Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Mooie review [MENTION=5325]zaklampfan[/MENTION]! Deze zou zeker niet misstaan op CPF als je hem in het Engels zou vertalen. De reden dat ik voor zaklamp reviews naar CPF ga is juist omdat daar vaak van dit soort uitgebreide en duidelijke reviews te vinden zijn.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2015
    mooie revieuw.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Laatst gewijzigd door doom; 01-09-15 om 12:01.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door doom Bekijk Berichten
    Iets goedkoper.
    Het zijn dan wel 18000 en 13000 Chinese lumens.

Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee als er een beetje commercieel belang bij speelt,
    zolang er geen winkel en/of link naar een winkel genoemd wordt.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Niet vergelijkbaar met een Olight. Die aliexpress lamp is zeker geen "thrower".....en zeker niet met z'n china lumens.....

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Niet vergelijkbaar met een Olight. Die aliexpress lamp is zeker geen "thrower".....en zeker niet met z'n china lumens.....
    Inderdaad, ze stralen breed, maar geven wel veel licht, maar je moet deze nemen met langere steel, of de helderste stand doet ie maar 2min of zo.
    Ik heb deze met 15 en 18 leds, respectievelijk 18 en 22k chineese lumen en de lamp is de kost niet, maar de juiste accu's plus lader tikt stevig aan.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Aan de hand van de gebruikte led's (die zijn gewoon van Cree), kun je makkelijk het aantal echte lumens bepalen/googlen. Het zullen er geen tig duizend zijn.
    De rest van zo'n Chinese lamp is gewoon met wat goedkope onderdelen in elkaar gezet. Geen vergulde contacten, of geteste schakelaar die gegarandeerd 10.000 keer gebruikt kan worden, mindere kwaliteit afdichtingsrubbers, mindere electronica (dus vaker batterijen verwisselen), dat soort dingen.

Als je zo'n ding alleen hebt om in geval van onraad je achtertuin in 't licht te zetten voldoet het ook wel, krijgt hij een harder leven, dan zou ik voor 't echte werk gaan.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepass Bekijk Berichten
    Ik zou toch veel eerder met zo'n chinese lamp van 38 euro gooien dan zo'n dure Olight :P

Maar inderdaad, elke led in deze lampen heeft een mini reflectortje, dus dat kan nooit een "thrower" zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Inderdaad, ze stralen breed, maar geven wel veel licht, maar je moet deze nemen met langere steel, of de helderste stand doet ie maar 2min of zo.
    Ik heb deze met 15 en 18 leds, respectievelijk 18 en 22k chineese lumen en de lamp is de kost niet, maar de juiste accu's plus lader tikt stevig aan.
    Die chinese lampen lijken volgens de specs interne accu's te hebben. Mag aannemen dat er een oplader/ adapter meegeleverd word.

Voor de Olight zou ik net als de [MENTION=5325]zaklampfan[/MENTION] 18650's gebruiken. Op het CPF werd mij SoShine aangeraden als een niet al te duur merk dat wel goede accu's levert. 2x 18650 voor 17 euro is nog wel te overzien. Combineer dat met een XTAR WP2 II lader voor 22 euro en voor 40 euro plus verzendkosten ben je klaar. Dat valt nog wel mee ten opzichte van een lamp van 140 euro.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Dit soort kwaliteitslampen zijn gewoon een dure hobby...

Denk voor de aanschaf goed na wat je wilt bijvoorbeeld veel licht dichtbij of juist voor ver weg of een combinatie van beide.
    Feit is gewoon wanneer je power wilt, zul je meestal bij lampen met de duurdere 18650 accu's uitkomen.
    Omdat ik meerdere lampen heb, zijn ze niet alle "geladen", simpelweg omdat dat teveel kost.

De "chinese" lampen (bijna alle merken, ook de duurdere komen uit China trouwens) houd ik niet van, omdat je vaak schrikt hoe ze er vanbinnen uitzien.
    Zeker in combinatie met dit soort accu's heb ik liever geen tijdbommetjes in de kast staan..

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elloco999 Bekijk Berichten
    Ik zou toch veel eerder met zo'n chinese lamp van 38 euro gooien dan zo'n dure Olight :P

Maar inderdaad, elke led in deze lampen heeft een mini reflectortje, dus dat kan nooit een "thrower" zijn.

Die chinese lampen lijken volgens de specs interne accu's te hebben. Mag aannemen dat er een oplader/ adapter meegeleverd word.

Voor de Olight zou ik net als de [MENTION=5325]zaklampfan[/MENTION] 18650's gebruiken. Op het CPF werd mij SoShine aangeraden als een niet al te duur merk dat wel goede accu's levert. 2x 18650 voor 17 euro is nog wel te overzien. Combineer dat met een XTAR WP2 II lader voor 22 euro en voor 40 euro plus verzendkosten ben je klaar. Dat valt nog wel mee ten opzichte van een lamp van 140 euro.
    Met 18650 accu's gaat het lolleke niet lang duren. Ik spreek van 26650 en 32650 en daar minimum 4 stuks van.
    Nu een pak goedkoper geworden dan wat ik enkele jaren terug betaalde, maar spotgoedkoop zijn ze nog niet.

En de de aanname is de moeder van de vergissing... altijd me opletten.

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Review] Olight i3S EOS (1xAAA zaklamp)
    Door AWOL in forum Reviews
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 14-02-15, 23:22
  2. [Review] Olight S15 Baton
    Door Nomad_404 in forum Reviews
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 04-11-14, 13:05
  3. Olight hoofdlamp H15 Wave
    Door phaelin in forum Reviews
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 15-04-14, 23:02

Labels voor dit Bericht