Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 49
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Geloof jij jezelf als je zulke onzin vertelt? De zilvermarkt is relatief klein, maar als een handelaar in A'pen de zilver prijs dan wel de beschikbaarheid al zou kunnen gaan beÔnvloeden, dan zou dat wel HEEL sterk zijn.

En geloven dat de muntvraag een significante invloed zou hebben op de totale zilver vraag, is dat momenteel zwaar overschatten.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nelson_Bunker_Hunt
    Om je een idee te geven hoe moeilijk het is om de zilvermarkt te controleren...
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nelson_Bunker_Hunt
    Om je een idee te geven hoe moeilijk het is om de zilvermarkt te controleren...
    Fysiek klopt dit inderdaad. Maar via de comex future contracts, kan het prima, bewijzen genoeg dat dit effectief ook gebeurt.

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Ten eerste zijn er maar heel weinig mijnen die enkel zilver mijnen, ten tweede sluiten er geen mijnen in rap tempo, want zoveel zijn er niet. Mijnen leggen soms de productie (tijdelijk) stil
    maar dat is om later weer op te starten en dat heeft vaak meerdere redenen. Een echt gesloten mijn terug opstarten, dat vraagt tijd en veel geld... Dat is ook de reden waarom
    mijnen soms verder mijnen ondanks dat ze met verlies (of gedeeltelijk verlies) verder doen, evenals vaste afname contracten.
    Mijnkost is ook grotendeels petroleum kost gerelateerd, iets wat dalend is, dus de exploitatie kost daalt ook... Dus meerdere factoren bepalen een type metaal kost.
    Feit is wel dat de duurdere mijnen er al mee gestopt zijn. Deze zullen weer opgestart worden van zodra het rendabel wordt. Pure marktwerking.
    Denk dat het wel klopt wat je zegt, maar de tekorten op de officiŽle markt kunnen ook een reflectie zijn dat de industrie wakker wordt en een andere markt zoeken die een betere prijs betaald. Waardoor het lijkt dat er een tekort is en er alsnog een einde komt aan de huidige methode van prijs berekening.
    Zwijgen is goud, duct tape is Silver.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Wat allemaal invloed heeft is complex; zie: https://www.goldbroker.com/how-gold-...are-determined
    en de grootste invloed komt van de beurs, in het kort de COMEX. De speculaties daar bepalen de wereld spot prijs.
    Al de rest is ven weinig tel. (De simpele wetten van fysieke vraag en aanbod spelen daar maar een kleine rol).

De mijn industrie moet geen markten zoeken, deze die willen kopen zoeken de raffinaderijen op en deze zoeken dan weer de mijnen wel op...

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Fysiek klopt dit inderdaad. Maar via de comex future contracts, kan het prima, bewijzen genoeg dat dit effectief ook gebeurt.
    Wij zien het denk ik wel ongeveer hetzelfde, dit was als contrast bedoeld tegen het Antwerpse handelaarsverhaal. Los daarvan zit er natuurlijk een wezenlijk verschil tussen de huidige manipulaties, en hetgeen de Hunt Brothers van plan waren.
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Binnenkort heeft de comex geen invloed meer, de markt is vernietigd door papiersilver. Ze zullen mensen vinden die hun product kopen voor een reŽle prijs.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yarrnick Bekijk Berichten
    Binnenkort heeft de comex geen invloed meer, de markt is vernietigd door papiersilver. Ze zullen mensen vinden die hun product kopen voor een reŽle prijs.
    En dan is de hamvraag natuurlijk wat de prijs van fysiek zilver gaat doen. Zoals algemeen bekend staat die nu zeg maar gelijk met die van de papiermarkt.
    Als er hier een klant aankomt die iets fysieks van ons bedrijf wil kopen dan kan die vertellen wat die wil mbt prijzen waar hij ergens anders voor zou kunnen kopen, maar wij bieden hem ons product aan voor onze prijs. Wat niet wil zeggen dat die prijs voor elke klant hetzelfde is.
    Dus wat mij betreft kunnen alle dagdromen over gigantische prijsverhogingen van PM door het eventuele wegvallen van een papiermarkt blijven waar ze horen: in dromenland.

just for the record: hier in huize ET zit ook een deel van het bezit in PM.

Adventurer
    Ingeschreven
    Apr 2015
    Enkele jaren terug ging de prijs van zilver ook een paar keer over de kop, denk dat dat niet onrealistisch is. Maar wanneer de wereld economisch in problemen komt met bubbel na bubbel dan pas geloof ik dat PM enorm gaat stijgen.
    Een man mag dromen :>

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Hebben jullie zin in een prijsvraag over de zilverprijs en waar jullie een mooie zilveren munt kunnen winnen gesponsord door The Silver Mountain? Bij 10 plusjes ga ik dat regelen.
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Geloof jij jezelf als je zulke onzin vertelt? De zilvermarkt is relatief klein, maar als een handelaar in A'pen de zilver prijs dan wel de beschikbaarheid al zou kunnen gaan beÔnvloeden, dan zou dat wel HEEL sterk zijn.

En geloven dat de muntvraag een significante invloed zou hebben op de totale zilver vraag, is dat momenteel zwaar overschatten.
    Kuch, geloof jij dat iemand je een beleefd antwoord terug geeft als je direct zo uit de hoek komt? Misschien geldt het niet voor jou maar dat zou mijn mening nog niet direct onwaar maken.

Nou Range, bewijs dan met je grote b...!
    Ehh nee, want ik zit er niet in en heb het van iemand vernomen die zelf ook een munten verzameling heeft. Of dat zilver is weet ik niet. Wel durf ik te beweren dat mijn bron betrouwbaar is en dat er een handelaar ergens (in dit geval Antwerpen) die grote partijen opkoopt om zo de prijs kunstmatig hoog te houden.

En dat klinkt in de huidige westerse marktwerking als een volkomen slimme (nog net legale) actie om zelf er veel aan over te houden voor... decennia!
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Vergelijkbare onderwerpen

1. Ruimte tekort
    Door nvd72 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 44
    Laatste Bericht: 09-02-15, 22:59
  2. Vitamine D tekort
    Door Adriana in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 54
    Laatste Bericht: 01-12-14, 16:27
  3. Berichten/geruchten over goud schaarste
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver