Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 67
    Banned
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Vlakbij kruising A2 / A15 .. pm me indien je in de buurt zit.

Misschien mijn nieuwe BOL ?

Hallo Allemaal,

Ik heb een voor mij mooie locatie gevonden als BOL.
    Een stuk bos met stempel recreatie.
    Het is een paar hectare groot, voorzien van een eenvoudige boshut zonder nutsvoorzieningen en een schuur.
    Ligt midden in de bossen en het terrein is omsloten door middel van hekwerk met prikkeldraad.
    Geen buren in een straal van 700 meter en door middel van een bosweg toegang tot een provinciale weg waar je binnen 5 minuten het buitenland in rijdt.
    Echt een locatie "off the grid ".
    Financieel is het voor mij betaalbaar.

Klinkt dat goed of niet ? ( voor mij in ieder geval wel ) , graag ideeŽn , suggesties of opmerkingen van jullie.

Groet Marc
    Laatst gewijzigd door Gunnie; 08-09-15 om 13:11.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Klikt als een perfecte locatie in NL. Zeker omdat het omheind is en je weinig last hebt van "buren". Ik denk dat je daar wel iets leuks kan neerzetten.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Dat leek mij dus ook ... geen pottenkijkers .. geen doorgaande weg die er langs loopt .... stempel recreatie, dus er staat legaal bebouwing op ... 40 minuten rijden in normaal tempo ... vlak bij een grensovergang

Peerke
    Guest
    Is er water in de buurt ?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Als jij er maar blij mee bent lijkt mij.

Ga er eens rondkijken om te kijken of het wat is. Kijk of er water in de buurt is/mogelijkheid voor een put. Op wat voor grond zit je daar? hoe wil je dit veranderen in een BOL? wat moet daar nog voor gebeuren? Moet er nog veel werk gebeuren aan het bos om het meer open te maken of wil je het dichtbegroeid houden? wat voor dierenleven loopt daar rond? kun je er makkelijk komen tijdens een SHTF? kun je er vaak komen als er nog niks aan de hand is om het te onderhouden of om er andere dingen te bouwen? wat voor omgeving heb je qua natuur?

Mijn eigen bos ligt in een erg natuurrijke omgeving maar is weer erg klein vergelen met dit. Ik zit er nu ongeveer een jaar en nu weet ik pas goed wat ik met het bos wil en hoe ik dat wil ga doen. Je moet het eerst leren kennen en vooral aanvoelen. Ik heb pas sinds kort dat het echt als thuis begint aan te voelen en nu weet ik dat het bos meer wil gaan uitdunnen om andere planten en gedoe ook meer kans te geven en ik kies er dus voor om op mijn stuk het meer open te houden omdat ik dit zelf erg prettig vind. Anderen willen het juist weer zo dicht mogelijk begroeid hebben.

Zijn allemaal dingen waar je over na moet denken, een stuk bos koop je niet zomaar het is echt een verantwoordelijkheid.
    Vind mij ook op preppers-shelter.nl

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2014
    Klinkt als een goede locatie
    Je mag de boshut 'oppimpen' als je zou willen?

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2015
    1) er is een waterpomp aanwezig tot een diepte van 100 meter
    2) Bosgrond / Zand
    3) Veranderen in een BOL komt met de tijd, net wat je zegt ... eerst het terrein van binnen en buiten kennen en daar dan op inspelen.
    4) Dichtbegroeid houden zoals het nu is heeft mijn voorkeur .... er is wel een mooie open plek op het terrein.
    5) Standaard dierenleven zoals reeŽn , wild zwijn, vossen , konijnen , etc.
    6) Tijdens een SHTF zijn er verschillende mogelijkheden om er te komen , snelwegen, provinciale wegen, binnendoor wegen en bos wegen. Normale aanrijdtijd is 40 minuten ....
    7) kan er zeker 1 keer in de week naar toe voor controle , onderhoud en terrein klaar maken.
    8)Het bos bestaat uit eiken, dennen en coniferen.

De boshut mag "opgepimpt "worden, maar als ik dat zou doen is dat alleen aan de binnenzijde, buitenzijde hou ik dan graag zo onopvallend mogelijk.

Ik loop ook al jaren met het idee van een bos te kopen, maar vaak een verkeerde locatie, verkeerde bestemming, te duur en ga maar door.
    Dit is precies wat in mijn plaatje past .... een bos is zeker een verantwoording en je moet er wekelijks naar toe kunnen, anders kan het zomaar zijn dat je bos ineens bewoond wordt door personen die daar niet horen.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Ik heb 't vermoeden dat dat dan bij mij in de buurt is, maar ik ben stikjaloers (en dat ben ik niet gauw).
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2015
    zoals je zal begrijpen ga ik geen locatie prijsgeven .... en jaloers hoef je nog niet te zijn, ik heb immers nog niks !

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Klinkt geweldig vriend!
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

Vergelijkbare onderwerpen

1. Joule thief misschien ook een IDEE?
    Door duck in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 17
    Laatste Bericht: 23-04-15, 19:50
  2. Mijn nieuwe aanwinsten