Ga naar inhoud
GENEGEERD

Iemand ervaring met water filters van AliExpress.com ?


dannymh

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik ben op zoek naar een waterfilter voor niet al te veel geld. Absolute voorwaarde is uiteraard dat hij ook goed is en het water (na het filteren) ook daadwerkelijk schoon en drinkbaar is.

De andere eis is dat ik niet door een rietje/buisje moet drinken maar dat ik een klein voorraadje drinkwater kan maken d.m.v van pompen.

 

 

Onderstaand de link naar de advertentie:

 

 

http://www.aliexpress.com/item/Pure-Easy-Portable-plastic-Ceramic-Soldier-Water-Filter-Purifier-Cleaner-0-1-micro-for-Outdoor-Survival/1986934012.html

 

Hoor graag jullie mening.

 

Met vr. gr.

 

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Whoohooo...... daar is ie weer de pure easy "stoere soldaten" filter......... vergeet snel dat je 'm hebt gevonden. Neem het advies van @Range over en ga niet aanmodderen met deze ellendige zooi.........don't ask me how I know....... :(

 

 

Hallo allen,

 

Ik ben op zoek naar een waterfilter voor niet al te veel geld. Absolute voorwaarde is uiteraard dat hij ook goed is en het water (na het filteren) ook daadwerkelijk schoon en drinkbaar is.

De andere eis is dat ik niet door een rietje/buisje moet drinken maar dat ik een klein voorraadje drinkwater kan maken d.m.v van pompen.

 

 

Onderstaand de link naar de advertentie:

 

 

http://www.aliexpress.com/item/Pure-Easy-Portable-plastic-Ceramic-Soldier-Water-Filter-Purifier-Cleaner-0-1-micro-for-Outdoor-Survival/1986934012.html

 

Hoor graag jullie mening.

 

Met vr. gr.

 

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Ik ben op zoek naar een waterfilter voor niet al te veel geld. Absolute voorwaarde is uiteraard dat hij ook goed is en het water (na het filteren) ook daadwerkelijk schoon en drinkbaar is.

De andere eis is dat ik niet door een rietje/buisje moet drinken maar dat ik een klein voorraadje drinkwater kan maken d.m.v van pompen.

 

 

Onderstaand de link naar de advertentie:

 

 

http://www.aliexpress.com/item/Pure-Easy-Portable-plastic-Ceramic-Soldier-Water-Filter-Purifier-Cleaner-0-1-micro-for-Outdoor-Survival/1986934012.html

 

Hoor graag jullie mening.

 

Met vr. gr.

 

Danny

 

Daarmee heb ik wel ervaring. Bleek dat hij bijzonder snel verstopt zat en ik had er dus een voorfiltertje bij gemaakt. Alsnog geen aanrader, ik ben geswitched naar de eerder genoemde Sawyer filters (Squeeze en Mini) en die werken wel.

http://preppers.nl/forum/threads/5054-Voorfilter-voor-keramisch-waterfilter?highlight=pureeasy

 

Het hele kermamische filteren is wat verouderd sinds de komst van de holle vezel filters. Goedkoper, degelijker en minder snel verstopt. Het goedkoopste goed bruikbare waterfilter is de Sawyer Mini.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Ik heb jullie advies ter harte genomen en heb een Sawyer Mini DP128 besteld.

Ik kwam ook via een van de threads bij de link uit naar Highwaterfilters.com waar de DP128 incl. een bucket adapter kit en incl. de verzendkosten op ongeveer 41,00 euro uitkomt.

Het douane risico neem ik maar voor lief. Mocht dit slecht uitpakken dan zal ik jullie daar (als een stukje ervaring) van op de hoogte stellen.

 

Dank voor alle reacties en info.

 

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je die bijna evengoed in de prepshop kunnen bestellen, was je niet zoveel duurder uit gekomen en GEEN douane risico en sneller in huis... https://prepshop.nl/sawyer-mini-waterfilter

En indien nodig, service in eigen land. Maar men is vrij van kiezen natuurlijk en 'een significant prijsverschil' is iets dat voor iedereen anders is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je die bijna evengoed in de prepshop kunnen bestellen, was je niet zoveel duurder uit gekomen en GEEN douane risico en sneller in huis... https://prepshop.nl/sawyer-mini-waterfilter

En indien nodig, service in eigen land. Maar men is vrij van kiezen natuurlijk en 'een significant prijsverschil' is iets dat voor iedereen anders is.

 

Het forum wordt wel mede in de lucht gehouden door aankopen uit de prepshop toch? Het zou de vrager sieren om als dankbaarheid van de informatie ook bij de webshop te bestellen.

 

Maar dat kan aan mij liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat mag de persoon in kwestie zelf bepalen.;)

 

Jazeker, dat mag de persoon. Maar het even zeggen lijkt mij geen kwaad te kunnen. Het kost de koper geen cent extra (ook niet qua risico) en de mensen achter prepshop.nl worden er wel beter van waardoor de community er in zijn geheel ook beter van wordt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, dat mag de persoon. Maar het even zeggen lijkt mij geen kwaad te kunnen. Het kost de koper geen cent extra (ook niet qua risico) en de mensen achter prepshop.nl worden er wel beter van waardoor de community er in zijn geheel ook beter van wordt!

 

Geen cent extra? Hoe heb je dat berekend?

 

De TS heeft voor 41 euro een Sawyer mini + bucket adapter en incl verzendkosten besteld. Bij de prepshop kost de Sawyer mini is 41,70 euro incl verzendkosten. Dan heb je nog geen bucket adapter die toch al gauw een tientje kost en bij de prepshop helemaal niet te krijgen is. Als je die nog los moet gaan bestellen ben je dus 10 euro + verzendkosten meer kwijt en op een prijs van 41 euro is dat meer dan 25% duurder.

 

Ik ben het er helemaal mee eens dat men de spullen ook in de prepshop kan kopen, zeker als men hier advies heeft gekregen. Maar als je ergens anders 20% kunt besparen neem ik het je niet kwalijk als je dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen cent extra? Hoe heb je dat berekend?

 

De TS heeft voor 41 euro een Sawyer mini + bucket adapter en incl verzendkosten besteld. Bij de prepshop kost de Sawyer mini is 41,70 euro incl verzendkosten. Dan heb je nog geen bucket adapter die toch al gauw een tientje kost en bij de prepshop helemaal niet te krijgen is. Als je die nog los moet gaan bestellen ben je dus 10 euro + verzendkosten meer kwijt en op een prijs van 41 euro is dat meer dan 25% duurder.

 

Ik ben het er helemaal mee eens dat men de spullen ook in de prepshop kan kopen, zeker als men hier advies heeft gekregen. Maar als je ergens anders 20% kunt besparen neem ik het je niet kwalijk als je dat doet.

 

20% op 40 euro is 8 euro, als dat ding stuk gaat en je hebt het aan de andere kant van de wereld gekocht, succes om voor die 8 euro de service te krijgen die de prepshop biedt..

 

als die 20% zou gaan om 100 euro in kwestie...

 

edit: de sawyer mini kost in de prepshop nu slechts 34.95 koop je ze per 4 komen ze op minder dan 32 euro per stuk uit ;)

 

--> https://prepshop.nl/catalogsearch/result/?q=sawyer

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20% op 40 euro is 8 euro, als dat ding stuk gaat en je hebt het aan de andere kant van de wereld gekocht, succes om voor die 8 euro de service te krijgen die de prepshop biedt..

 

als die 20% zou gaan om 100 euro in kwestie...

 

Ik betaal ook graag een paar euro meer voor service die dichterbij en sneller te krijgen is.

Gaat het verschil om grote bedragen dan ben ik uiteraard geen dief van mijn eigen portemonnee.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal ook graag een paar euro meer voor service die dichterbij en sneller te krijgen is.

Gaat het verschil om grote bedragen dan ben ik uiteraard geen dief van mijn eigen portemonnee.

 

Greener

 

Ik vergelijk ook... maar ik ken zelf een paar mensen die bv naar 5 winkels rijden, de prijzen opschrijven, naar huis gaan en dan online gaan vergelijken en daar 2 dagen mee bezig zijn, die dan met fierheid zeggen dat ze 50 euro hebben uitgespaard zonder rekening te houden met de tijd en de brandstof dat ze erin hebben gestoken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergelijk ook... maar ik ken zelf een paar mensen die bv naar 5 winkels rijden, de prijzen opschrijfven naar huis gaan en dan online gaan vergelijken en daar 2 dagen mee bezig zijn, die dan met fierheid zeggen dat ze 50 euro hebben uitgespaard zonder rekening te houden met de tijd en de brandstof dat ze erin hebben gestoken...

 

Ja die ken ik ook :D

Tijd is ook geld en ze vergeten idd vaak de brandstof mee te rekenen.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen cent extra? Hoe heb je dat berekend?

 

De TS heeft voor 41 euro een Sawyer mini + bucket adapter en incl verzendkosten besteld. Bij de prepshop kost de Sawyer mini is 41,70 euro incl verzendkosten. Dan heb je nog geen bucket adapter die toch al gauw een tientje kost en bij de prepshop helemaal niet te krijgen is. Als je die nog los moet gaan bestellen ben je dus 10 euro + verzendkosten meer kwijt en op een prijs van 41 euro is dat meer dan 25% duurder.

 

Ik ben het er helemaal mee eens dat men de spullen ook in de prepshop kan kopen, zeker als men hier advies heeft gekregen. Maar als je ergens anders 20% kunt besparen neem ik het je niet kwalijk als je dat doet.

 

Dankzij wat @carismo en @Greener opsommen betaald de TS dus eigenlijk geen cent extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankzij wat @carismo en @Greener opsommen betaald de TS dus eigenlijk geen cent extra.

 

En je kan bij de 'doe het zelver' ook een kraantje halen en zelf een adapter maken voor minder dan 10 euro als je beetje creatief bent...

 

of je warmt een waterslang een beetje op en rekt deze beetje uit zodat deze over een kraantje past van een waterjerrycan en je kan ook a la minute de sawyer aansluiten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En je kan bij de 'doe het zelver' ook een kraantje halen en zelf een adapter maken voor minder dan 10 euro als je beetje creatief bent...

 

of je warmt een waterslang een beetje op en rekt deze beetje uit zodat deze over een kraantje past van een waterjerrycan en je kan ook a la minute de sawyer aansluiten.

 

Dat is dan ook HET grote voordeel van zo'n Sawyer filtertje. Zorg dat je een paar meter slang hebt die erop past, heb je voor thuis binnen mum van tijd een filter op zwaartekracht. Een vat/emmer voor het vuile water (hoog geplaatst) en eentje voor 't schone water (laag geplaatst). Even aanzuigen en klaar.

 

Moet er niet aan denken om met een pureeasy 20 liter water per dag voor een gezin te moeten pompen. Een petfles is al een hele klus. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

 

Ik ben op zoek naar een waterfilter voor niet al te veel geld. Absolute voorwaarde is uiteraard dat hij ook goed is en het water (na het filteren) ook daadwerkelijk schoon en drinkbaar is.

De andere eis is dat ik niet door een rietje/buisje moet drinken maar dat ik een klein voorraadje drinkwater kan maken d.m.v van pompen.

 

 

Onderstaand de link naar de advertentie:

 

 

http://www.aliexpress.com/item/Pure-Easy-Portable-plastic-Ceramic-Soldier-Water-Filter-Purifier-Cleaner-0-1-micro-for-Outdoor-Survival/1986934012.html

 

Hoor graag jullie mening.

 

Met vr. gr.

 

Danny

ALIExpress heeft veel valse producten, Ik zou er niet op vertrouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20% op 40 euro is 8 euro, als dat ding stuk gaat en je hebt het aan de andere kant van de wereld gekocht, succes om voor die 8 euro de service te krijgen die de prepshop biedt..

 

Klopt, maar de TS zou meer dan 50 euro kwijt zijn geweest en is nu maar 41 euro kwijt. Dat is 20% = 10 euro goedkoper.

 

En ja, als zijn filter kapot gaat en dat ook nog eens door de garantie gedekt wordt is hij meer kwijt om het filter vervangen te krijgen. Van de andere kant, ik heb zelf ook zo'n sawyer mini en als je daar normaal mee omgaat gaat ie niet kapot volgens mij. Dus als ie al kapot gaat is de schade vast niet gedekt door de garantie.

 

Persoonlijk kan ik een paar euro meer wel missen en als ik daarmee een Nederlandse ondernemer en ook nog eens preppers.nl help dan heb ik daar geen moeite mee. Maar ik kan niet in de portemonnee van een ander kijken. Voor sommige mensen is 10 euro een hoop geld.

 

En je kan bij de 'doe het zelver' ook een kraantje halen en zelf een adapter maken voor minder dan 10 euro als je beetje creatief bent...

 

of je warmt een waterslang een beetje op en rekt deze beetje uit zodat deze over een kraantje past van een waterjerrycan en je kan ook a la minute de sawyer aansluiten.

 

Aangezien de TS er voor gekozen heeft om een adapter te kopen is hij of geen echte doe het zelver of hij had daar gewoon geen zin in...

 

Dat is dan ook HET grote voordeel van zo'n Sawyer filtertje. Zorg dat je een paar meter slang hebt die erop past, heb je voor thuis binnen mum van tijd een filter op zwaartekracht. Een vat/emmer voor het vuile water (hoog geplaatst) en eentje voor 't schone water (laag geplaatst). Even aanzuigen en klaar.

Goede tip @Raycoupe. Ga ik ook doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ja, als zijn filter kapot gaat en dat ook nog eens door de garantie gedekt wordt

Dat zou leuk zijn als je zo'n ding voor de lol koopt, maar de gedachte is juist dat je veilig schoon drinkwater hebt

als de wereld in rep en roer is en dan heb je helemaal weinig aan garantie. :rolleyes:

 

Ik weet dat iedereen maar een bepaald budget heeft, maar op het artikel dat in de top 3 staat van belangrijkste

prepzaken, zou ik niet lang na hoeven denken over welke ik neem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar de TS zou meer dan 50 euro kwijt zijn geweest en is nu maar 41 euro kwijt. Dat is 20% = 10 euro goedkoper.

 

Aangezien de TS er voor gekozen heeft om een adapter te kopen is hij of geen echte doe het zelver of hij had daar gewoon geen zin in...

 

 

35 +10 is 45-41 is 4 euro... is nog minder dan 10 %

 

Voor sommige is 10 euro idd veel geld ( een uurtje werk) minder dan 2 pakjes sigaretten,... het draait om keuzes maken maar het gaat om minder dan de helft en als je moet kiezen tussen bijleggen voor een pakje lurkstokken, een fles drank of een waterfilter... prioriteiten zijn troef.

 

Wat de skills of motivatie is van anderen kan ik me niet over uitspreken. Ik weet dat ik absoluut geen 50 euro kwijt ben zoals jij/TS het voorstelt.

 

Ik heb 4 mini sawyers en heb ook nog een grotere (waar alles bij is en ik ook de mini's aan kan hangen) via dat systeem heb ik toebehoren (die veel goedkoper zijn) kunnen maken met om het te doen werken hoe ik het graag heb...

 

Ik weet dat iedereen maar een bepaald budget heeft, maar op het artikel dat ik de top 3 staat van belangrijkste

prepzaken, zou ik niet lang na hoeven denken welke ik neem.

 

Budget is imo ook relatief als je bv gaat kijken wat vele mensen hogerop hun prioriteitenlijst zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 +10 is 45-41 is 4 euro... is nog minder dan 10 %

 

Voor sommige is 10 euro idd veel geld ( een uurtje werk) minder dan 2 pakjes sigaretten,... het draait om keuzes maken maar het gaat om minder dan de helft en als je moet kiezen tussen bijleggen voor een pakje lurkstokken, een fles drank of een waterfilter... prioriteiten zijn troef.

 

Wat de skills of motivatie is van anderen kan ik me niet over uitspreken. Ik weet dat ik absoluut geen 50 euro kwijt ben zoals jij/TS het voorstelt.

 

Ik heb 4 mini sawyers en heb ook nog een grotere (waar alles bij is en ik ook de mini's aan kan hangen) via dat systeem heb ik toebehoren (die veel goedkoper zijn) kunnen maken met om het te doen werken hoe ik het graag heb...

 

 

 

Budget is imo ook relatief als je bv gaat kijken wat vele mensen hogerop hun prioriteitenlijst zetten.

Mijn pakketje is vandaag keurig door de pakketbezorger afgeleverd. Alles totaal kwam dit op € 39,00. Dit is dan inclusief de adapter en binnen een week vanuit Amerika naar Nederland. Wat mij betreft een aanrader.

Klopt, maar de TS zou meer dan 50 euro kwijt zijn geweest en is nu maar 41 euro kwijt. Dat is 20% = 10 euro goedkoper.

 

En ja, als zijn filter kapot gaat en dat ook nog eens door de garantie gedekt wordt is hij meer kwijt om het filter vervangen te krijgen. Van de andere kant, ik heb zelf ook zo'n sawyer mini en als je daar normaal mee omgaat gaat ie niet kapot volgens mij. Dus als ie al kapot gaat is de schade vast niet gedekt door de garantie.

 

Persoonlijk kan ik een paar euro meer wel missen en als ik daarmee een Nederlandse ondernemer en ook nog eens preppers.nl help dan heb ik daar geen moeite mee. Maar ik kan niet in de portemonnee van een ander kijken. Voor sommige mensen is 10 euro een hoop geld.

 

 

 

Aangezien de TS er voor gekozen heeft om een adapter te kopen is hij of geen echte doe het zelver of hij had daar gewoon geen zin in...

 

 

Goede tip @Raycoupe. Ga ik ook doen.

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn pakketje is vandaag keurig door de pakketbezorger afgeleverd. Alles totaal kwam dit op € 39,00. Dit is dan inclusief de adapter en binnen een week vanuit Amerika naar Nederland. Wat mij betreft een aanrader.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk

 

Gefeliciteerd, vanaf nu kun je veilig heel veel drinkbaar water maken. :)

Zijn grotere broer de Squeeze doet hier al een jaar of twee dienst tijdens langere tochtjes en ik leef nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...