Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gezamenlijke inkoop] Weckpotten bij Duitse groothandel


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Zoals beloofd zou ik nog wat prijzen bekijken voor een gezamenlijke inkoop. Ik heb wat gangbare maat potten genomen van 1\2L, 3\4L en 1L, alleen ringmaat en dekselmaat 100mm en de klemmen. Hoe meer we bestellen, hoe beter de prijs. Is een groothandel dus komt wel BTW 19% bij EN eventuele verzendkosten die we met z'n allen kunnen delen. Wil je ook een ketel bestellen, dan kan ik voor je kijken wat deze kost.

 

Voorbeelden:

halve-liter.jpg.3c6456aeb18f88b518a7b4e39650505b.jpg

driekwart-liter.jpg.208f32c3311d334db6d4f4321b62417c.jpg

liter-tulp.jpg.4b4141b26cf73e8ab6e4ad01464e207a.jpg

deksel.jpg.4b6cd8a11fcf0ee6a31ed0fea2d261b8.jpg

ring.jpg.4ea290d50840329fec171311f9965085.jpg

klem.jpg.dc12fe828a3f78c855b22e105078a45a.jpg

 

Er moet wel voldoende animo zijn dus brand maar los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben wel geinteresseerd, maar waar zouden ze moeten opgehaald worden? Want ik moet wel mijn brandstofverbruik mee in overweging nemen natuurlijk...

 

 

We hebben een prepper zitten in het midden van het land. Daarvanuit zouden we de boel via het prepnetwerk verder kunnen krijgen. Bijv. ik woon in Regio Rotterdam, dan kan ik de potten daar ophalen en meenemen voor iedereen in mijn regio. Maar het ligt allemaal een beetje aan de interesse. Ik ga sowieso een keer een grote bestelling doen, maar de ruimte ontbreekt me momenteel i.v.m. verbouwingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook niet bijzonder veel ruimte, maar kan er vast wel 20 stuks van elk half liter, 3/4 liter en 1 liter kwijt.

 

Mijn tips ongevraagd:

 

1. probeer in dozen (Karton) te denken. Misschien moet je dan 1 maat laten varen, maar dan heb je wel een complete doos (korting). Anders natuurlijk even met iemand samen iets regelen.

2. een literglas Tulp model is in verhouding een stuk goedkoper dan bijv. 3\4 liter glas. Waarom weet ik niet omdat 1\2 liter tulp- en stortglas maar 1 cent uitmaakt. Waarschijnlijk worden deze het meeste verkocht\gemaakt.

 

Ik wil best een pallet glazen bestellen van 1\2 (624 st.) en 1 liter (480 st.) met bijbehorende accessoires, maar dan moet er wel voldoende animo zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn tips ongevraagd:

 

1. probeer in dozen (Karton) te denken. Misschien moet je dan 1 maat laten varen, maar dan heb je wel een complete doos (korting). Anders natuurlijk even met iemand samen iets regelen.

2. een literglas Tulp model is in verhouding een stuk goedkoper dan bijv. 3\4 liter glas. Waarom weet ik niet omdat 1\2 liter tulp- en stortglas maar 1 cent uitmaakt. Waarschijnlijk worden deze het meeste verkocht\gemaakt.

 

Ik wil best een pallet glazen bestellen van 1\2 (624 st.) en 1 liter (480 st.) met bijbehorende accessoires, maar dan moet er wel voldoende animo zijn.

 

Ik zag het en vond het ook best gek. Aan de andere kant zijn ze niet bol aan de onderkant waardoor je meer ruimte over houdt om ze naast elkaar te zetten. Zou handig zijn geweest bij de 1 liter.

 

Laten we dan maar gaan voor 1/2 en 1 liter. Neem ik wel 100 stuks van elk af (incl. assecoires)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zéér geintresseerd. Heb alleen niet de transportmogelijkheden om ze op te halen.

 

Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

 

Wij zijn net verhuisd naar een voor ons betere omgeving en hebben veel achter moeten laten.

 

Hier is ruimte genoeg maar wij moeten weer opnieuw opbouwen :(

 

Zie eerste post; "Is een groothandel dus komt wel BTW 19% bij EN eventuele verzendkosten die we met z'n allen kunnen delen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een leuk en goed initiatief!

 

Ik zou graag een volle doos (48 stuks) weckglazen willen van een 1/2 liter. + deksel, rubberen inmaakring en weckklemmen (2 per glas).

Als er voldoende besteld is, ben ik wel benieuwd wat erbij komt aan verzendkosten.

In Nederland besteld kosten ze me 1,98 per weckfles met alles er op en eraan (incl verzending).

Maar ik verwacht dat de kosten via deze leverancier er ver onder blijven.

TOP!

 

Ik hoop wel dat we ze nog vóór eind september kunnen bestellen en ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag mijn weckpotten binnen, ben er erg blij mee.

Ik ben ook wel benieuwd waarom een tulpglas de voorkeur heeft.

Zelf vind ik een stortglas makkelijker leeg te maken, met schraper eventueel. En een stortglas kan ook voor cake en brood gebruikt worden (tulpglas niet)

 

Stortglas hebben ze niet in 1 liter, dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag mijn weckpotten binnen, ben er erg blij mee.

Ik ben ook wel benieuwd waarom een tulpglas de voorkeur heeft.

Zelf vind ik een stortglas makkelijker leeg te maken, met schraper eventueel. En een stortglas kan ook voor cake en brood gebruikt worden (tulpglas niet)

 

Tulpglazen zijn beter om groentes te wecken. Producten waar relatief veel vocht bij zit. Dit omdat het model een wat dikkere buik waardoor er een meer rondere vorm word bereikt. Dit zorgt voor een stabieler weckproces. Moeilijk te verklaren maar de ervaring leert dit.

 

Wat meer gegeleerde of ingedikte producten (bv appelmoes) kunnen beter in stortglazen daar deze vaak al zijn voorgegaard en je hebt dan inderdaad de schraapmogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is het vreemd dat het model ertoe kan doen. Ze belanden allemaal in een grote pan met water waardoor de temperatuur in constante word opgevoerd.

Het zou dus niets mogen uitmaken, maar doet het wel. Mijn oma kon er eerder ook al geen goed antwoord op geven op ervaring na.

 

Overigens weck ik gerust in stortmodel als tulp-modellen op zijn hoor. Beter in een stortglas dan helemaal niet inwecken.

 

Mocht je het niet weten de volgende tip: Probeer wel steeds in een assorti van maten te wecken. Zo kan je beter afstemmen op de gebruiksbehoefte mocht er onverwachts visite komen. Ik ga persoonlijk uit van een 1/4 liter p.p. Heb je alleen literpotjes terwijl er maar 1 persoon extra komt eten moet er eten worden weggegooid. Dat is zonde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...