Ga naar inhoud
GENEGEERD

Misschien mijn nieuwe BOL ?


Gunnie

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een voor mij mooie locatie gevonden als BOL.

Een stuk bos met stempel recreatie.

Het is een paar hectare groot, voorzien van een eenvoudige boshut zonder nutsvoorzieningen en een schuur.

Ligt midden in de bossen en het terrein is omsloten door middel van hekwerk met prikkeldraad.

Geen buren in een straal van 700 meter en door middel van een bosweg toegang tot een provinciale weg waar je binnen 5 minuten het buitenland in rijdt.

Echt een locatie "off the grid ".

Financieel is het voor mij betaalbaar.

 

Klinkt dat goed of niet ? ( voor mij in ieder geval wel ) , graag ideeën , suggesties of opmerkingen van jullie.

 

Groet Marc

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als jij er maar blij mee bent lijkt mij.

 

Ga er eens rondkijken om te kijken of het wat is. Kijk of er water in de buurt is/mogelijkheid voor een put. Op wat voor grond zit je daar? hoe wil je dit veranderen in een BOL? wat moet daar nog voor gebeuren? Moet er nog veel werk gebeuren aan het bos om het meer open te maken of wil je het dichtbegroeid houden? wat voor dierenleven loopt daar rond? kun je er makkelijk komen tijdens een SHTF? kun je er vaak komen als er nog niks aan de hand is om het te onderhouden of om er andere dingen te bouwen? wat voor omgeving heb je qua natuur?

 

Mijn eigen bos ligt in een erg natuurrijke omgeving maar is weer erg klein vergelen met dit. Ik zit er nu ongeveer een jaar en nu weet ik pas goed wat ik met het bos wil en hoe ik dat wil ga doen. Je moet het eerst leren kennen en vooral aanvoelen. Ik heb pas sinds kort dat het echt als thuis begint aan te voelen en nu weet ik dat het bos meer wil gaan uitdunnen om andere planten en gedoe ook meer kans te geven en ik kies er dus voor om op mijn stuk het meer open te houden omdat ik dit zelf erg prettig vind. Anderen willen het juist weer zo dicht mogelijk begroeid hebben.

 

Zijn allemaal dingen waar je over na moet denken, een stuk bos koop je niet zomaar het is echt een verantwoordelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) er is een waterpomp aanwezig tot een diepte van 100 meter

2) Bosgrond / Zand

3) Veranderen in een BOL komt met de tijd, net wat je zegt ... eerst het terrein van binnen en buiten kennen en daar dan op inspelen.

4) Dichtbegroeid houden zoals het nu is heeft mijn voorkeur .... er is wel een mooie open plek op het terrein.

5) Standaard dierenleven zoals reeën , wild zwijn, vossen , konijnen , etc.

6) Tijdens een SHTF zijn er verschillende mogelijkheden om er te komen , snelwegen, provinciale wegen, binnendoor wegen en bos wegen. Normale aanrijdtijd is 40 minuten ....

7) kan er zeker 1 keer in de week naar toe voor controle , onderhoud en terrein klaar maken.

8)Het bos bestaat uit eiken, dennen en coniferen.

 

De boshut mag "opgepimpt "worden, maar als ik dat zou doen is dat alleen aan de binnenzijde, buitenzijde hou ik dan graag zo onopvallend mogelijk.

 

Ik loop ook al jaren met het idee van een bos te kopen, maar vaak een verkeerde locatie, verkeerde bestemming, te duur en ga maar door.

Dit is precies wat in mijn plaatje past .... een bos is zeker een verantwoording en je moet er wekelijks naar toe kunnen, anders kan het zomaar zijn dat je bos ineens bewoond wordt door personen die daar niet horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Stiekem toch eigenlijk wel ;) ..... maar gooi graag eerst dingen in de groep voor positieve of negatieve reacties , voor het zelfde geld zie ik in mijn enthousiasme cruciale dingen over het hoofd en doe ik een impuls aankoop ( wat ik zou betreuren )

@MyronPrps kan jij je 1000 m2 een beetje bijhouden in je eentje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps kan jij je 1000 m2 een beetje bijhouden in je eentje?

 

Bijhouden zou geen probleem zijn. De plannen die ik heb eerst uitvoeren is een ander verhaal. Zou wel kunnen in mijn eentje alleen zou verschrikkelijk lang duren.

 

Wil mijn gedeelte als het ware openen. Hierdoor kun je er gemakkelijk doorheen lopen en krijgt de onderbegroeiing ook een kans. Ipv dat je op dode takken en bladeren loopt, loop je op mos en gras zeg maar. (

) De rest van het bos blijft dichtbegroeid hier mag ik niks aan doen maar ik ben van mening dat een meer open bos gezonder is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcovz, klinkt allemaal ideaal.

Maar waarom staat er een hek omheen met veel prikkeldraad, (iemand heeft een reden gehad om een hek te plaatsen), wie heeft ooit de hut gebouwd (prepper ?)

De vorige of huidige eigenaar kan je misschien veel informatie geven over van alles en nog wat tav van het terrein.

Wie zijn je buren ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) er is een waterpomp aanwezig tot een diepte van 100 meter

2) Bosgrond / Zand

3) Veranderen in een BOL komt met de tijd, net wat je zegt ... eerst het terrein van binnen en buiten kennen en daar dan op inspelen.

4) Dichtbegroeid houden zoals het nu is heeft mijn voorkeur .... er is wel een mooie open plek op het terrein.

5) Standaard dierenleven zoals reeën , wild zwijn, vossen , konijnen , etc.

6) Tijdens een SHTF zijn er verschillende mogelijkheden om er te komen , snelwegen, provinciale wegen, binnendoor wegen en bos wegen. Normale aanrijdtijd is 40 minuten ....

7) kan er zeker 1 keer in de week naar toe voor controle , onderhoud en terrein klaar maken.

8)Het bos bestaat uit eiken, dennen en coniferen.

 

De boshut mag "opgepimpt "worden, maar als ik dat zou doen is dat alleen aan de binnenzijde, buitenzijde hou ik dan graag zo onopvallend mogelijk.

 

Ik loop ook al jaren met het idee van een bos te kopen, maar vaak een verkeerde locatie, verkeerde bestemming, te duur en ga maar door.

Dit is precies wat in mijn plaatje past .... een bos is zeker een verantwoording en je moet er wekelijks naar toe kunnen, anders kan het zomaar zijn dat je bos ineens bewoond wordt door personen die daar niet horen.

In jou openings post staat ,, eenvoudige boshut zonder nutsvoorzieningen ,, . En nu een pomp tot een diepte van 100 meter .

Mijn vraag .

Hoe pompt men dat water boven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marcovz, klinkt allemaal ideaal.

Maar waarom staat er een hek omheen met veel prikkeldraad, (iemand heeft een reden gehad om een hek te plaatsen), wie heeft ooit de hut gebouwd (prepper ?)

De vorige of huidige eigenaar kan je misschien veel informatie geven over van alles en nog wat tav van het terrein.

Wie zijn je buren ?

@-geanonimiseerd- ... zo ver was ik nog niet in het geheel ... dat is stap 2 die gaat volgen !

@Geert , met geen nuts voorzieningen doelde ik eigenlijk op stroom en riolering .... het betreft een grote handpomp ... hoe die precies werkt , weet ik nog niet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten trekt een handpomp maar 7meter .

 

Weet iemand die met handpomp vanaf 35 meter water voor het vee oppompte, zware klus, maar het kan wel. Als er maar een korfje aan de onderkant van je slang zit, want als het water terug de put in kan lopen krijg je het zelfs geen 50cm hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...