel in de Trouw vandaag.


Kwik

Aanbevolen berichten

Las vandaag in de bijlage van de Trouw een leuk artikel! Ik las er over een waterfilter die eerder een paar honderd euro zou kosten en nu 40,-. Iemand een idee welk filter dat is?

 

 

Het plaatje mocht niet geplaatst. Maar je kan het artikel vinden hier: http://www.trouw.nl/tr/nl/15/article/search.dhtml

 

Het plaatje lukt mij niet om weg te halen :(

 

 

 

MOD: krantenartikel verwijderd ivm rechten. Titel artikel : Een prepper is op alles voorbereid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Goed artikel @Simurgh Je bent al een heel bekende Nederlander aan het worden, tv, radio en krant, overal weet je op een normale manier het voorbereiden onder de aandacht te brengen. Het waterfilter van veertig euro zal de Sawyer wel zijn denk ik.

 

@Kwik,een mooi artikel om hier trots te plaatsen. Alleen artikelen mogen niet in zijn geheel geplaatst worden ivm de rechten. Een link en één alinea mag wel. Dit staat ook beschreven in de forumregels.

Beheerders van het forum kunnen hoge boete krijgen als dit ontdekt wordt. Misschien kan je het even in een link zetten, en anders een moderator.

@mods doet het niet mensen, altijd de namen van wat moderatoren plaatsen. Bijvoorbeeld @netuyas @Greener @Floshtf @Dr.Prepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel verhelderend artikel om te lezen en zomaar in een kwaliteitskrant van Trouw. http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/4124409/2015/08/19/Een-prepper-is-op-alles-voorbereid.dhtml

 

Er wordt op het internet hier ook al over gesproken en zelfs Umberto Tan https://twitter.com/humbertotan maakte de vermelding op zijn eigen twitter over dit artikel vandaag met ruim 579000 duizend volgers is die wel even main stream. Zou mij niks verbazen als dit een verdere spin off gaat hebben in de media op een positieve manier om Preppen in een ander daglicht te zetten. Stapje voor stapje zie je gewoon dat het beter gaan en met al die prep ambassadeurs hier is dat natuurlijk ook niet zo raar. Dank hiervoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De poll in de krant Trouw geeft nu deze tussenstand:

 

tussenstand.JPG.f451f31427ce1f9fffdb1a88b1b2a45f.jpg

 

Best wel triest toch, die optie staat gelijk aan 'ik ben niet voorbereid, en ik zou ook niet weten wie in mijn buurt dit wel is in geval van nood'. En dan nog zal het die mensen een worst wezen, gebeurt hun toch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel verhelderend artikel om te lezen en zomaar in een kwaliteitskrant van Trouw. http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/4124409/2015/08/19/Een-prepper-is-op-alles-voorbereid.dhtml

 

Er wordt op het internet hier ook al over gesproken en zelfs Umberto Tan https://twitter.com/humbertotan maakte de vermelding op zijn eigen twitter over dit artikel vandaag met ruim 579000 duizend volgers is die wel even main stream. Zou mij niks verbazen als dit een verdere spin off gaat hebben in de media op een positieve manier om Preppen in een ander daglicht te zetten. Stapje voor stapje zie je gewoon dat het beter gaan en met al die prep ambassadeurs hier is dat natuurlijk ook niet zo raar. Dank hiervoor!

 

Je onderschrift is er ook niet voor niets :cool: !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel triest toch, die optie staat gelijk aan 'ik ben niet voorbereid,

Het is maar hoe je het bekijkt: sommige mensen vinden het belangrijk om te weten wat Samantha en Michael nu

weer uitspoken (soms schaam ik me ervoor een Scheveninger te zijn). :o

 

't Is alleen voor ons te hopen dat die groep mensen niet bij ons op bezoek komt omdat ze verzuimd hebben op

z'n minst een voorraadje eten in huis te halen voor het geval dat...

 

En dan heb ik het niet meteen over poep die de ventilator kan raken, maar ook gewoon "Kleinere" dingen zoals

stroom die een weekje uitvalt of de waterleiding die ineens een gasleiding geworden is doordat iemand met een

graafmachine per ongeluk niet goed op de tekening gekeken heeft (zoals niet al te lang geleden in Apeldoorn). :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam het artikel deze week toevallig tegen in een oude krant die nog in de trein rondzwierf. Ik wist gelijk: Dat is er eentje van ons team haha.

 

Als we gewoon eerst een beetje naamsbekendheid krijgen dan komt de overstap voor velen vanzelf. Immers was het 50 jaar geleden nog doodgewoon dat men wat extra in huis had...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam het artikel deze week toevallig tegen in een oude krant die nog in de trein rondzwierf. Ik wist gelijk: Dat is er eentje van ons team haha.

 

Als we gewoon eerst een beetje naamsbekendheid krijgen dan komt de overstap voor velen vanzelf. Immers was het 50 jaar geleden nog doodgewoon dat men wat extra in huis had...

 

Precies, ik hoor ook van alle kanten dat wat we doen een revival is. Het is vooral de groep na de tweede wereld oorlog die dit als een 'nieuwe levensstijl' of 'extremistische beweging' of 'utopisch hippie' gedrag vinden. Althans dat valt mij op uit ervaringen.

 

Dat we de individuele OPSEC goed moeten bewaken blijft wat mij betreft topprioriteit nummer 1. Maar de collectieve OPSEC (wat doet een prepper nou?) mag misschien wel wat omlaag en dit artikel werkt daarin fantastisch mee ^^!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, ik hoor ook van alle kanten dat wat we doen een revival is. Het is vooral de groep na de tweede wereld oorlog die dit als een 'nieuwe levensstijl' of 'extremistische beweging' of 'utopisch hippie' gedrag vinden. Althans dat valt mij op uit ervaringen.

!

 

Het voelt voor sommigen wellicht 'extremistisch' omdat deze generatie in hun ogen meer moet doen om weer zelfredzaam te zijn. Mede omdat we zo afhankelijk zijn geworden van technologie deze dagen (wie kan tegenwoordig nog koken, wassen of überhaupt werk verrichtten zonder magnetron, wasmachine of pc/laptop?) Het is omdat we zo zijn opgegaan in deze droomwereld dat we in een steeds grotere (interconnected) bubbel zijn terechtgekomen, die steeds kwetsbaarder wordt. Alles hangt aan elkaar aan een zijden draadje. Valt de elektriciteit nu weg dan is de schade vandaag de dag hiervan niet te overzien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mede omdat we zo afhankelijk zijn geworden van technologie deze dagen

En toch merk ik een dergelijke houding ook in onze eigen community (helaas).

 

Er zijn legio draadjes op dit forum waarin preppers manieren bedenken om hun GPS/GSM-apparatuur

in de lucht te houden na TEOTWAWKI (in een EMP-dichte kist en op zonnecellen/handcrank).

Ongeacht wat voor soort SHTF (welk scenario) we krijgen hebben we helemaal niets aan een GPS en/

of GSM aangezien beide (digitale) systemen niet op zichzelf staan en uit worden geschakeld (opzettelijk

danwel als gevolg van een ramp) nadat er iets gebeurt.

 

Verheugd was ik dan ook afgelopen zomervakantie, dat mijn jongste zoon (14 jaar) weet hoe je een kaart

moet lezen en in ieder geval het begrip Morse (en analoge radio) kent (al staan mijn beide kinderen je raar

aan te kijken wanneer je verteld dat wij vroeger geen smartphones, of sowieso een persoonlijke telefoon,

hadden; als je een telefoontje verwachtte, dan bleef je thuis naast de telefoon, met draaischijf, zitten wachten). ;)

 

Het klinkt misschien raar, maar waarschijnlijk is het niet eens zo slecht als er iedere generatie iets gebeurt

waardoor we weer met beide benen (en mét eigen benen) op de grond worden gezet; al is het alleen maar

de bewustwording dat niet alles vanzelf komt (en blijft komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch merk ik een dergelijke houding ook in onze eigen community (helaas).

 

Er zijn legio draadjes op dit forum waarin preppers manieren bedenken om hun GPS/GSM-apparatuur

in de lucht te houden na TEOTWAWKI (in een EMP-dichte kist en op zonnecellen/handcrank).

Ongeacht wat voor soort SHTF (welk scenario) we krijgen hebben we helemaal niets aan een GPS en/

of GSM aangezien beide (digitale) systemen niet op zichzelf staan en uit worden geschakeld (opzettelijk

danwel als gevolg van een ramp) nadat er iets gebeurt.

 

Verheugd was ik dan ook afgelopen zomervakantie, dat mijn jongste zoon (14 jaar) weet hoe je een kaart

moet lezen en in ieder geval het begrip Morse (en analoge radio) kent (al staan mijn beide kinderen je raar

aan te kijken wanneer je verteld dat wij vroeger geen smartphones, of sowieso een persoonlijke telefoon,

hadden; als je een telefoontje verwachtte, dan bleef je thuis naast de telefoon, met draaischijf, zitten wachten). ;)

 

Het klinkt misschien raar, maar waarschijnlijk is het niet eens zo slecht als er iedere generatie iets gebeurt

waardoor we weer met beide benen (en mét eigen benen) op de grond worden gezet; al is het alleen maar

de bewustwording dat niet alles vanzelf komt (en blijft komen).

Een GPS (ook zonder ontvangst) is nog steeds erg waardevol mits je een goede kaart hebt. Je kunt hiermee (met mijn Garmin tenminste) nog steeds een lijst van points of interest (supermarkten, apotheek, etc) krijgen die erg van pas kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GPS (ook zonder ontvangst) is nog steeds erg waardevol mits je een goede kaart hebt.

Ja, maar dat is niet wat ik bedoel te zeggen.

(Overigens: ooit geprobeerd kaart te lezen op een Garmin/TomTom/...? Je hebt totaal geen overzicht).

 

Natuurlijk is het prachtig als blijkt dat apparaat/dienst X het na SHTF nog doet, maar de hele gedachte achter

preppen is juist dat je hoopt op het beste, maar uitgaat van het meest slechte scenario.

En ook de batterijen van je Garmin blijven niet tot in het einde ter tijden goed/gevuld; de kans is zelfs groot dat

hij je juist op het meest slechte moment in de steek laat of je laat hem domweg vallen in een plas water of op

een harde vloer waardoor hij kapot gaat. :eek:

 

Het is juist zaak dat je ook de beschikking hebt tot (en kennis hebt van het gebruik van) een eenvoudige kaart

en kompas (in dit voorbeeld); daar heb je zelfs in het donker geen batterijen bij nodig: een fakkel, kampvuur of

waxinelichtje is voldoende om de richting naar de dichtstbijzijnde supermarkt of apotheek te bepalen.

 

Zoals iedere prepper weet: één is geen, dus naast je Garmin prep je niet een TomTom, maar een gewone

old-school kaart van jouw omgeving en een plaatkompas. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat is niet wat ik bedoel te zeggen.

(Overigens: ooit geprobeerd kaart te lezen op een Garmin/TomTom/...? Je hebt totaal geen overzicht).

 

Natuurlijk is het prachtig als blijkt dat apparaat/dienst X het na SHTF nog doet, maar de hele gedachte achter

preppen is juist dat je hoopt op het beste, maar uitgaat van het meest slechte scenario.

En ook de batterijen van je Garmin blijven niet tot in het einde ter tijden goed/gevuld; de kans is zelfs groot dat

hij je juist op het meest slechte moment in de steek laat of je laat hem domweg vallen in een plas water of op

een harde vloer waardoor hij kapot gaat. :eek:

 

Het is juist zaak dat je ook de beschikking hebt tot (en kennis hebt van het gebruik van) een eenvoudige kaart

en kompas (in dit voorbeeld); daar heb je zelfs in het donker geen batterijen bij nodig: een fakkel, kampvuur of

waxinelichtje is voldoende om de richting naar de dichtstbijzijnde supermarkt of apotheek te bepalen.

 

Zoals iedere prepper weet: één is geen, dus naast je Garmin prep je niet een TomTom, maar een gewone

old-school kaart van jouw omgeving en een plaatkompas. :cool:

Daar ben ik het mee eens. Ik wilde alleen maar toevoegen dat ook zonder ontvangst een GPS met kaart zeker niet waardeloos hoeft te zijn. Ik zelf heb een waterdichte Garmin (Montana) en geen probleem met het aflezen van het scherm. Ik vind zelf dat de overzichtelijkheid vooral bepaald wordt door de afmetingen van het scherm en de snelheid waarmee je je verplaatst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voelt voor sommigen wellicht 'extremistisch' omdat deze generatie in hun ogen meer moet doen om weer zelfredzaam te zijn. Mede omdat we zo afhankelijk zijn geworden van technologie deze dagen (wie kan tegenwoordig nog koken, wassen of überhaupt werk verrichtten zonder magnetron, wasmachine of pc/laptop?) Het is omdat we zo zijn opgegaan in deze droomwereld dat we in een steeds grotere (interconnected) bubbel zijn terechtgekomen, die steeds kwetsbaarder wordt. Alles hangt aan elkaar aan een zijden draadje. Valt de elektriciteit nu weg dan is de schade vandaag de dag hiervan niet te overzien..

 

Mee eens. Spreek ik voor mijzelf dan gebruik ik vandaag de dag haar technoligische mogelijkheden voor de 'greater good' om off grid te gaan later. En dat zullen wel meerdere hebben denk ik zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens. Spreek ik voor mijzelf dan gebruik ik vandaag de dag haar technoligische mogelijkheden voor de 'greater good' om off grid te gaan later. En dat zullen wel meerdere hebben denk ik zo.

Hier ook vooral veel informatie en kennis opdoen die gratis op het Internet. En natuurlijk het nieuws en alles volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...