Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 36
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012

Explosie China Tianjin nucleair?

This had a plasma fireball that was over 4,000C! Only a nuke can do that.

Zelf kan ik het niet geloven. Het wordt wachten op metingen van radioactiviteit, verhalen van lokale Chinezen. Een mini nuke verklaart wel de paddenstoel wolk en de enorme krater, maar het geeft zoveel vraagtekens en waarom zou het niet het officiŽle verhaal zijn? Vragen en meer vragen.

http://www.veteranstoday.com/2015/08...jin-was-nuked/
    keyserpreppersuze@gmail.com

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Een paddenstoelenwolk ontstaat toch bij elke grote explosie? Omdat er zoveel hitte vrijkomt stijgt deze bal en tijdens het stijgen neemt deze vacuŁm een lange sliert rook mee waardoor het op een paddenstoel lijkt.
    Je ziet het ook wel eens wanneer er bv een munitiedepot ontploft.
    https://www.youtube.com/watch?v=QSvi_4ykFH8

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Afgaande op de beelden, was dit een ontbranding, geen explosie of detonatie. Men ziet de ontbranding en tellen later volgt de schokgolf...
    Op de zo korte afstand, zou dit bij een nucleaire detonatie, duidelijk korter moeten zijn, het vlamfront moet zich in het begin met minimum
    de snelheid van het geluid gaan verplaatsen. Dat wat we zien, is een ontbranding, geen ontploffing als je het mij vraagt.
    (Maar dat sluit een nucleaire ontploffing niet uit, enkel, je ziet die niet op de beelden naar mijn mening.)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Het gebruik van een nuke werd ook hier bevestigd. In dit artikel wordt overigens ook het gebruik van een gewone digitale camera (of GSM phone met camera) beschreven voor het zichtbaar maken van straling:
    The mobile phone as radiation detector

The key clue that allowed us to identify the use of a nuke in Yemen was the presence of scintillating pixels Ė white dots that flashed on and off briefly in the mobile phone videos of the explosion. The CCD imaging sensor within the camera phone is being struck by radiation thus causing a pixel to overload and appear white; in this way a mobile phone can serve double duty as a crude but effective radiation detector.
    Goed om te weten als prepper als je geen Geigerteller hebt.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Re: Confirmation – Tianjin was nuked
    Was absolutely not a nuke. Maybe some other explosive device to set the shit off, but not a nuke.

If it was a nuke, we'd know it was a nuke. Trust me. A nuclear explosion is completely different to anything else. Everyone would know if a nuke went off somewhere in the world. There's no mistaking that type of explosion.
    Quoting: Anonymous Coward 70159886

Only if you think in old school terms. Who are you to say what a modern tactical nuke explosion looks like. You don't know. So your opinion is irrelevant.

What EVERYONE knows though, just by common sense, is that there was not enough fuel in a shipping container to cause that blast. The blast did NOT originate in a warehouse. That's been proven fact.

It was not a chemical explosion. That is also fact.

Whatever it was, whichever technology they used, was certainly a deliberate attack with high technology. Accidental explosions do not create a 20,000 foot high fire ball. They just don't.

Even the chemical plant in Nevada that exploded a decade ago wasn't anywhere close to this explosion.
    http://www.godlikeproductions.com/fo...1?disclaimer=1
    keyserpreppersuze@gmail.com

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    What EVERYONE knows though, just by common sense, is that there was not enough fuel in a shipping container to cause that blast. The blast did NOT originate in a warehouse. That's been proven fact.

It was not a chemical explosion. That is also fact.

Whatever it was, whichever technology they used, was certainly a deliberate attack with high technology. Accidental explosions do not create a 20,000 foot high fire ball. They just don't.

Even the chemical plant in Nevada that exploded a decade ago wasn't anywhere close to this explosion.
    http://www.godlikeproductions.com/fo...1?disclaimer=1
    Als ik zie wat een container met vuurwerk aan schade doet (Enschede) en hoeveel vuurwerk China exporteert zou dat ook zo maar kunnen

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vladimir Bekijk Berichten
    Als ik zie wat een container met vuurwerk aan schade doet (Enschede) en hoeveel vuurwerk China exporteert zou dat ook zo maar kunnen
    Dan had je niet een massale explosie gehad maar meerdere. Plus vuurwerk zit niet zoveel "impact" achter.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MyronPrps Bekijk Berichten
    Dan had je niet een massale explosie gehad maar meerdere. Plus vuurwerk zit niet zoveel "impact" achter.
    Nee daar gaat het te snel voor.

Het verhaal van de BBC komt wel wat geloofwaardiger over trouwens:

Authorities had earlier said that the warehouse contained calcium carbide, potassium nitrate and ammonium nitrate.
    Calcium carbide is used in the production of PVC plastic, while the other two chemicals are used in producing fertiliser and dynamite.
    http://www.bbc.com/news/world-asia-china-33923478

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Calcium Carbide is bij ons bekend onder Carbid...
    Iets met oud en nieuw en melkbussen!

Aangezien de brandweer daar eerst is gaan blussen met water.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Ik geloof niet in een Nuke.
    Wel geloof ik in heel veel bij elkaar opgeslagen stoffen die een goede combi bleken te zijn.

Zo heb ik lang geleden voor ik naar school ging verschillende soorten haarsprays, poedertjes en smeersels bij elkaar gedaan in 1 bus.
    (Ik moest iets verzinnen om mijn toen nog weelderige haar in bedraagt te houden)
    Resultaat was rokend haar waar maanden geen leven meer in zat

Vanaf dat moment wist ik dat onschuldige stoffen samen een hele heftige reactie konden genereren.

Mogelijk dat [MENTION=473]vheeswijk[/MENTION] hier wat over kan vertellen?
    (Over de "Nuke", niet mijn haardos haha)

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hoe groot is het risico op een nucleair incident ?
    Door lewieke in forum Survival Algemeen
    Reacties: 63
    Laatste Bericht: 31-08-15, 08:58
  2. ChemicaliŽn explosie in Tianjin China
    Door JEREMIAH90 in forum Azie
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 22-08-15, 21:20
  3. Explosie in noord Iran
    Door phaelin in forum Azie
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 07-05-14, 15:35
  4. Explosie marathon