[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 17 van de 17 EersteEerste ... 7151617
Resultaten 161 tot 166 van de 166
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Gisteren even het verzamelde materiaal mogen bewonderen en ik moet zeggen dat het er prima uitziet allemaal. Lijkt wel vakwerk. Ik heb er nu al zin in om weer richting Catalunya te gaan.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Na overleg met de "bouwers" en omdat ik door omstandigheden heb kunnen kijken op het dak van Rogan, hebben we besloten de poten verder te verhogen. Dit omdat op het platte dak van Rogan een muurtje staat van ongeveer een meter hoog die eventuele zon zou kunnen tegenhouden in de ochtenduren. [MENTION=76]Charlie[/MENTION] heeft dus M20 verbindingsmoeren bestel en draadeinden M20.

Verder zullen we de panelen eenmaal afgesteld vast boren op het dank, komt er een laag beton met betonijzer overheen om het nog steviger vast te kunnen zetten. Dat deel van het dak moest toch nog worden voorzien van beton. Ook vond ik nog een dikke plaat hout van watervast multiplex waarop we de omvormer en laadcontroller kunnen bevestigen. Deze gaat ook nog mee in de bus. Al met al een flinke lading wat er mee gaat.

Het is overigens bizar hard aan het regenen momenteel in Spanje en omringende landen. Laten we hopen dat wij straks weer beter weer hebben over een kleine week.
    Laatst gewijzigd door FincaInSpanje; 03-11-15 om 06:06.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Na overleg met de "bouwers" en omdat ik door omstandigheden heb kunnen kijken op het dak van Rogan, hebben we besloten de poten verder te verhogen. Dit omdat op het platte dak van Rogan een muurtje staat van ongeveer een meter hoog die eventuele zon zou kunnen tegenhouden in de ochtenduren. [MENTION=76]Charlie[/MENTION] heeft dus M20 verbindingsmoeren bestel en draadeinden M20.

Verder zullen we de panelen eenmaal afgesteld vast boren op het dank, komt er een laag beton met betonijzer overheen om het nog steviger vast te kunnen zetten. Dat deel van het dak moest toch nog worden voorzien van beton. Ook vond ik nog een dikke plaat hout van watervast multiplex waarop we de omvormer en laadcontroller kunnen bevestigen. Deze gaat ook nog mee in de bus. Al met al een flinke lading wat er mee gaat.

Het is overigens bizar hard aan het regenen momenteel in Spanje en omringende landen. Laten we hopen dat wij straks weer beter weer hebben over een kleine week.
    Ik stel voor dat we op elk frame ťťn spanschroef zetten met een keilbout in het dak. Zoiets

Naam:     Frame.png
Bekeken:  128
Groote:   3,4 KB
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Klinkt goed. Dan kunnen we eventueel de poten nog blijven stellen in hoogte als het moet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door FincaInSpanje; 03-11-15 om 11:06.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    zullen we de panelen eenmaal afgesteld vast boren op het dank, komt er een laag beton met betonijzer overheen....

Dan krijg je weinig zon op je panelen. [MENTION=2684]FincaInSpanje[/MENTION] hahahahaha
    keyserpreppersuze@gmail.com

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    We gebruiken lichtdoorlatend beton.😀

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Vergelijkbare onderwerpen

1. Off the Grid in Nederland
    Door medan in forum Huisvesting
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 10-10-13, 20:35
  2. Off grid tips.