Ga naar inhoud
GENEGEERD

Marit zoekt jullie inzichten!


Marit

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

 

Op advies van dr.Prepper laat ik hier binnen deze groep een bericht achter. Ik ben niet op zoek naar mensen die zich voorbereiden op de wereld na de Apocalyps, want uit jullie forum heb ik inmiddels begrepen dat dit niet mogelijk is ☺. Nee, ik ben op zoek naar mensen die kijken naar wat er tegenwoordig in de wereld gebeurt en daar andere conclusies aan verbinden dan de gemiddelde mens (gewoon doorgaan, geen rekening mee houden). Het is leerzaam voor niet-preppers, ook gezien de uitspraken van het Rode Kruis en minister Schultz (I&M, VVD) dat Nederland helemaal niet voorbereid is op een ramp van de proporties waar jullie het regelmatig over hebben.

 

Specifiek ben ik op zoek naar mensen die zich bezig houden met twee scenario’s die dit najaar kunnen gaan spelen of vaak terug zullen komen in de media. Ten eerste: de klimaatverandering en daaraan gekoppeld de stijging van de zeespiegel. En het tweede scenario, de ineenstorting van het financiële stelsel (kijkend naar Griekenland en naar China). Iemand die beide scenario’s nauw in de gaten houdt, of iemand die vooral kijkt naar bijvoorbeeld het financiële stelsel.

 

Het is voor tv, maar ik hoop dat jullie je daar niet door laten afschrikken om in ieder geval met mij te praten. Het blijft tussen ons, dan kunnen we elkaar (telefonisch) leren kennen en kijken of daar iets uitkomt. Ik neem niets op zonder jullie uitdrukkelijke toestemming. Mijn keuze voor dit onderwerp is ingegeven door nieuwsgierigheid, ik heb het idee dat jullie community de niet-preppers op veel zaken kunnen wijzen, dingen die wij misschien nu wel over het hoofd zien.

 

Ik hoop van jullie te horen! Hele hartelijke groet, Marit.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Is het voor Zembla? of voor Tegenlicht? ...dan zou ik het willen overwegen :)

 

In zo'n geval moet je een beheerst maar keihard verhaal neerzetten over de decennia aan wanbeleid.

Met overweldigend bewijs waaruit het gebrek aan langere termijn visie over een de vele kabinetten heen overtuigend helder wordt.

Dit inclusief de insteek van het gebrek aan besef van voor wie men nu regeert.

Wat het doel zou moeten zijn.

Waarom een JSF?

Waarom privatisering van alles?

Waarom de afbraak van de zorg als de vergrijzingsgolf aanvangt?

De sociale zekerheden? Immigratiebeleid? Structureel begrotingstekort? Werkelijk begrip van de Griekse problematiek?

Etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij je direct een NEE wilt horen, zal je zelf wat meer info moeten geven over jezelf, de manier waarop, waarom, vergoedingen, privacy enz...

 

En zoals Jobs al deels aangaf, name and shame wat betreft de oorzaken van het financieel 'probleem' lijken ook wel gepast, of wilt u gewoon een sensationeel programmatja maken op de rug van een goedgelovig preppertje?

 

En nog iets, je bent de tigste die het hier komt vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n geval moet je een beheerst maar keihard verhaal neerzetten over de decennia aan wanbeleid.

Met overweldigend bewijs waaruit het gebrek aan langere termijn visie over een de vele kabinetten heen overtuigend helder wordt.

Dit inclusief de insteek van het gebrek aan besef van voor wie men nu regeert.

Wat het doel zou moeten zijn.

Waarom een JSF?

Waarom privatisering van alles?

Waarom de afbraak van de zorg als de vergrijzingsgolf aanvangt?

De sociale zekerheden? Immigratiebeleid? Structureel begrotingstekort? Werkelijk begrip van de Griekse problematiek?

Etc.

 

Deze programma's hebben regelmatig hele goede docu's waarin zaken tot op de bodem worden uitgezocht. Maar ondanks vele kijkers zijn er maar weinig die zich na de uitzending er nog druk over maken, het zal nog wel te goed gaan voor vele mensen. Heb de hoop, zelfs op de goede docu's, maar een beetje opgegeven, mensen willen het niet eens weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In zo'n geval moet je een beheerst maar keihard verhaal neerzetten over de decennia aan wanbeleid.

Met overweldigend bewijs waaruit het gebrek aan langere termijn visie over een de vele kabinetten heen overtuigend helder wordt.

Dit inclusief de insteek van het gebrek aan besef van voor wie men nu regeert.

Wat het doel zou moeten zijn.

Waarom een JSF?

Waarom privatisering van alles?

Waarom de afbraak van de zorg als de vergrijzingsgolf aanvangt?

De sociale zekerheden? Immigratiebeleid? Structureel begrotingstekort? Werkelijk begrip van de Griekse problematiek?

Etc.

 

je maakt het veel te groot vind ik.. de vraag is helder en eenvoudig toch?:

 

Specifiek ben ik op zoek naar mensen die zich bezig houden met twee scenario’s die dit najaar kunnen gaan spelen of vaak terug zullen komen in de media. Ten eerste: de klimaatverandering en daaraan gekoppeld de stijging van de zeespiegel. En het tweede scenario, de ineenstorting van het financiële stelsel

 

Dus als Zembla of Tegenlicht dit thema hebben, en daarin een prepper willen laten horen, dan zou ik overwegen hier aan mee te werken. Van alle nationale TV uitzendingen maak je dan de meeste kans op oprecht en toegankelijk publiek ... vind ik zelf althans.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt het veel te groot vind ik.. de vraag is helder en eenvoudig toch?:

 

Specifiek ben ik op zoek naar mensen die zich bezig houden met twee scenario’s die dit najaar kunnen gaan spelen of vaak terug zullen komen in de media. Ten eerste: de klimaatverandering en daaraan gekoppeld de stijging van de zeespiegel. En het tweede scenario, de ineenstorting van het financiële stelsel

 

Dus als Zembla of Tegenlicht dit thema hebben, en daarin een prepper willen laten horen, dan zou ik overwegen hier aan mee te werken. Van alle nationale TV uitzendingen maak je dan de meeste kans op oprecht en toegankelijk publiek ... vind ik zelf althans.

 

Kerel, ik zeg doen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt het veel te groot vind ik.. de vraag is helder en eenvoudig toch?:

 

Specifiek ben ik op zoek naar mensen die zich bezig houden met twee scenario’s die dit najaar kunnen gaan spelen of vaak terug zullen komen in de media. Ten eerste: de klimaatverandering en daaraan gekoppeld de stijging van de zeespiegel. En het tweede scenario, de ineenstorting van het financiële stelsel

 

Dus als Zembla of Tegenlicht dit thema hebben, en daarin een prepper willen laten horen, dan zou ik overwegen hier aan mee te werken. Van alle nationale TV uitzendingen maak je dan de meeste kans op oprecht en toegankelijk publiek ... vind ik zelf althans.

 

Kom ik naast je zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom ik naast je zitten.

 

Ik reserveer alvast een plaatsje op de buhne!

@Marit, een belangrijke vereiste bij dit soort verzoeken is goedkeuring te vragen aan @Dr. Prepper of je dit hier mag neerzetten. Gezien de wisselende kwaliteit van deze verzoeken heeft de community hier dat zo (ongeschreven) ingestelt.

 

Edit: Net over het eerste zinnetje heen gelezen. Damn it, dit gebeurd me iets te vaak de afgelopen tijd (en ik bedoel het nog steeds goed!). Gelukkig houdt @Raycoupe mij scherp!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reserveer alvast een plaatsje op de buhne!

@Marit, een belangrijke vereiste bij dit soort verzoeken is goedkeuring te vragen aan @Dr. Prepper of je dit hier mag neerzetten. Gezien de wisselende kwaliteit van deze verzoeken heeft de community hier dat zo (ongeschreven) ingestelt.

 

Als je de openingspost leest, zie je dat er al contact is geweest met Dr.Prepper. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is iets dat een mooie start zou kunnen hebben indien er meerdere personen in dit debat zouden kunnen deelnemen. Wie luistert de dag van vandaag nog naar 1persoon of 2.

Een uurtje programma gaat niks veranderen; Een mooier beeld zou zijn als een groep iets zou kunnen starten dat grensoverschrijdend zou kunnen werken. Bij wijze van spreken de Benelux bv.

Het zou iets moeten zijn dat bv de volgende dag het journaal haalt als zijnde '' een kleine aardverschuiving '' op gebied van denken en handelen. Een wake up call die aanslaat.

Om dit te kunnen bereiken is er naar me dunkt een zee van voorbereiding nodig om nadien niet gewoon als zwartziener te worden bestempeld.

Het begin - idee is het zeker waard en veel hangt ook af van een programma maker of reporter of eender. Het mag geen blik cola zijn dat wordt opengetrokken. Neen , bij wijze van spreken zou het een doos van Pandora moeten zijn die open gaat. ( in de positieve lijn dan wel begrepen ) . Is dit makkelijk ? Neen zeker niet maar er kan aan gewerkt worden en er kan iets goed uit komen als er wordt samen gewerkt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor jullie positieve reacties! Ik ga in de loop van de dag contact opnemen met de mensen die zo vriendelijk waren om me wat meer te vertellen over proppen. Bedankt voor het reageren, ik weet dat ik niet de eerste ben! Groet, Marit.

 

Ja joh, laat maar weten als je iets onduidelijk is over proppen.

 

1398873058-fat-man-eating-crop.jpg.07b55567121955b85aebdd6603e7017e.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ergste is nog dat iedereen tegenwoordig wegkomt met spelling-fails door simpelweg "autocorrect" te roepen.

 

Wat is er gebeurd met het even nalezen van je schrijfsel voor op de knop te rammen? Achtelijk gedrag... en dan maar klagen dat de jongeren van tegenwoordig niet eens meer een normale brief kunnen schrijven. Gek he, als hun ouders/leraren/journalisten e.d. ook wegkomen met "autocorrect".

 

Nog even en je zet onderaan je tentamen Nederlands gewoon "alle eventuwele taalvouten komkommer door autocorrect" en je bent gelijk geslaagd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...