Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014

Man dertien jaar lang slachtoffer van identiteitsfraude

Man dertien jaar lang slachtoffer van identiteitsfraude
    23 oktober 2008
    Door fraude met zijn identiteit stond een man dertien jaar onterecht geregistreerd als harddrugscrimineel in informatiesystemen van de overheid. Een drugsverslaafde bleek zich voor hem uit te geven. De man is slachtoffer van het falende registratiesysteem van de overheid. Dit stelt de Nationale ombudsman, Alex Brenninkmeijer, in een rapport dat hij heeft uitgebracht naar aanleiding van een klacht van de man. De overheid slaagde er niet in de registraties als harddrugscrimineel en het strafblad met 43 criminele vergrijpen van zijn naam te halen.

Ernstige gevolgen

De identiteitsfraude heeft ernstige gevolgen gehad voor het leven van de man. Door de fraude staat hij geregistreerd als harddrugscrimineel en – hoewel hij Nederlander is – als ongewenst vreemdeling. Bovendien heeft hij onterechte een flink strafblad op zijn naam staan. In zijn dagelijks leven wordt hij met de gevolgen hiervan geconfronteerd. Op Schiphol heeft de man problemen met reizen omdat hij in het systeem staat vermeld als harddrugsgebruiker en ongewenst vreemdeling. De FIOD is zijn huis binnengevallen in het bijzijn van zijn twee kinderen, omdat hij geld zou hebben witgewassen. Ook ontvangt hij ten onrechte bekeuringen voor zwartrijden. Bovendien is hij zonder het te weten veroordeeld voor strafbare feiten die door de ander zijn gepleegd. Deze en andere incidenten zorgen ervoor dat hij geen normaal leven kan leiden.

Lees meer op
    https://www.nationaleombudsman.nl/ni...lachtoffer-van

Hebben jullie iets dergelijks mee gemaakt in de kennissen kring???
    Hoe kunnen we ons er tegen beschermen???
    Er zouden zelfs landen zijn waar je iemand dood kon/kan laten verklaren, dan heb je geen rechten meer.
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de één is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Hoe kan iemand anders zich voor deze man uitgeven?
    Zeker bij confrontatie met een overheid voor dit soort zaken mag je verwachten dat de identiteit zorgvuldig wordt vastgesteld.
    (en nee, ik bedoel niet meteen biometrische toestanden)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Er heeft wel eens iemand een tv-abonnement op mijn rekening genomen. Het geld werd gewoon van mijn rekening afgeschreven. Eén telefoontje met de bank was voldoende om dit stop te zetten en mijn geld terug te krijgen. Er werd blijkbaar niet om een handtekening gevraagd, en een rekeningnummer was voldoende om een abonnement automatisch van een rekening op een andere naam en een ander adres af te schrijven. Met excuses van de bank.

PS dit is al meer dan 10 jaar geleden.
    Al mijn berichten zijn samengesteld uit 100 % gerecyclede elektronen.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Zo zo. Wat een intressant Preppers gerelateerd onderwerp.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Het is tenminste in het Nederlands en dus verstaanbaar voor iedereen dokter HOUSE.
    Hey man!
    If you are in the mountains
    LEAVE NOTHING but your footsteps behind,
    TAKE NOTHING but pictures with you,
    KILL NOTHING but your time.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Bureaucratie. Als je ziet hoe vaak dingen mis gaan in het algemeen als het om administratie gaat. Of je nu over wilt stappen naar een andere provider of iets wilt regelen wat niet helemaal in de standaard procedures staat is het vaak hommeles. Je merkt dit altijd goed als je gaat verhuizen en er veel dingen geregeld moeten worden. Vaak ligt het ook aan de mensen die niet goed lezen of er niet de adequate stappen op mensen en er meteen achter aan gaan. Dat het gebeurd verbaasd mij niks maar kan mij voorstellen dat het in andere landen op een veel grote schaal gebeurd waar men veel minder regeltjes heeft dan hier.

Dat dit een groot drama is kan ik mij voorstellen. Ken iemand die allemaal rekening kreeg omdat zijn nummerplaat werd misbruikt (en om dat goed te krijgen was die een hoop tijd en energie verder)
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Gold Bekijk Berichten
    Bureaucratie. Als je ziet hoe vaak dingen mis gaan in het algemeen als het om administratie gaat. Of je nu over wilt stappen naar een andere provider of iets wilt regelen wat niet helemaal in de standaard procedures staat is het vaak hommeles. Je merkt dit altijd goed als je gaat verhuizen en er veel dingen geregeld moeten worden. Vaak ligt het ook aan de mensen die niet goed lezen of er niet de adequate stappen op mensen en er meteen achter aan gaan. Dat het gebeurd verbaasd mij niks maar kan mij voorstellen dat het in andere landen op een veel grote schaal gebeurd waar men veel minder regeltjes heeft dan hier.

Dat dit een groot drama is kan ik mij voorstellen. Ken iemand die allemaal rekening kreeg omdat zijn nummerplaat werd misbruikt (en om dat goed te krijgen was die een hoop tijd en energie verder)
    Ja Mr. Gold;38200, zo iets is ook op de televisie geweest een verschrikking.

Wij hebben de kentekenplaat vast gezet met twee dikke rvs-schroeven de zijkanten zo afgeslepen dat je er nauwelijks een griptang op kunt zetten en de ster is er mooi uit geslepen
    Mocht ik het zijn vergeten,
    Met een vriendelijke groet,
    J.J
    Ps, er zijn klachten dat mijn berichten niet prettig te lezen zijn ik probeer er aan te werken,
    het is al een heel stuk beter geworden dan wat jaren geleden,
    de één is hier goed in de ander weer in iets anders, de intentie is wel goed.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Triest natuurlijk dat zoiets mogelijk is. Wat nog triester is, is dat de overheid op de hoogte is, maar er niets aan doet om het recht te zetten.

Maar het bericht is uit 2008. Alex Brenninkmeijer is sinds 2013 geen ombudsman meer, sinds April van dit jaar is dat Reinier van Zutphen ;-)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 26
    Laatste Bericht: 19-04-14, 19:43
  2. 2 jaar lang afgeluisterd
    Door GuywithAplan in forum Koffiecorner
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 08-02-14, 19:51
  3. Hoe Lang Nog?
    Door Keyser Suze in forum Macro algemeen
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 03-09-13, 08:50
  4. Overleven - hoe lang?