Ga naar inhoud
GENEGEERD

De PAL-V ONE. Geschikt als SHFT voertuig?


Longmen

Aanbevolen berichten

De PAL-V ONE (Personal Air and Land Vehicle) is een compacte tweepersoons vliegende auto.

 

Een Nederlandse uitvinding. Voor de besturing is zowel een rijbewijs als een autogirovliegbrevet nodig. Vanaf 2015 te bestellen en vanaf 2017 leverbaar.

 

Het bedrijf is gevestigd in Raamsdonksveer en heet officieel Pal-V Europe NV http://pal-v.com/

 

https://www.youtube.com/watch?v=_jgyp20f0jU

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Toch een paar bemerkingen :

 

- Bij een kleine aanrijding wordt dat een toch wel hele dure herstelling.

- De wieltjes en aandrijving lijken me een beetje fragiel en niet geschikt voor pakwet 200.000 km over de weg. Dit betekent wellicht hoge onderhoudskosten.

- Een inklapbaar systeem lijkt me bovendien een bron van defekten, hopelijk niet in volle vlucht.

 

Een leuk speeltje, kwetsbaar in de lucht, fragiel op het land. Dan liever een klein vliegtuigje (wat ik ooit overwoog om te kopen). Die komen al vrij betaalbaar, voor de prijs van een auto zeg maar. http://flightdesign.com/wordpress/?page_id=112&new_db_pref=1&db_pref=conf3_&page=conf_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat ik er niet eentje ga bestellen (wel leuk dat het bedrijf hier *om de hoek* zit).

Je kunt ook niet echt veel gewicht meenemen: een kilootje of 50-100 als je met twee personen bent.

 

- Een inklapbaar systeem lijkt me bovendien een bron van defekten, hopelijk niet in volle vlucht.

Het is ook geen helicopter, maar een autogiro, dus zolang niet alles afbreekt... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

PAL-V auto giro is een prima middel om snel van A naar B te verplaatsen, en dus misschien wel een prima escape voertuig,

 

paar belangrijke randvoorwaarden ;

>Mits je je vroegtijdige signalering van een SHTF op orde hebt..

>Beperkte Start en landingsbaan (Huis, Werk, naar BOL) (start 200meter, landing 30meter)

>Een compleet geprepareerde BOL of staging-locaties, want je kan niet veel mee nemen, dus ook extra brandstof..

(Je kan met twee personen (100Kg per persoon, max nog 40Kg.)

 

Bij een escape in teamverband, kan een PAL-V een prima verkenningsmiddel zijn, waarbij je je comms naar grondvoertuigen (BOV en BOT) goed op orde moeten hebben.

Dus het lijkt zeker potentie te hebben. Maar niet geschikt om met een gezin met 4 personen, en al je gear te vertrekken naar onbekende bestemming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...