Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Reviewer gezocht] covert steekwerend vest van PPSS


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Mijn 4999ste forum post en wat voor één. De Prepshop gaat de nieuwe lijn uitrollen voor het PPSS merk (als exclusief distributeur in Nederland) die onder andere steek werende vesten hebben en uiteraard willen we natuurlijk de community vragen of deze vest(en) wel goed genoeg zijn om een uitgebreide onafhankelijke review te doen hierover.

 

We zouden graag een topper willen zien die dit voor ons zou willen testen, reviewen, filmen en met foto's en teksten ons wilt voorzien van de (on) mogelijkheden die zo'n steek werend vest te onderzoeken.

 

 

Wie o wie wilt en kan deze taak aan. Uiteraard mag het vest (t.w.v. 599,00€) in je bezit blijven als dank om deze uitgebreide review te doen over dit product.

 

 

https://prepshop.nl/ppss-covert-steekwerend-vest

 

PPSS Covert Steekwerend vest

Schrijf de eerste review over dit product

 

De covert steekwerende vesten van PPSS zijn licht en gemakkelijk te verbergen onder kleding. Ze bieden bescherming tegen steek wapens, snijdende wapens, en slag wapens.

 

 

Wel bescherming, maar geen dreigende uitstraling.

 

 

Eigenschappen:

 

 

Te verbergen onder kleding en lichtgewicht

 

Beschermd de borst, buik, rug, ribben en alle vitale organen

 

Comfortabel te dragen

 

Gemakkelijk aan te trekken

 

Onbeperkte levensduur (in vergelijking met Kevlar's 3-5 jaar levensduur)

 

 

 

We zullen uit de aanmeldingen proberen één geschikte kandidaat te vinden, je kan je hieronder aanmelden met je motivatie en wat je er allemaal mee wilt gaan doen en hoe.

 

Mijn 5000ste post komt ook vandaag en zit ook een kleine verrassing bij voor de mensen die graag een kijkje in prepshop nemen.

  • Leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als iemand de Hissatsu wil lenen om dit te doen prima maar ik ga hier echt iemand met een vest aan mee steken, want ......

Straks kan ik alleen nog plaatjes van messen verzamelen en heb ik daar veels te veel tijd voor :-)

 

Hehe. :p

 

Gewoon vest op een boomstam leggen mag ook hoor. :D

 

(kijk wel uit met doorglijden :( )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe. :p

 

Gewoon vest op een boomstam leggen mag ook hoor. :D

 

(kijk wel uit met doorglijden :( )

 

Das wel een goeie :-)

Nou ik er zo over nadenk, is het mss toch wel nuttig me aan te melden. Ik heb wel een aantal messen met heel verschillende geometrie die ik uit zou kunnen testen op een dergelijk vest. Waaronder de hissatsu natuurlijk, maar ook andere tactische messen die meer of minder op doorboren zijn gemaakt of bijvoorbeeld vooral op cutting, slashing e.d. @Mr. Gold Ik meld me bij deze aan voor deze review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das wel een goeie :-)

Nou ik er zo over nadenk, is het mss toch wel nuttig me aan te melden. Ik heb wel een aantal messen met heel verschillende geometrie die ik uit zou kunnen testen op een dergelijk vest. Waaronder de hissatsu natuurlijk, maar ook andere tactische messen die meer of minder op doorboren zijn gemaakt of bijvoorbeeld vooral op cutting, slashing e.d. @Mr. Gold Ik meld me bij deze aan voor deze review.

@Mr. Gold , wat ik in voordeel van hhpp kan zeggen, is dat hij echt een aanzienlijke messenverzameling heeft. Gigantisch. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mr. Gold , wat ik in voordeel van hhpp kan zeggen, is dat hij echt een aanzienlijke messenverzameling heeft. Gigantisch. :D

 

Ik heb trouwens verder geen belang bij het vest en zit te denken of het niet handig is met 2 personen te testen. Iemand met ervaring van dit soort vesten mss en mijn verschillende messen? Ik zie hier al wat namen voorbij komen, dus.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie mijn naam een paar keer langs komen.

 

Bij het testen van dit soort vesten zijn er diverse factoren zeer belangrijk:

 

1. Veiligheid

2. Veiligheid

3. Veiligheid

4. Testomstandigheden.

 

Ik zou het vest wel willen test, geen probleem, maar films maken is wat lastiger. Draagcomfort, draagduur etc is geen probleem. Draag ze bijna dagelijks.

 

Bij testen met iemand erin: NOOIT DOEN.

Bij testen zonder iemand erin alleen testen op een meeverende ondergrond. Zelfs een scherp aardappelmesje (beetje overdreven) gaat door mijn nieuwe vest heen als ik dat op de tafel leg. Alle vesten werken door het absorberen van kinetische energie, en als die niet weg kan werkt het vest niet. Heb mijn oude vest ooit getest met een SOG mes en een tomahawk. En die worden mooi tegengehouden. Plaats je het vest op de grond dan is het compleet nutteloos om te testen en ga je er zo door heen.

 

En wanneer je een vest getest hebt met messen (wat in een lab gedaan zou moeten zijn ivm de classificatie) is het direct nutteloos. 1x raken met mes is vervangen. Lab is 10x met een nieuw, extreem puntig en scherp mes, alvorens het vest goed is.

 

Sorry voor lange post, ben net klaar met werken (hele dag lvl 4 vest) en ben kapot, uitgescholden en onder gespuugd e.d. maar zou het draagcomfort graag willen testen. Maar de snijwerendheid/steekwerendheid wordt dus lastiger en meer subjectief dan een eerlijk onderdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw wat een actie :D dit is nog wel iets wat ik mis in mijn uitrusting, dom weg om dat ze gewoon te duur zijn in aanschaf. Daarbij heb ik wel eens in situaties gezeten waarbij steekwapens tevoorschijn zijn gekomen, gelukkig is het altijd goed afgelopen. 1 voordeel is dat ik wel de tijd heb om hem uitvoerig te testen, met verschillende slag en steekwapens. Maar hoe een hissatsu op dit vest reageert ben ik ook erg benieuwd na, maar ik meld me toch graag aan. ( staat namelijk nog hoog op het verlanglijstje )

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou graag dit willen reviewen.

 

Heb de beschikking over verschillende messen van klein naar groot die ik er op los zou willen laten. Ik ben ook in het bezit van een pop waar ik het vest aan kan doen. Ook ben ik in het bezit van een HD camera waar ik alles mee zou kunnen filmen.

 

De pop is geen paspop uit de winkel maar een pop die echt mee veert zoals menselijk vlees dat zou doen. Met mijn vechtsport ervaring weet ik waar mensen de meeste kans hebben om gestoken te worden.

 

Fightermo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm met de messen die ik maak zou ik deze wel eens willen testen .

Als eerst hoe het is om te dragen en het gewone doen...

Nadien testen wat het is om met ''zwaar'' messenwerk de handel te bewerken.

 

Dus heel graag hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit me te bedenken dat ik wel een vergelijking kan trekken tussen 3 vesten (2 die ik al bezit, flex en lvl 3A + steekwerend) zonder steken en snijden. Eventueel kan ik de plaatmaten e.d. ook naast elkaar leggen. Dan kan iemand anders eventueel zich uitleven met messen.

 

Maar let wel op met de steektesten: alleen de 1e is echt representatief voor de plaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb de beschikking over verschillende messen van klein naar groot die ik er op los zou willen laten. Ik ben ook in het bezit van een pop waar ik het vest aan kan doen. Ook ben ik in het bezit van een HD camera waar ik alles mee zou kunnen filmen.

 

De pop is geen paspop uit de winkel maar een pop die echt mee veert zoals menselijk vlees dat zou doen. Met mijn vechtsport ervaring weet ik waar mensen de meeste kans hebben om gestoken te worden.

 

 

Een aanvaller met ervaring zal steken/snijden op de vitale plaatsen waar de vest helaas geen bescherming zal bieden.

@Ronin Kogaratsu zal daar wel meer over kunnen zeggen.

 

Mooie actie, maar vrees dat ik hier niet in zal kunnen (grote omtrek torso) maar indien de aspirant-reviewer in de buurt woont wil ik deze testen wel eens bijwonen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een van mijn beste maatjes wel eens grondig overhoop steken, als hij deze bescherming draagt. Hij mag hem als teken van moed houden na afloop, en komt hem goed van pas voor zijn werk. Er zal een mooi filmpje van gemaakt worden. En een begeleidende review geschreven worden. En ja ik zal snijden en steken met een mes, machete, naald, en heel misschien zelfs een speer, maar wil absoluut niet een van mijn broeders overhoop steken. Toch zal ik hem niet sparen als ik vertrouwen in dit vest krijg.

 

Verder zal ik hem slaan met een stok, een ijzeren pijp, en misschien zelfs met een hamer.....

 

Ben erg benieuwd!

 

Als David na afloop nog prima in leven is, is het steekwerend vest goud waard vind ik.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een van mijn beste maatjes wel eens grondig overhoop steken, als hij deze bescherming draagt. Hij mag hem als teken van moed houden na afloop, en komt hem goed van pas voor zijn werk. Er zal een mooi filmpje van gemaakt worden. En een begeleidende review geschreven worden. En ja ik zal snijden en steken met een mes, machete, naald, en heel misschien zelfs een speer, maar wil absoluut niet een van mijn broeders overhoop steken. Toch zal ik hem niet sparen als ik vertrouwen in dit vest krijg.

 

Verder zal ik hem slaan met een stok, een ijzeren pijp, en misschien zelfs met een hamer.....

 

Ben erg benieuwd!

Je vergeet een tomahawk en de kloofbijl :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een van mijn beste maatjes wel eens grondig overhoop steken, als hij deze bescherming draagt. Hij mag hem als teken van moed houden na afloop, en komt hem goed van pas voor zijn werk. Er zal een mooi filmpje van gemaakt worden. En een begeleidende review geschreven worden. En ja ik zal snijden en steken met een mes, machete, naald, en heel misschien zelfs een speer, maar wil absoluut niet een van mijn broeders overhoop steken. Toch zal ik hem niet sparen als ik vertrouwen in dit vest krijg.

 

Verder zal ik hem slaan met een stok, een ijzeren pijp, en misschien zelfs met een hamer.....

 

Ben erg benieuwd!

 

Als David na afloop nog prima in leven is, is het steekwerend vest goud waard vind ik.

 

Werp als het ff kan ook een twaekwondo expert er tegenaan... Die zijn in staat om houten honkbalknuppels door midden te breken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...