Pagina 13 van de 13 EersteEerste ... 3111213
Resultaten 121 tot 122 van de 122
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nu even niet Bekijk Berichten
    naar mijn mening worden te vaak zaken gepresenteerd als "feiten" terwijl het dat niet zijn. tť vaak wordt het belang van "feiten" overschat en meningen te weinig gewaardeerd. bijvoorbeeld, op het forum zie je regelmatig van die alleen-berichtgeving-topics, daarin mag je dan wel een krantenartikel plaatsen, vaak vol met onvolledige, onjuiste, subjectieve zaken (propaganda), maar wordt tegelijkertijd de kritische analyse en de discussie van forumleden niet gewaardeerd. vind ik erg krom. juist de analyse en de discussie en juist de mening van een ander is zo waardevol. het gekke, tegenstrijdige is dat bij bijvoorbeeld de "review-topics" de meningen wťl worden gewaardeerd. dus, in het geval van bv een mes of zaklamp "mag" je een mening hebben en krijg je ervoor een bedankje of kudo, en in geval van de situatie in de wereld/geopolitiek/sociale kwesties krijg je een hoop shit over je heen en loop je risico op een ban of om gecensureerd te worden.... er zijn weinig feiten, en bovendien zijn meningen veel interessanter en leerzamer.

mijn stelling is dat zaken die als feiten worden gepresenteerd het zelden zijn (zie ook bijdrage van Vladimir), en zelden heb je aan feiten meer dan aan meningen..

en ja, feiten moet je plaatsen in de context, hetgeen ook zeer zelden het geval is, zoals bv in dit geval van de vluchtelingen. dus inderdaad, de meeste "feiten" zijn compleet waardeloos of zijn geen feiten. dus waarom hechten sommige mensen er zoveel waarde aan?
    Ik schaar mij volledig achter deze tekst en ik wist ook dat je dit in je eerdere post bedoelde. Vandaar mijn XY feitje.

Een plant bestaat uit cellulose. Geluid bestaat uit trillingen, golfbewegingen van de lucht. Wit licht bevat alle kleuren van het spectrum. Dat zijn feiten.

En dan zijn er meningen. Hitler was een hufter. Dat is een mening. Keynes werkt niet. De aarde warmt op door de menselijke activiteiten. Homo's zijn vies. Negers zijn lui. Religie is belachelijk. Allemaal meningen.

Sommige meningen ' mogen wel ' andere weer niet. We mogen rood mooier vinden dan zwart. We mogen pizza lekkerder vinden dan boerenkool. Maar we mogen religie niet belachelijk vinden en homo's zijn niet vies. Hitler was niet aardig. Meningen.

Ik krijg zelf ook kritiek als ik schrijf dat de Amerikanen verantwoordelijk zijn voor ISIS, OekraÔne, Vietnam, Irak. Deels zijn dat feiten, deels meningen. Mijn opa en oma prezen de Oranjes de hemel in, ik de hel. Meningen.

Volgens sommigen, soms zelfs velen, mogen bepaalde meningen niet. Je mag niet seks met kinderen willen. En als je aan mijn kinderen komt, reken maar dat ik minstens je benen breek en je testikels verwijder met een bot mes.

Je mag niet tegen de overheid zijn. Je mag geen vuurwerk afsteken als je kind jarig is op 6 juni. Je mag geen en ga zo maar door.

De grens ligt niet bij een mening. Als jij wil geloven in Jezus denk ik dat er een steekje bij je los zit. De grens ligt bij fysiek geweld. Als men mij dwingt naar de kerk te gaan, dwingt om tegen mijn wil mijn huis roze te schilderen, dan is dat af te keuren, zeker als de dwang bestaat uit dreigen met geweld.

Men kan nog zo lang discussiŽren over rode bloedcellen, maar ze vervoeren zuurstof en koolstofdioxide. Dat is een feit.

Interessanter wordt de discussie over vegetarisch eten, religie, vluchtelingen, financiŽle markten, salariŽring van directeuren, het koningshuis, de hoogte van uitkeringen, homo's, belastingen, grenzen, lievelingsdieren, kunst, mooie auto's.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Dank voor al jullie input community. De poster die bij mijn baas (vorige eeuw) op zijn deur hing "De maatschappij ben je zelf" kan gewoon blijven hangen en dan streep ik het woordje maatschappij door en zet er prep community bij :-)

Mij is het helemaal duidelijk en ga even in overleg met [MENTION=3]Dr.Prepper[/MENTION] en met ons @Geweten die nooit post maar maar wel een van de oprichters is en ons met zijn wijze woorden en daden altijd bijstaat.

Ik zal een slotje op dit topic zetten en afsluiten met de woorden "we hebben een juweel van een community en forum" en juist de diversiteit van mensen hier, zal ons beter voorbereid zijn als geen ander in Nederland.
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Raar idee, jullie mening aub.
    Door prepper053 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 04-05-14, 17:33
  2. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 24-03-14, 23:36
  3. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 10-03-13, 08:34
  4. De gewone man wordt overal op een extreme manier gepakt.
    Door Dick Berts in forum Macro algemeen
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 04-09-12, 08:09

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten