Resultaten 1 tot 10 van de 10
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014

Genetisch gemanipuleerd voedsel (GMO); is het nog te vermijden?

Ephemera

27-12-2010, 06:57
    Ik heb een keer een documentaire gezien over die zaden van dat bedrijf Monsanto. Wat een verschrikkelijk scenario als dat op onze markt, op ons land en op ons bord terecht komt!

Er waren boeren in de VS die compleet geruÔneerd werden door Monsanto omdat die zaden, die ze helemaal niet wilden!, door de wind of door vogelpoep op hun land terecht waren gekomen. Dan kwam Monsanto met zijn 'zaadpolitie' en dan werden ze aangeklaagd. Om iets waar zij helemaal niets aan hadden kunnen doen om het te vermijden. En de gewassen die besmet waren met dat gemanipuleerde zaad leverde hen nu niet bepaald een betere oogst op. Bovendien brengt het gezondheidsrisico's voor de consumenten met zich mee.

Op basis van onderzoek naar de data van Monsanto-testen naar de veiligheid van haar genetisch gemanipuleerde maÔs, kwam de Committee of Research and Information on Genetic Engineering van de universiteiten van Caen en Rouen tot de conclusie dat Monsanto-maÔs nadelige effecten heeft op de gezondheid. Consumptie van de maÔssoorten Mon 810, Mon 863 en NK 603 leidt onder meer tot nadelige gevolgen voor de lever, nieren en het hart. Deze maÔssoorten zijn goedgekeurd door de gezondheidsautoriteiten in onder meer Europa en Amerika. (wikipedia)

In Europa heeft Monsanto productiefaciliteiten in Antwerpen en Gent en een onderzoekscentrum in Waver. Ze zijn dus al dichtbij en nog maar een paar stapjes verwijderd van het verzieken (letterlijk) van onze gewassen, onze gezondheid en die van onze kinderen.

Het is ongelooflijk wat boeren en consumenten letterlijk door de strot geduwd krijgen. Omwille van de financiŽle winst van een bedrijf als Monsanto.

http://forum.viva.nl/forum/actueel/g...sages/100840/1

Snoeptomaatjes en paprikaatjes hmmm lekkerrrrrr.

looklikemerel

27-12-2010, 10:13
    Monsanto zit ook al in Nederland, heeft vorig jaar namelijk,
    De Ruiter is Reeds overgenomen, een zaadveredelingsbedrijf. Daarmee komt het wel heel dichtbij...Ik ken iemand die daar na haar studie is gaan werken, voor de overname, maar die is er gewoon gebleven en is bijzonder positief over Monsanto...bizar!
    Laatst gewijzigd door JJ&A; 14-07-15 om 10:31.
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de ťťn is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Tja, het wordt niet voor niets MonSatan genoemd.

Deze fijne vrienden zijn verantwoordelijk voor Roundup, Glyfosaat en andere smerige teringrommel die in theorie ongevaarlijk is, maar in de praktijk toch wat anders blijkt te werken.

Maar ja, de uitvinders van Agento Orange (ja, Monsanto dus) hebben altijd al het beste met de mensheid voor gehad...

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Was een nieuw draadje hiervoor starten nodig? Al Monsanto draadjes zat hier.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    eh...... Monsanto..... een landbouwbedrijf dat smerige rommel maakt zoals hierbiven vermeld.
    en heeft meegewerkt aan niet al te fraaie projecten zoals bv het Manhattan project.
    Boeren die hun Gmo's per ongeluk op hun land krijgen doordat een buur die heeft gezaaid worden aangeklaagd voor illegaal gebruik en patent schending door speciale afdelingen van monsanto.
    werknemers die in de rivier waar monsanto afval in loost vallen hebben na 15 min hepatitis achtige symptomen......
    en die monsanto rommel tsja..... ratten eten er niet van
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Survivor
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Ja. Biologisch voedsel eten. Is 100 % GMO vrij.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Verbouw je dus biologische mais, staat de wind net van de kant waar gentechmais staat bloeien... reken maar dat je bio mais wordt bestoven, dat hou je dus niet tegen en dat is een groot gevaar voor alle biologische land- en tuinbouw.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk Berichten
    Verbouw je dus biologische mais, staat de wind net van de kant waar gentechmais staat bloeien... reken maar dat je bio mais wordt bestoven, dat hou je dus niet tegen en dat is een groot gevaar voor alle biologische land- en tuinbouw.
    Yup, en on top of it heb jij als boer dan een groot probleem, want dan komt er een Monsanto-meneertje, die onderzoekt jouw mais, komt tot de conclusie dat je Monsanto-mais hebt en dan kan jij Monsanto dus een klap geld betalen aangezien zij het alleenrecht op die teringtroep hebben.

Het hele Monsanto-gebeuren is volgens mij gewoon simpelweg te groot om te bevatten, het past niet in de belevingsmensen. Mensen horen over GMO's en denken dan "oh dat wil ik niet" en gaan dan protesteren. Anderen lezen wat over roundup en denken "nou ja, die troep zou verboden moeten worden!" en gaan dan protesteren. Maar volgens mij zijn er heel, heel weinig mensen die de ware omvang van Monsanto zien en begrijpen, die zien hoe fucked up het werkelijk is, die zien dat Monsanto HEEL wat meer is dan een smerig landbouwbedrijf, en de mensen die het wel zien dringen niet door tot de rest, omdat het simpelweg niet te bevatten is.

Dit artikel vind ik altijd wel een mooie eye-opener:
    Monsanto’s Dirty Dozen: The 12 Most Awful Products Made By Monsanto

Dan zie je dus: ze zitten echt overal, hun troep zit echt overal. Dit gaat zo enorm veel verder dan die GMO-troep, wat op zichzelf al meer dan erg genoeg is.

Overigens snap ik niet zo goed waarom dit niet gewoon in een van de al bestaande topics over Monsanto geplaatst is, @mods?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loreen Bekijk Berichten
    Yup, en on top of it heb jij als boer dan een groot probleem, want dan komt er een Monsanto-meneertje, die onderzoekt jouw mais, komt tot de conclusie dat je Monsanto-mais hebt en dan kan jij Monsanto dus een klap geld betalen aangezien zij het alleenrecht op die teringtroep hebben.

Het hele Monsanto-gebeuren is volgens mij gewoon simpelweg te groot om te bevatten, het past niet in de belevingsmensen. Mensen horen over GMO's en denken dan "oh dat wil ik niet" en gaan dan protesteren. Anderen lezen wat over roundup en denken "nou ja, die troep zou verboden moeten worden!" en gaan dan protesteren. Maar volgens mij zijn er heel, heel weinig mensen die de ware omvang van Monsanto zien en begrijpen, die zien hoe fucked up het werkelijk is, die zien dat Monsanto HEEL wat meer is dan een smerig landbouwbedrijf, en de mensen die het wel zien dringen niet door tot de rest, omdat het simpelweg niet te bevatten is.

Dit artikel vind ik altijd wel een mooie eye-opener:
    Monsanto’s Dirty Dozen: The 12 Most Awful Products Made By Monsanto

Dan zie je dus: ze zitten echt overal, hun troep zit echt overal. Dit gaat zo enorm veel verder dan die GMO-troep, wat op zichzelf al meer dan erg genoeg is.

Overigens snap ik niet zo goed waarom dit niet gewoon in een van de al bestaande topics over Monsanto geplaatst is, @mods?
    inderdaad , Monsanto bezit 80% van de gepatenteerde GMO's en vele ander biotech en farma bedrijven
    leve het vermogen om feiten te mogen vertellen

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Monsanto, naar bedrijf idd.

Maar GMO's zijn niet per definitie schadelijk. Het proces van selectief kweken van gewassen wordt versneld door het DNA direct te reguleren, iets dat anders vanzelf was gebeurd door kunstmatige selectie in de evolutie van het gewas.

Het wordt alleen een probleem als er een organisatie achter zit die gezondheidsrisico's niet in acht neemt bij de producten (hoe dan ook verkregen, GMO of kunstmatige selectie) die ze op de markt zetten

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik ben tegen gmo als dat betekent dat er een grotere hoeveelheid gif gebruikt wordt, als de macht over het voedsel bij de fabrikant komt te liggen en het zaad doelbewust onvruchtbaar is. Er zijn vast nog meer redenen, maar daar kom ik nu op de vroege ochtend even niet op (heb vakantie :-) )
    Wat mij wel een goed idee lijkt is om bananen genetisch iets aan te passen. De meest gegeten bananensoort, de Cavendish wordt op steeds meer plekken in de wereld ziek door Een bodemschimmel. Er zijn resistente bananensoorten. Als daar nu eens genen van in de Cavendish bananen komen, lijkt dat me een prima idee. Bananen zijn in veel landen basisvoedsel.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Goudprijs gemanipuleerd
    Door Wish in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 29-08-14, 15:08
  2. Voedsel in Nederland het best.
    Door lewieke in forum Eten en drinken
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 17-01-14, 09:34
  3. EU wil genetisch gewijzigde mais toelaten
    Door phtvs in forum Europa
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 06-11-13, 20:23
  4. Goud ook door China omlaag gemanipuleerd ?
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 10
    Laatste Bericht: 27-05-13, 07:08
  5. Het vermijden van ziekte in een Survival Situatie
    Door Tom in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 10-09-12, 09:55

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten