Pagina 1 van de 13 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 122
    Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012

Question Jullie mening gevraagd over DE MANIER waarop er gediscussieerd wordt.

We willen graag jullie mening horen over "de manier" waarop er gediscussieerd mag worden in de topics over de vluchtelingen/asielzoekers topics die op het forum staan van Preppers.nl

We zijn uiteraard voor vrijheid van meningsuiting en dat de forum regels gerespecteerd worden. Daarnaast snappen we heel goed dat het onderwerp migratie in de ruimste zin van het woord helemaal bij Preppen hoort en hier absoluut over gesproken mag worden.

Willen jullie een topic waarin niet gemodereerd gaat worden? Topic achter een afgeschermd gedeelte? Open topic waarin we alles laten staan maar wel bij klachten erbij zetten dat het niet onze mening is? Dedicated moderator alleen in deze topics, die jullie zelf kiezen?

We kunnen niet aan ieders wens voldoen maar wel aan de algemene consensus en dat we met elkaar rekening houden. Dat deze topics veel emoties oproepen snap ik als geen ander. Mijn vrouw durft het bos niet eens in (paar kilometer van ons vandaan is een groot asielzoekers centra. Bij mijn schoonouders in een ander gebied kijken ze door de ramen heen. Dat de migratie stroom net pas begint is in mijn ogen een feit en daar moeten we met ze alleen zeker over discussiŽren.

Geef ons maar advies hoe jullie je eigen community hier willen zien m.b.t dit onderwerp.

Dit topic gaat dus over "de manier" waarop er gediscussieerd mag worden en niet over het onderwerp zelf!
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Survivor
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Op een forum discussie, dat kan volgens mij helemaal niet.
    Voor een discussie moet je een ander communicatiemiddel zoeken.
    Dat is mijn mening voor wat hij waard is.

Heksenboot
    Guest
    Een negeerknop voor topics graag.

Nu moet ik hele lijsten mensen eronder stoppen om een topic op blauw te krijgen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Vrij discussiŽren zoveel mogelijk binnen de forumregels natuurlijk en met respect voor ieders mening. Vrijheid van meningsuiting staat voor mij boven de geroepen boodschap zel. Misschien moeten we de discussie wel verplaatsen naar een members only gedeelte van het forum.

Wanneer er te emotionele discussies ontstaan vind ik dat een MOD moet ingrijpen zoals bij ieder ander draadje. Hoeft niet altijd gelijk met een waarschuwing voor een BAN, maar gewoon even iemand wakker schudden. Van achter de PC kan nl.niemand zien in welke toestand iemand zit te tikken (misschien wel half kachel),

In de algemene regels zou preppers.nl kunnen aangeven dat zij niet inhoudelijk achter bepaalde forum discussies staan, maar dat zij ook voor lastige onderwerpen (aangaande het preppen) een platform bieden aan preppers met een bepaalde mening.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    als mensen perse een discussie willen voeren lijkt mij het het beste dat dit alleen voor leden toegangkelijk is waar moderators af en toe iemand een flinke trap onder kont kunnen geven.

Zeker als de opmerkingen weer voorbij komen met: Laten we ze allemaal maar afschieten...... af en toe een 24uurs ban zou helemaal niet verkeerd zijn.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Een echt afgeschermd gedeelte waar je op uitnodiging pas aan kan, is een optie om EEN discussie binnenskamers te houden, en voor dit topic misschien een optie.

Het lijkt me vanzelfsprekend dat iedere poster verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen post en NIEMAND anders en dit op GANS het forum... Maar aangezien dit forum onder de Nederlandse wetgeving valt... zal je die moeten volgen.

Van mij persoonlijk mag iedereen met een actieve account schrijven wat hij of zij wil, MAAR daar ook de verantwoordelijkheid voor dragen, dus eigen rechten komen met eigen verantwoordelijkheden.
    Als je je hier registreert en wil posten, onderschrijf je de hier geldende regels en gaat men ervan uit dat je deze kent en veranderingen ook meeneemt in de toekomst en je er jezelf dus aan houdt.

Ik denk dat ik het al tig keer gezegd heb, de beste moderators zijn deze die zo weinig mogelijk ingrijpen! (Aanvullingen in andere kleur onder de naam van de mod daarentegen zijn het beste om te doen als actie).
    Anoniem modereren is in mijn ogen verantwoordelijkheid voor de mod actie proberen ontwijken en hoort niet. Als een mod een actie onderneemt, neemt ie daarvoor verantwoordelijkheid en zal deze motiveren,
    dit vooraf, tijden of na de actie naar eigen goeddunken.

Ik ben forum software gewoon waar er per afdeling de mod's staan opgelijst. Als er geen staan = geen moderatie. Soms kan het simpel.

En in een emotioneel geladen topic ons enkel bij de feiten houden (liefst goed geverifieerd indien mogelijk) is een nobel doel, maar vaak onrealistisch.
    Als men wat post wat mogelijks xenofoob is, so what? Vraag naar extra onderbouwing en dan zal het zichzelf wel regelen.
    Waarom zou je niet mogen zeggen: Een groepje van zwarte mensen? Als ze zwart zijn, zijn ze dat toch gewoon? Niets mis mee toch?

Denk je dat ik me beledigd voel als morgen eentje zegt: "Wodan stond daar in een groepje met andere kale mannen..." Ben je kaal, dan ben je dat...
    Als men zou zeggen: "Wodan stond daar in een groepje met andere domme mannen..." dan nog vind ik dat prima. Ik zal als het me de moeite loont,
    proberen aantonen dat ik geen domme man ben en anders, wat maakt het mij uit? Ieder zijn mening, liefst gefundeerd, indien niet, tja, het zij zo.

Dus in het kort: Graag meer vrijheid van meningsuiting, liefst binnen de algemene regels, anders aparte regels voor een apart gedeelte. Wel klaar en duidelijk,
    zowel voor de gewone leden van het forum, als voor mods en admins.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HenkV Bekijk Berichten
    Op een forum discussie, dat kan volgens mij helemaal niet.
    Voor een discussie moet je een ander communicatiemiddel zoeken.
    Dat is mijn mening voor wat hij waard is.
    Geen idee of je dit serieus meent maar je begrijp denk ik niet helemaal wat een forum inhoud
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum

Voor wat betreft de vraagstelling...

Ik vindt dat er in principe gewoon over gesproken moet kunnen worden. Maar termen als 'parels' en 'cultuurverrijkers' en meer van dit soort onzinnige PVV teksten mag van mij achterwege blijven. Helaas blijkt keer op de keer de discussie te ontsporen over dit onderwerp waarna een draadje gesloten wordt. Terwijl het meer voor de hand zou liggen om die forum leden die zich niet kunnen gedragen de toegang tot het betreffende topic ontzegd zou moeten worden zodat de rest gewoon kan blijven posten/meepraten. Dus een ban op een bepaald topic.
    Geen idee of de forum software deze mogelijkheid bied?
    Laatst gewijzigd door phtvs; 06-09-15 om 17:43.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Nederland was een land waar vrijheid van meningsuiting was, en het vrije woord hoog in het vaandel stond.
    Ik vind dat Hans Teeuwen het erg goed onder woorden brengt. De grens ligt bij geweld.
    Verder een dikke olifanten huid kweken is voor iedereen goed.
    Dus ik ben van mening dat als iedereen op tenen loopt om het allemaal wel "fijntjes" te houden, dat een rem op ontwikkelingen gooit. Lekker benoemen wat er speelt, het beestje bij het naampje durven noemen. Is iemand het er niet mee eens, dan kan daar prima over gesproken worden. Het zou te gek worden als we om de goede rust te bewaren allemaal met elkaar mee gaan praten.

Ik wil eraan toevoegen dat een gesprek in real life altijd de voorkeur geniet bij beladen onderwerpen. (tenminste als de ander geen CS kukri in je buik wil stompen met een briefje eraan)

Survivor
    Ingeschreven
    Aug 2015
    In mijn ogen is/kan het heel simpel zijn:

- Behoudt je teksten tot feiten,
    - Geef je je mening, zet dit er duidelijk bij,
    - Ben of probeer je grappig/sarcastisch of zoiets te zijn, zet dit er duidelijk bij. (Op zijn minst met smiley's)

In een normaal gesprek heb je lichaamstaal en intonatie waardoor deze dingen vaak al duidelijk zijn.
    Op het forum staat er alleen tekst, waardoor mensen dingen snel verkeerd interpreteren.

En natuurlijk als belangrijkste:
    Als je tijdens het typen merkt, dat je emotioneel geraakt bent, (op welke manier dan ook),
    wacht een paar minuten met reageren.

Maar, dit is alleen maar mijn mening, totaal niet op feiten gebaseerd!

Jim90
    Guest
    Ik zou inderdaad gaan voor een afgeschermd gedeelte, waarbij er maar 1 regel geldt: geen kwetsende uitspraken over de leden die erin posten. Over het betreffende onderwerp mag alles gezegd worden.

Dus:

'Asielzoekers zijn nutteloze lamballen' mag wel

'Die [MENTION=3447]Peerke[/MENTION] is een nutteloze lambal' mag niet

grapje Peerke, kon het niet laten

Vergelijkbare onderwerpen

1. Raar idee, jullie mening aub.
    Door prepper053 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 04-05-14, 17:33
  2. Reacties: 5
    Laatste Bericht: 24-03-14, 23:36
  3. Reacties: 6
    Laatste Bericht: 10-03-13, 08:34
  4. De gewone man wordt overal op een extreme manier gepakt.
    Door Dick Berts in forum Macro algemeen
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 04-09-12, 08:09

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten