Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Mini Review] De Ikea SY naaimachine


wodan

Aanbevolen berichten

Vandaag even de tweedehands gekochte SY naaimachine van Ikea aan het werk gezet. (Tweedehands te vinden vanaf 20€, nieuwprijs standaard 79,90€, soms in de aanbieding voor 69,90€)

 

Ziet er zo uit:

sy-naaimachine-wit__0134990_PE291762_S4.JPG.b2c89483be78476857dc9601ddf72713.jpg

 

Je mag er geen wonderen van verwachten voor de prijs, (ik betaalde 2de hands 30€) maar het ding werkt voor dunne stofjes, na enig afregelen, prima.

 

Dankzij de youtube how-to filmpjes waarin stap voor stap getoond wordt hoe het moet, ben je er mits enige handigheid, zo mee weg.

Dus om een scheurtje te herstellen, iets in te nemen enz, een leuk hebbeding, om regelmatig jeans of andere stevigere stof (meerdere lagen) te naaien niet bruikbaar.

 

Naaldjes zijn standaard 14/90 en kan je mits enig zoekwerk, goedkoop kopen (wordt geleverd met 4 stuks, ik brak er al eentje tijdens het terug recht plooien - ik ken mijn eigen kracht niet hé :) )

 

Pro: Prijs, gebruiksgemak, voorbeeldfilmpjes, gemakkelijk te smeren en onderhouden, lichtje dat sowieso brandt wanneer het toestel aan staat.

Cons: Dunne naaldjes, weinig ruimte vrij onder de arm, echt plastieken buitenkant, geen papieren handleiding, kan je wel downloaden op: http://www.ikea.com/be/nl/manuals/sy-naaimachine__AA-896289-4_pub.pdf

 

Filmpje:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier thuis een Singer pedaalaangedreven Singer, daarnaast een semi-professionele naaimachine van degelijke kwaliteit. Mijn echtgenote leeft zich geregeld op de machine uit en maakt de mooiste dingen. Rokjes, jurkjes, tafellakens, ... . Het ding is zijn gewicht in goud waard. Ongeveer 15jaar geleden volgde mijn echtgenote avondlessen voor het maken van kledij.

 

Mijn eigen dochter plaatst bestellingen voor jurkjes bij oma die maar wat graag dingetjes maakt voor haar. Gemiddeld kost een jurkje ongeveer 20€. Alle accessoires inbegrepen. Mijn dochter vindt het normaal dat ze niet naar de winkel stapt. Haar klasgenoten staan vaak te kijken dat ze zo stijlvol voor de dag komt. Het is haar manier om spaarzaam om te gaan met budget en toch vaak wat nieuws te hebben. Ondanks het feit dat ze alles mag kopen wat ze nodig heeft tijdens de koopjesperiodes. Ook de kleerkast van mijn echtgenote wordt geregeld geplunderd door dochterlief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier thuis een Singer pedaalaangedreven Singer, daarnaast een semi-professionele naaimachine van degelijke kwaliteit. Mijn echtgenote leeft zich geregeld op de machine uit en maakt de mooiste dingen. Rokjes, jurkjes, tafellakens, ... . Het ding is zijn gewicht in goud waard. Ongeveer 15jaar geleden volgde mijn echtgenote avondlessen voor het maken van kledij.

 

Mijn eigen dochter plaatst bestellingen voor jurkjes bij oma die maar wat graag dingetjes maakt voor haar. Gemiddeld kost een jurkje ongeveer 20€. Alle accessoires inbegrepen. Mijn dochter vindt het normaal dat ze niet naar de winkel stapt. Haar klasgenoten staan vaak te kijken dat ze zo stijlvol voor de dag komt. Het is haar manier om spaarzaam om te gaan met budget en toch vaak wat nieuws te hebben. Ondanks het feit dat ze alles mag kopen wat ze nodig heeft tijdens de koopjesperiodes. Ook de kleerkast van mijn echtgenote wordt geregeld geplunderd door dochterlief.

 

Top man, dat dit nog steeds gebeurt.

 

Vroeger had ik ook veel zelfgemaakte kleren van mijn moeder (ouderwetse kleermaakster) en dat bespaarde toen ook veel geld. Ook ik vond het leuker om m'n eigen kleren te 'bestellen' dan allerlei 'merk' spul, daar gaf ik niets om. Sinds de extreem goedkope confectie uit Asia, is het financieel een stuk minder aantrekkelijk zelf je eigen kleding te maken. Qua kwaliteit/stijl, uiteraard minderwaardig. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...