[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 13 van de 17 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 130 van de 166
    Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION]
    Ik zou voor 95mm2 gaan, als je er aan kunt komen.
    Daar kan namelijk zonder problemen 250A overheen, waar je de kabel op hoort te dimensioneren.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Vandaag werd ik gebeld door [MENTION=261]Kans[/MENTION] die wat minder op het forum is geweest en dit draadje net had doorgelezen. Ook hij gaat een bijdrage doen als sponsor van het project en als de mogelijkheid er is een helpende hand bieden met zijn goede kennis van elektra.

De kabels die voor het solar gedeelte nodig zijn heeft [MENTION=5309]Richard434[/MENTION] binnen en morgen stuurt hij ze op naar mij. Ik doe dan nog een laatste check of ik geen fouten gemaakt heb en we alles hebben voor dit deel. Maar ik denk dat het wel snor zit.

Supergaaf dat iedereen bereid is te helpen en bij te dragen. Velen weten meer dan enkelen. [MENTION=76]Charlie[/MENTION], ik vergeet het altijd wanneer ik in Spanje ben, maar dit keer moeten we echt een foto reportage gaan maken voor deze leuke actie. Gewoon omdat het kan.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Vandaag werd ik gebeld door [MENTION=261]Kans[/MENTION] die wat minder op het forum is geweest en dit draadje net had doorgelezen. Ook hij gaat een bijdrage doen als sponsor van het project en als de mogelijkheid er is een helpende hand bieden met zijn goede kennis van elektra.

De kabels die voor het solar gedeelte nodig zijn heeft [MENTION=5309]Richard434[/MENTION] binnen en morgen stuurt hij ze op naar mij. Ik doe dan nog een laatste check of ik geen fouten gemaakt heb en we alles hebben voor dit deel. Maar ik denk dat het wel snor zit.

Supergaaf dat iedereen bereid is te helpen en bij te dragen. Velen weten meer dan enkelen. [MENTION=76]Charlie[/MENTION], ik vergeet het altijd wanneer ik in Spanje ben, maar dit keer moeten we echt een foto reportage gaan maken voor deze leuke actie. Gewoon omdat het kan.
    Ja, help me eraan te denken.

Leuk [MENTION=261]Kans[/MENTION]dat je ook meedoet.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik kan jullie melden dat ook de centen van Verkenner en Raycoupe binnen zijn. In totaal is er nu 505€ opgehaald en zijn er diverse materialen gesponsord daarnaast.

Ik ga jullie uitdagen om boven de 600€ te komen zodat we de laatste loodjes kunnen bestellen. Als we dat halen, dan hebben we waarschijnlijk alle accukabels, kabels naar omvormer en kabels van laadcontroller naar de accu. En tevens een gebruikte 24v acculader.

Als we op 600€ of meer uitkomen, dan draag ik alle overige eventuele kosten bij want dat was toch al de bedoeling (+\- 400€) en zal ik 10 liter pure olijfolie verloten onder alle sponsoren.
    Komen we boven de 750€, dan zal ik ook mijn inblikmachine verloten onder de sponsoren. Ik gun het ding nog liever aan een prepper, dan het weg te geven op MP voor een prikkie.

http://preppers.nl/forum/threads/135...=inblikmachine
    Ik kan jullie melden dat we op 705€ zitten met dank aan een aantal gulle gevers.

De 10 liter olijfolie ga ik dus verloten onder deze gevers. Daarnaast als we dus nog 45€ ophalen, zal ik mijn belofte inwisselen om ook de inblikmachine + blikken en deksels te verloten onder de sponsoren.

PS vandaag ga ik dus de kabels en klemmen regelen voor de accu [MENTION=76]Charlie[/MENTION].

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik kan jullie melden dat we op 705€ zitten met dank aan een aantal gulle gevers.

De 10 liter olijfolie ga ik dus verloten onder deze gevers. Daarnaast als we dus nog 45€ ophalen, zal ik mijn belofte inwisselen om ook de inblikmachine + blikken en deksels te verloten onder de sponsoren.

PS vandaag ga ik dus de kabels en klemmen regelen voor de accu [MENTION=76]Charlie[/MENTION].
    Je inblikmachine? Je bent toch niet gek? Dat ding is veel geld waard, toch?

Het gaat dus eigenlijk best goed met de sponsering. Echt geweldig.
    But we didn't.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Je inblikmachine? Je bent toch niet gek? Dat ding is veel geld waard, toch?

Het gaat dus eigenlijk best goed met de sponsering. Echt geweldig.
    Tja ik heb het gezegd en stiekem hoop ik dat er geen sponsoren meer bijkomen want het is best een duur apparaat. Op MP krijg ik echter alleen idioten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dan gun ik de machine dus liever aan een prepper.

Aan de andere kant hebben we nu alleen nog een goede acculader nodig van 24V die geschikt is om een accubank van 250A bij te kunnen laden.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Misschien leuk om te vertellen. Rogan heeft deze week zelf 2 gebruikte auto accu's gekocht van 40A. Totaal niet geschikt voor solar of continue stroomgebruik (zijn startaccu's), maar ze waren ook maar 10€ per stuk dus hij valt er geen buil aan en ik ga natuurlijk niets verklappen verder. Hij kan ze altijd later gebruiken als startaccu voor de generator of in zijn oude 1962 landrover die telkens zonder power staat. Hij heeft me gevraagd of hij er goed aan heeft gedaan en ik heb hem gezegd dat het okay was. En dat hij met deze accu's en een omvormer straks 's avonds een paar lampjes kan laten branden.

Wanneer we dus met een bus vol spullen en een bouwteam voor zijn deur staan, zal hij raar opkijken.

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Geweldige actie!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Misschien leuk om te vertellen. Rogan heeft deze week zelf 2 gebruikte auto accu's gekocht van 40A. Totaal niet geschikt voor solar of continue stroomgebruik (zijn startaccu's), maar ze waren ook maar 10€ per stuk dus hij valt er geen buil aan en ik ga natuurlijk niets verklappen verder. Hij kan ze altijd later gebruiken als startaccu voor de generator of in zijn oude 1962 landrover die telkens zonder power staat. Hij heeft me gevraagd of hij er goed aan heeft gedaan en ik heb hem gezegd dat het okay was. En dat hij met deze accu's en een omvormer straks 's avonds een paar lampjes kan laten branden.

Wanneer we dus met een bus vol spullen en een bouwteam voor zijn deur staan, zal hij raar opkijken.
    Dat gaat echt geweldig worden. Ik hoop dat zij er niet in blijven als we daar straks staan met al de bullen.
    But we didn't.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Kleine update. Gisteren haalde ik accukabels en klemmen, de kabels naar de MPPT en de kabel naar de omvormer. De accukabel om 24V van de accu's te maken maakte ik al op maat en de rest kunnen we terplekke aanpassen. Ik moet nog een paar moertjes opzoeken en dan is dit gedeelte weer klaar.

Nu alleen nog een acculader. Op MP vond ik een oude, maar goedwerkende van hetzelfde merk als de Accu's. Echter helemaal in Frysl‚n is een beetje ver. Mochten we over de prijs eens kunnen worden, dan vraag ik of hij deze wil verzenden. Maar het kreng zal best zwaar zijn, denk ik.

http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-...reviousPage=lr

Vergelijkbare onderwerpen

1. Off the Grid in Nederland
    Door medan in forum Huisvesting
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 10-10-13, 19:35
  2. Off grid tips.
    Door Yakuza in forum Huisvesting
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 08-06-13, 19:44
  3. Off the Grid (filmpje)
    Door Greener in forum Preppers in de Media